karebo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg kjøpte PC med AMD enkjerneprosessor i des 05, en av de siste før flerkjerneprosessormaskiner ble helt dominerende. Etter 3 år har jeg lyst til å bygge ny maskin, siden jeg driver mye med videoredigering passer "videoredigereren" i Hardwares anbefalinger bra. Det er vel ingenting i veien for å bruke mitt 3 år gamle CoolerMaster Cavalier 3 kabinett til dette oppsettet? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 så lenge kabinettet støtter den formfaktoren du velger på det nye hovedkortet (den gjør det 99% sikkert uten at jeg gidder å sjekke) så går det fint. Greit om det også er nok plasser til hardisker/dvdrom og sånt da. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hvis det gamle kabinettet er i aluminium går det bra, men hvis det er et stålkabinett, ville jeg vært svært forsiktig. AMDs XP-serie har det med å magnetisere stålet på en uheldig måte, slik at det bremser ned moderne prosessorer som Intel Core 2. Jeg har selv slitt med gamle stålkabinetter som er XP-magnetisert, og har ikke oppnådd noen ytelsesforbedring i det hele tatt når jeg har oppgradert til Intel Q6600. Dette kan imidlertid motvirkes ved å koble +12V direkte til kabinettet, da du får en overmagnetisering p.g.a. spenningsforskjellen. Vær forsiktig, noen strømforsyninger takler ikke dette og sier *poff*. </ironi> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå