Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Siden disse tallene er unøyaktige, og sensorene er "ville", da bør egne erfaringer telles litt også. Jeg pleier å kjøre tunge og store 3D-render på full guffe (@4.GHZ 1.34v), og da Core-temp ligger i 80-sonen. Min CPU har kjørt mange store 3D-render på flere dager og netter på rad i et strek, og min B-bach-babe er fremdel hel og fin, og like sprek som ny :love:.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig OT, men må bare kommentere det, TL1000S: Du hadde fått veldig mange feil på Norsk Eksamen med alle de "....", "...". :)

 

Du også, eksamen er med liten e - og jammen er ikke ordet norsk det også. :p Vil nok si sensor i større grad vil slå ned på det enn noen "..." her og der.

 

"On-topic": Den 67.9c-greia kan ikke måles, om jeg har forstått det rett. Ergo er det meningsløst å diskutere den i sammenheng med hvilken MÅLT makstemp man bør ha på en av disse Nehalem'ene. Det er vel to ulike sensorer som rapporterer, og det går dermed ikke an å si at om en er på 90 grader så vil den andre automatisk være over 67,9. Altfor mange variable til at det går an å konkludere sånn. En annen pekepinn på om dette stemmer eller ikke er jo å se på hvor varm i7 blir ved stock spenning/frekvens/kjøler i et kabinett oppvarmet av et par gtx280 f.eks. Bikker core temp 68c da så er det opplagt at den sensoren ikke har noe med 67,9-sensoren å gjøre, siden CPUen allerede der ville ha vært utenfor temp-specs. Intel vil nok ha litt headroom fra temp oppnådd i kabinetter med varm luft til den grensen de selv setter som makstemp (ville tippet 50-55c load under normale forhold, hvertfall ikke mer enn det). Hvis en CPU er over "tillatt" temp med alt stock er den "defekt", og RMA-materiale. Det ville vel ha ført til RMA-boom deluxe om folk skulle sendt inn alle CPUer som var utenfor de anbefalte specs'ene til Intel, og det vil de vel ikke. Da er det billigere å slenge på en bedre kjøler, og å slippe unna dette problemet.

 

Forøvrig tror jeg også at den 100c-temp-anbefalingen vil synke ved høyere spenning (og kanskje høyere frekvens også?). Spørs litt hva den beskytter mot, er det elektronmigrasjon så stemmer det hvertfall. Har det noe med f.eks. noe lodderelatert på PCB'en vil jeg tro det er temp, og intet annet, som betyr noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Veldig OT, men må bare kommentere det, TL1000S: Du hadde fått veldig mange feil på Norsk Eksamen med alle de "....", "...". :)

 

 

Hehe... da jeg vil kvittere med at du ... prikkk.prikk..... ikke kommer i nærheten av Übergoliaths morsomme signatur...

 

Nok en kvalitetspost fra ... Giallorossi.

 

En ting er at jeg ikke får high-score på å unngå trykkleifer.. en annen ting at jeg heller ikke gjør noe forsøk...prikk.prikk.prikk. på så skrive en norsk stil...

 

Det er faktisk en "teknikk"/stil som jeg liker å skrive på..... prikk.prikkk.prikkkkkk. for å markere en "kunstpause"..

En slags "signatur" som kjennetegner min lysende debatt-teknikk... :lol:

Og nå gjorde jeg det for å "plage deg" til å poste ennå en two-liners kongebidrag i denne tråden. not..

Lenke til kommentar
Du også, eksamen er med liten e - og jammen er ikke ordet norsk det også. :p Vil nok si sensor i større grad vil slå ned på det enn noen "..." her og der.

Whoot? Eksamen er da et norsk ord, såkalt Norsk låneord fra Engelsk. Uansett så valgte jeg stor E fordi jeg skulle understreke hva jeg mente. Nå er jeg verken språkekspert eller sensor, men jeg har tidligere blitt satt ned en karakter pga feil bruk av "...".

 

Edit: Jeg kan sikkert få Postene mine lenger ved å bruke Space-tasten hyppigere som deg :)

 

Formann: Igjen, det var for å understreke ordet/meningen (som nevnt tidligere). Nå var heller ikke posten ment som en veiledning når det gjelder rettskriving, for det regner jeg med TLS1000 driter i (ilikhet med meg), men heller at jeg ble litt komisk å bruke "..." i vært andre ord.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Du også, eksamen er med liten e - og jammen er ikke ordet norsk det også. :p Vil nok si sensor i større grad vil slå ned på det enn noen "..." her og der.

Whoot? Eksamen er da et norsk ord, såkalt Norsk låneord fra Engelsk. Uansett så valgte jeg stor E fordi jeg skulle understreke hva jeg mente. Nå er jeg verken språkekspert eller sensor, men jeg har tidligere blitt satt ned en karakter pga feil bruk av "...".

 

Når du bruker ordet norsk skal det med liten forbokstav, men Norge derimot er egennavn og skal skrives med stor forbokstav.

 

Jeg foreslår at vi dropper kritikk når det gjelder rettskriving. Det er så jævelig plagsomt og unødvendig. Spesielt siden 99% av alle som klager selv skriver feil.

 

Med mindre man er perfekt blir det for dumt å klage på andre. Og når man er perfekt blir det bare hovering. Ukult i begge tilfeller.

Når ble det så viktig å skrive 100% korrekt på et forum for data?

Lenke til kommentar
Kan ikke noe poste en prime screen her snart da, lenge siden nå ...

 

Btw, Komplett har godt tilbud på vannkjøling diskutert tidligere her.

 

 

Kanskje jeg skal bytte ut orginalkjøleren med den der.

Jeg tviholder fortsatt på det gode gamle Stacker 1 kabinettet mitt, og der er det alt laget plass til en radiator i bunnen.

Her er det også plass til en ekstra strømforsyning i bunnen, så med litt plexiglass kan jeg lage en kanal slik at luften blir sugd inn der strømforsyningen skal stå og ut i bunnen av kabinettet. Da slipper jeg å ha den på utsiden og jeg får heller ikke varm luft i kabinettet.

 

Ja mer on-topic igjen. Noe jeg kunne tenke meg å vite mer om fra dere som har Ci7 er noen bencher som er flertrådet, og komme med resultater med og uten HT. For ikke å glemme temperaturer med og uten HT. Mulig dere har snakket om dette tidligere i tråden.

 

Kom med forslag du, så skal jeg kjøre test med og uten HT. Riktignok bare på 3.6, siden det er alt den orker med HT på. Men det spiller liten rolle iom. forskjellene kommer like godt frem.

Kan se ut som jeg har fått minnet stabilt på nærmere 1700Mhz 7-7-7 også, så da kan vi se hvor mye/lite det har å si.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Kan ikke noe poste en prime screen her snart da, lenge siden nå ...

 

Btw, Komplett har godt tilbud på vannkjøling diskutert tidligere her.

Jeg har eksperimentert med dette i flere dager nå. Jeg er ikke helt ferdig men foreløpig mener jag at radiatoren er veldig svak. Den klarer seg fint med 2 vifter på lave Vcore og HT:off, men sliter på høye Vcore og HT:on. Jeg har 4 vifter på denne nå og måtte kjører dem på 80%, ellers vil det skape tornbulet og ulyder. Jeg måtte kjøre pumpen på 80% også, ellers vil den vibrere/bråke en del, men pumpe-hatighet har hatt lite/ingen effekt på CPU-temp. Nå kjører den med akseptable støy, og yter litt bedre enn min gamle Noctua NH-U12P med push/pull. Den kjører 2-5 grader kjøligere på Idle og prime-load @4GHZ HT:on 1.34v. CPU-temp har ikke forandret seg noe dramatisk (jeg forventet ikke det heller), men den kjører vamren rett ut av kassen, og hjelper en god del på kabinett-temp, og særlig GPU kjører kjøligere hos meg nå.

 

Dette kan gi stor/bra utslag på lave Vcore og HT:off, men ellers vil ikke være mye bedre enn bra luft-kjølig, med mindre man kjører alle 4 viftene på 100% med medfølgende ulyder.

 

Dette er veldig billig nå og kan være bra kjøp, men man må ikke forvente for mye av den på høye effekter, er mine foreløpige erfaringer. Jeg jobber fremdeles med å forbedre den, og dette er bare mine første intrykk.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Flotte vannkjølingsplaner Formann :)

 

PS!

Jeg forsto også hva TL1000S mente med et stabilt system, samt at vi er ikke her for å levere norsk stil. Jeg har alltid brukt "..." som en slags utvidet tankestrek eller "her tenker vi litt, tar en pustepause", siden tidlig 90 tall på IRC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noe nytt om D0-revisjonen hos norske nettbutikker?

 

Edit: ser Komplett er tomme og venter inn et nytt parti med 920-prosessorer snart. Da er det vel kanskje en reel sjanse for at disse er D0?

 

Er det ikke litt tidlig å håpe på det? :)

 

Vel, jeg tok en sjanse på å bestille (enda) en OEM fra it24.no (til grei pris).

Så får vi se om den er bedre enn den jeg fikk sist, eller klokker helt r***a. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Edit: ser Komplett er tomme og venter inn et nytt parti med 920-prosessorer snart. Da er det vel kanskje en reel sjanse for at disse er D0?

Tankguys (USA) ser ut til å shippe D0 1. April (neppe aprilsnarr). Norske butikker vil vel naturlig være litt etter, men D0 bør allikevel være rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...