Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@JimRamse : Hmmm ser du har 3GB RAM. Det holder jo til WinXP, men synes du det ikke er litt lite til Vista da? Det finnes vel gode 6GB DDR3 minne sett som ikke koster så mye i disse dager?

 

Trenger da ikke mer enn 3GB til bencheoppsett vel? Kjører 6GB i maskinen som er i24/7 bruk hjemme.

Lenke til kommentar
Synes å huske det var noen som etterspurte om jeg kunne kjøre en 3D test også. Uansett, her er en liten kjapp test jeg kjørte. Kun innstalert drivere. Ingen tweaks i det hele tatt. PhysX er disablet. Alt på luft.

 

Core i7 @ 4.4GHz, GTX295 @ 690 / 1220 / 1490.

Bra score!. En god del bedre enn min 3Dmark 22240 på 24/7 oppsett. Det blir moro å se om min maks/benching score kan slå dette.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Synes å huske det var noen som etterspurte om jeg kunne kjøre en 3D test også. Uansett, her er en liten kjapp test jeg kjørte. Kun innstalert drivere. Ingen tweaks i det hele tatt. PhysX er disablet. Alt på luft.

 

Core i7 @ 4.4GHz, GTX295 @ 690 / 1220 / 1490.

Bra score!. En god del bedre enn min 3Dmark 22240 på 24/7 oppsett. Det blir moro å se om min maks/benching score kan slå dette.

 

Bør ikke være noe problem å slå den. Dette var bare en kjapp test fra min side. Kortet er allerede tatt ut igjen, så det kommer heller ikke noen flere scores fra meg fremover.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt xxx antall timer på å tyne CPU'en så langt jeg klarer fikk jeg en ide i hodet mitt på slutten av arbeidsdagen idag. Hvor lavt kan jeg sette volten og fremdeles ha den stabil ved stock hastighet? Vet ikke om det er noen andre som har testet det her inne (det er det helt sikkert) men her er ihvertfall hva jeg kom frem til. Må dere huske at min CPU (i7 950ES) går på default 3.066MHz så å sammenligne min minimum volt på stock hastighet til dere med i7 920 blir ikke helt riktig. Uansett, her er hva jeg kom frem til. Prime95 tiden er ikke all verden, for måtte jo få presset dette inn før jeg reiser fra jobb :)

 

Ett pluss med å gjør dette er jo at load temp ble sinnsykt pen :)

 

Here we go !!!

 

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 950ES cooled by Zalman CNPS 9900

3 x 1GB OCZ 1333MHz

post-6770-1238679906_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
@JimRamse : Under 1 volt load er nice :cool:

Du må ha en rolig jobb siden du har tid til å drive med overklokking i arbeidstida :p

 

En del av jobben min er å teste diverse nye ting ( slik som f.eks denne CPU'en ) å gi tilbakemelding om hvordan jeg synes den oppfører seg.

 

Å ja, under 1 volt load er veldig nice. Nesten så fine tempraturer at du blir fornøyd til å med ;)

Lenke til kommentar
Etter å ha brukt xxx antall timer på å tyne CPU'en så langt jeg klarer fikk jeg en ide i hodet mitt på slutten av arbeidsdagen idag. Hvor lavt kan jeg sette volten og fremdeles ha den stabil ved stock hastighet? Vet ikke om det er noen andre som har testet det her inne (det er det helt sikkert) men her er ihvertfall hva jeg kom frem til. Må dere huske at min CPU (i7 950ES) går på default 3.066MHz så å sammenligne min minimum volt på stock hastighet til dere med i7 920 blir ikke helt riktig. Uansett, her er hva jeg kom frem til. Prime95 tiden er ikke all verden, for måtte jo få presset dette inn før jeg reiser fra jobb :)

 

Ett pluss med å gjør dette er jo at load temp ble sinnsykt pen :)

 

Here we go !!!

 

Asus P6T Deluxe

Intel Core i7 950ES cooled by Zalman CNPS 9900

3 x 1GB OCZ 1333MHz

 

Hva står volten på i bios? Stoler like mye på cpu-z så nermeste muslim.

Lenke til kommentar
Hva står volten på i bios? Stoler like mye på cpu-z så nermeste muslim.

 

 

Du nå igjen?

 

Hva man setter spenningen til i BIOS spiller ihvertfall ingen rolle. Man kan feks sette 1.5v i bios og få alt mellom 1.4 og 1.6v.

 

CPU-Z fungerer helt fint til å sjekke vcore. Skal du noe nærmere må du frem med multimeter.

 

Dessuten er vel CPU-Z et av de få programmene som blir tatt seriøst og som man kan stole på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva står volten på i bios? Stoler like mye på cpu-z så nermeste muslim.

 

 

Du nå igjen?

 

Hva man setter spenningen til i BIOS spiller ihvertfall ingen rolle. Man kan feks sette 1.5v i bios og få alt mellom 1.4 og 1.6v.

 

CPU-Z fungerer helt fint til å sjekke vcore. Skal du noe nærmere må du frem med multimeter.

 

Dessuten er vel CPU-Z et av de få programmene som blir tatt seriøst og som man kan stole på.

 

 

Tja, han fikk jo demonstrert sitt politiske ståsted/menneskesyn rimelig bra da. :)

 

Ja.

Skal man være sikker må man frem med multimeter.

CPU-Z (og andre godt kodede program som leser av Bios) fungerer greit nok for de fleste.

 

PS:

Nå skal jeg hjem og se om den nye 920/P6T SE gjør det bra (vannloop'en trykk/lekkasjetestet igår).

Lenke til kommentar
Hva står volten på i bios? Stoler like mye på cpu-z så nermeste muslim.

 

 

Du nå igjen?

 

Hva man setter spenningen til i BIOS spiller ihvertfall ingen rolle. Man kan feks sette 1.5v i bios og få alt mellom 1.4 og 1.6v.

 

CPU-Z fungerer helt fint til å sjekke vcore. Skal du noe nærmere må du frem med multimeter.

 

Dessuten er vel CPU-Z et av de få programmene som blir tatt seriøst og som man kan stole på.

 

BLA BLA BLA med mindre du kan svare på spørsmålet stfu.

Lenke til kommentar

Intel anbefaler at man bruker vdroop, og da er det samme hva man har i BIOS, fordi da faller Vcore en god del på Load.

 

Dett kan varierer litt avhengig av HK (sensorer som er brukt), men de fleste X58 bruker mer eller mindre samme sensorer. Flere mener at CPU-Z rapporterer nesten samme Vcore som en multimeter på load på DFI ihvertfall. Som f.eks. dette:

 

 

dmm_table_draft2.png

Lenke til kommentar
Hva står volten på i bios?

 

CPU-Z er faktisk veldig nærme virkligheten ( hvis du kjører en up-to-date CPU-Z utgave ) Volten står justert til 0.9875v i BIOS. Fikk da 0.976v under load med CPU-Z.

 

Om du skulle få tid til å ta frem multimeteret innimellom pakkingen så må du gjerne gjøre det ;)

 

Jeg tipper at CPU-Z verdien er nærmere virkeligheten en BIOS-verdien.

Lenke til kommentar
En del av jobben min er å teste diverse nye ting ( slik som f.eks denne CPU'en ) å gi tilbakemelding om hvordan jeg synes den oppfører seg.

 

Å ja, under 1 volt load er veldig nice. Nesten så fine tempraturer at du blir fornøyd til å med ;)

Virker som en allright jobb du har da ;)

Nja synes de tempsa der var 5 grader for mye :!:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...