Lolliken Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei velkommen til forumet Håper du får lære noe norsk ved hjelp av forumet. Lenke til kommentar
yorian Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) If you find yourself struggling with foreign words there's an excellent online dictionary called TriTrans that can help you translate words between English and Norwegian. Velkommen og lykke til med overgangen til Norsk! Mange takk for det nettsted, det er bedre (?) enn freedict, og jeg lerner også Spanish Jeg har en små(liten?) ordbok, men det er -små-. Endret 13. oktober 2008 av yorian Lenke til kommentar
yorian Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Takk alle, jeg går sover, god natt! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Mange takk for det nettsted, det er bedre (?) enn freedict, og jeg lerner også Spanish Jeg har en små(liten?) ordbok, men det er -små-. Ønsker du at vi skal rette på deg når du skriver feil? I så fall: Mange takk for dette nettstedet, det er bedre enn freedict, og jeg lærer også spansk Jeg har en liten ordbok, men det er liten. Endret 13. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har en liten ordbok, men den er liten. Lenke til kommentar
yorian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Mange takk for det nettsted, det er bedre (?) enn freedict, og jeg lerner også Spanish Jeg har en små(liten?) ordbok, men det er -små-. Ønsker du at vi skal rette på deg når du skriver feil? Ja, gjerne! I så fall: Mange takk for dette nettstedet, det er bedre enn freedict, og jeg lærer også spansk Jeg har en liten ordbok, men det er liten. Takk! Når bruker man små? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 I flertall. Små fugler, for eksempel. Lenke til kommentar
yorian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har en liten ordbok, men den er liten. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
probin Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 syyykt.. du er flinkere enn meg:P du bruker komma! :O Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 syyykt.. du er flinkere enn meg:Pdu bruker komma! :O N00b Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Jeg synes du skriver temmelig forståelig allerede, yorian. Det tar nok ikke lang tid før du skriver tilnærmet perfekt! Endret 14. oktober 2008 av fargoth Lenke til kommentar
yorian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes du skriver temmelig forståelig allerede, yorian. Det tar nok ikke lang tid før du skriver tilnærmet perfekt! Takk, jeg håper det! Jeg skriv veldig langsom, det er vanskelig for meg men det er moro I flertall. Små fugler, for eksempel. Ah, takk Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ønsker du at vi skal rette på deg når du skriver feil? I så fall: Mange takk for dette nettstedet, det er bedre enn freedict, og jeg lærer også spansk Jeg har en liten ordbok, men det er liten. Det skal være "det nettstedet", da han refererer til TriTrans, ikke diskusjon. Endret 14. oktober 2008 av Bramle Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Hei, velkommen til diskusjon.no. Jeg synes du skriver norsk ganske bra allerede og jeg tror du ikke behøver å snakke engelsk på dette forumet, alle vil skjønne at du mener "liten" når du f.eks. skriver "små". Men som sagt, bare skriv norsk, og som mange andre i denne tråden har sagt så er det bare å spørre etter hjelp, artig å ha ikke-norsker som faktisk tør å poste her Hi, welcome to diskusjon.no. I think you type norwegian pretty well already and I don't think you need to type english on this forum, everyone will understand you mean "liten" when you i.e. type "små". But as I said, type norwegian, and as many others in this thread has said, if you are unsure about something, just ask for help. It's awesome to have non-norwegians here that actually posts EDIT: Jeg synes du skriver temmelig forståelig allerede, yorian. Det tar nok ikke lang tid før du skriver tilnærmet perfekt! Takk, jeg håper det! Jeg skriv veldig langsom, det er vanskelig for meg men det er moro Bolded words are written wrong: skriver, langsomt. Just helping. -H_H_N Endret 14. oktober 2008 av H_H_N Lenke til kommentar
yorian Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei, velkommen til diskusjon.no.Jeg synes du skriver norsk ganske bra allerede og jeg tror du ikke behøver å snakke engelsk på dette forumet, alle vil skjønne at du mener "liten" når du f.eks. skriver "små". Men som sagt, bare skriv norsk, og som mange andre i denne tråden har sagt så er det bare å spørre etter hjelp, artig å ha ikke-norsker som faktisk tør å poste her Hi, welcome to diskusjon.no. I think you type norwegian pretty well already and I don't think you need to type english on this forum, everyone will understand you mean "liten" when you i.e. type "små". But as I said, type norwegian, and as many others in this thread has said, if you are unsure about something, just ask for help. It's awesome to have non-norwegians here that actually posts EDIT: Jeg synes du skriver temmelig forståelig allerede, yorian. Det tar nok ikke lang tid før du skriver tilnærmet perfekt! Takk, jeg håper det! Jeg skriv veldig langsom, det er vanskelig for meg men det er moro Bolded words are written wrong: skriver, langsomt. Just helping. -H_H_N Tusen takk, jeg prøver å skriver riktig kommentarer, med noen hjelp av Google Translate og min ordbok, jeg begynner å husker ordene og regler Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Tusen takk, jeg prøver å skriver riktig kommentarer, med noen hjelp av Google Translate og min ordbok, jeg begynner å husker ordene og regler Happy to help. However, you spelt some words wrong though. Let me try to explain skriver. Skriver = writing (example: I'm writing: Jeg skriver). If I translated the sentence to english, we'd have gotten something like this. "I'm trying to writing right comments". So, the correct word would be "skrive" (english: I'm trying to write (Skrive) right comments". Also, something else: add an E to "riktig". Riktig = entall. Riktige = flertall (skrive riktige kommentarer, det er flertall). I hope I helped, if I didn't, tell me! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 I can't find the exact guideline to which I was referring to, but I remember it from this forum. Maybe it's from some discussion in the intra forum. Det stod om språk i retningslinjene før i tiden. Men de har tydeligvis forsvunnet i en endring. Nåvel. Velkommen til yorian! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Yeah, nice to see some one from a cool country like Netherland(correct me if I spelled it wrong) Lenke til kommentar
yorian Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Tusen takk, jeg prøver å skriver riktig kommentarer, med noen hjelp av Google Translate og min ordbok, jeg begynner å husker ordene og regler Happy to help. However, you spelt some words wrong though. Let me try to explain skriver. Skriver = writing (example: I'm writing: Jeg skriver). If I translated the sentence to english, we'd have gotten something like this. "I'm trying to writing right comments". So, the correct word would be "skrive" (english: I'm trying to write (Skrive) right comments". Also, something else: add an E to "riktig". Riktig = entall. Riktige = flertall (skrive riktige kommentarer, det er flertall). I hope I helped, if I didn't, tell me! Ah, det er veldig hjelpsom, takk! : Jeg ønsker å skrive riktige kommentarer Endret 16. oktober 2008 av yorian Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Ser bra ut, du skriver jo forståelig. Men ikke gjør deg avhengig av google translate og sånt. Den funker dårlig på norsk gramatikk, skriv heller slik du selv tror det er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå