Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg har dokumenter mine resultater med 2 godt anerkjente programmer, 3D Vantage og Cinebench 10 og mener at ingen AMD-CPU kan slå dette. Hvis du eller AMD har moe imot det, kom med tall/dokumentasjon istedenfor for å avvise dokumenterte resultater, og slenge "pene ord og utrykk" for å avlede saken til en barnslig krangel.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har dokumenter mine resultater med 2 godt anerkjente programmer, 3D Vantage og Cinebench 10 og mener at ingen AMD-CPU kan slå dette. Hvis du eller AMD har moe imot det, kom med tall/dokumentasjon istedenfor for å avvise dokumenterte resultater, og slenge "pene ord og utrykk" for å avlede saken til en barnslig krangel.

 

Jeg spør igjen, hva er det du kritiserer - AMD eller mine resultater? Jeg vet ikke hva jeg skal poste av dokumentasjon når jeg ikke aner hva jeg skal dokumentere.

 

Uansett har jeg ikke påstått at AMD kan slå Intel i Cinebench eller Vantage. Forøvrig er det AMD som har verdensrekord i 3dmark06 (som er anerkjent så det holder), det har du vel også fått med deg. Skrekkelig udugelig teknologi, du...

 

Edit: forøvrig er det du som begynner "drittslengingen" (ikke at jeg synes det er noe spesielt grufullt det som blir sagt, men men) med dine "ovenfra-og-ned"-holdninger til andres resultater og AMDs prosessorer.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

@knopflerbruce

Jeg har kritisert/beskyldt deg på dårlig og barnslig språkbruk. Du kan godt være uenige i mine resultater/metoder, men det skulle være helt unødvendig at voksene folk skal bruke ord og utrykk som "tullpreik" for å hevde sine meninger.

 

Forøvrig tar jeg ikke helt tullpreiket ditt med dårlige bencheresultater. Relativt sett eier jeg deg totalt når det kommer til å ha resultater å vise til, om det var en sånn sammenligning du ville ha.

 

 

Jeg beskylder AMD for å være udugelig på CPU-ytelse, og har lagt frem bevis på dette også. Jeg venter på dine motbevis (på begge beskyldningene), men det gjenstår å se at du klarer det.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
@knopflerbruce

Jeg har kritisert/beskyldt deg på dårlig og barnslig språkbruk. Du kan godt være uenige i mine resultater/metoder, men det skulle være helt unødvendig at voksene folk skal bruke ord og utrykk som "tullpreik" for å hevde sine meninger.

 

Forøvrig tar jeg ikke helt tullpreiket ditt med dårlige bencheresultater. Relativt sett eier jeg deg totalt når det kommer til å ha resultater å vise til, om det var en sånn sammenligning du ville ha.

 

 

Jeg beskylder AMD for å være udugelig på CPU-ytelse, og har lagt frem bevis på dette også. Jeg venter på dine motbevis (på begge beskyldningene), men det gjenstår å se at du klarer det.

 

Jeg tar ikke helt at ordet tullpreik skal være så mye verre enn udugelig. Mulig jeg er gal, you never know.

 

Her er hvertfall et bevis på at PII sparker MER enn godt nok fra seg - udugelighetspåstanden din er "null and void": http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=222555

Lenke til kommentar

Ja disse er veldig bra resultater, og jeg må innrømme at jeg er imponert av hvor høyt den klokker. Men det er litt synd at så høye Vcore, LN2 og subzero-temp måtte til.

 

Hvis du ser på bildene, han måtte kjære av CPU fra HK, og noen på XS spekulerer at det ble CPU-meltdown :ohmy: , men det vet jeg ikke noe om. Dette er veldig bra uansett. Jeg vet om flere bra i7-resultater på LN2, men det blir litt fjern fra hverdager.

 

Vil denne dingsen klare seg i nærheten av dette på 24/7 tror du? Jeg ville sette pris på en link som kan vise 24/7-ytelse på dette. Det blir mer rettferdig sammenligningen, og bedre grunnlag for å se hva den duger til i hverdags bruk.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Må bare si deg en ting Sam, INGEN verdensrekorder som er satt med verken bil eller ekstrem PCer er 24/7 oppsett.

I bilverdenen fyller de motorblokka med BETONG for å få styrken som trengs og det skal bare holde en kort runde nedover de 400 meterene testen varer for å gi den lille "Wow" faktoren.

 

I PC verdenen er det samme sak, den skal bare holde ut gjennom testen og thats it, det er da du får resultater og livet i riggen / motoren etter at det hele er over er stort sett en waste, ekstra potensiale som er ubrukelig.

 

I bilverdenen er det forskjell mellom gatebil og racingbil, du vil IKKE kjøre en bil med en formel 1 motor til daglig, vedlikeholds messig og utholdenhet vil den ikke holde like lenge som en gatebil med en dieselmotor til eksempel.

Samme er det med PC'er, du må skille ekstrem maskiner og vanlige maskiner, her er det samme sak for Core i7 og Phenom.

Jeg er langt ifra noen ekstremklokker og derfor passer jeg ikke inn i XS gjengen, jeg er en mild klokker som leter etter 100% stabile 24/7 oppsett, slik har det alltid vært for meg.

Finn en stabil klokk som leverer ytelsen du trenger og bruk den, jeg jaget aldri de ekstra 100 MHz for bittelitt ekstra ytelse på bekostning av inneklima blant annet (For varmt altså).

 

Om du ikke klarer å se forskjell på slike maskiner Sam, så må jeg ærlig og rederlig si at jeg synes synd på deg Sam... Dessverre.

Lenke til kommentar

Hvilken hastigheter kan jeg forvente stabilt nok til 3Dmark med 965 Extreme på tørris? Har enda ikke testet i7, men har 965 liggende her i rommet. Men har enda ikke fått skaffet noen kjøleenhet som passer til LGA 1366. Men iløpet av neste uke skal jeg få skaffet en kjøler. Så blir det tørris om to ukers tid tror jeg.

Lenke til kommentar
Ja disse er veldig bra resultater, og jeg må innrømme at jeg er imponert av hvor høyt den klokker. Men det er litt synd at så høye Vcore, LN2 og subzero-temp måtte til.

 

Hvis du ser på bildene, han måtte kjære av CPU fra HK, og noen på XS spekulerer at det ble CPU-meltdown :ohmy: , men det vet jeg ikke noe om. Dette er veldig bra uansett. Jeg vet om flere bra i7-resultater på LN2, men det blir litt fjern fra hverdager.

 

Vil denne dingsen klare seg i nærheten av dette på 24/7 tror du? Jeg ville sette pris på en link som kan vise 24/7-ytelse på dette. Det blir mer rettferdig sammenligningen, og bedre grunnlag for å se hva den duger til i hverdags bruk.

 

At han måtte/ville skjære CPUen av HK er jo bare artig, og har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre egentlig. Selvfølgelig må det LN2 til for å ta disse rekordene, men selv Intels CPUer på LN2 har altså ikke greid å matche det resultatet. At ikke disse CPUene greier over 4ghz på luft får så være. Jeg har ikke tenkt å påstå at den største teoretiske regnekraften fins på Deneb, men føler det er på sin plass å kommentere "udugelighetspåstander" og det du sier om at de ligger 2 år etter - for det er jammen overdrivelser av en vannvittig karakter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Xeon W3520 er samme dritten som i7 920 bare at den kun er laget med d0 :mrgreen:

Norske nettbutikker har W3520 ETA midt i mai så vente må en jo uansett.

 

Jeg antar de fleste X58 bios'er takler W3520, men undrer litt hva forskjellen mellom den og 920 kan være; Ulåst mem multiplier maybe ?

 

Edit:

 

W3520 benytter ECC RAM, noe 920 ikke gjør. (Info fra intels produkt sider). Et spørsmål er jo om W3520 krever ECC eller om det kun er en mulighet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Forskjeller mellom Desktop & Xeon "kan" f.eks være:

Ofte høyere Bus speed

Xeon supporterer Intels Virtualiserings teknologi - Desktop kanskje ikke.

Noen Xeon supporterer Intels Demand Based Switching (ikke tradisjonell speedstep)

Lavere power consumption (vanligvis)

Xeon supporterer Intel I/O Acceleration Technology (I/OAT)

 

 

Er en brukbar oppsummering Xeon vs Desktop av denne karen.

http://forum.lowyat.net/topic/774462

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg beskylder AMD for å være udugelig på CPU-ytelse.

 

Lenge siden jeg har postet noe her nå, men har nå vært her inne å fulgt litt med. Helt ærlig, med en slik uttalese så mistet du all troverdighet hos meg. Er helt målløs.............

Ja skriver hva jeg mener, og du kan tro hva du vil. Jeg ba ikke om bekreftelse på min troverdighet fra deg. Hvem er du til å bekrefte eller avkrefte noe hos andre? Hold deg unna personlige stemplinger, og kom helle med tekniske og saklige motargument.

 

Hvis du har noe imot mine meninger, bør du komme med saklig argumentasjoner, tall og dokumentasjon, ellers slike uttalelser/spekulasjoner sier mer om deg selv enn noen andre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg beskylder AMD for å være udugelig på CPU-ytelse.

 

Lenge siden jeg har postet noe her nå, men har nå vært her inne å fulgt litt med. Helt ærlig, med en slik uttalese så mistet du all troverdighet hos meg. Er helt målløs.............

Ja skriver hva jeg mener, og du kan tro hva du vil. Jeg ba ikke om bekreftelse på min troverdighet fra deg.

 

Hvis du har noe imot mine meninger, bør du komme med saklig argumentasjoner, tall og dokumentasjon, ellers slike uttalelser/spekulasjoner sier mer om deg selv enn noen andre.

 

Arrogant også ser jeg. Ja Ja, du får leve litt i din egne lille verden. Blir bare litt patetisk når du snakker ned til folk som antagligvis har klokket CPU'er siden før du var en rykning i faren dins bukse.

Lenke til kommentar

Virkelig? Nå er jeg så imponert av din flott bakgrunn.

 

Nå har du sagt nok om deg selv, og digget deg selv nok, på en arrogant måte. Kom med tall, saklig argumentasjon og dokumentasjoner for å bevise dine grunnløse påstander. Dine skryt om deg selv beviser ingenting.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...