Sam_Oslo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Suverent Det gir en helt annen kvalitetsfølelse av kit'et. Ellers anntar jeg at du klarer å unngå å lage hull i sokkelen? LOL, jeg har aldri vært bekymret for å miste skrutrekkeren på sokkel før, men etter å ha følge med historien din, jeg kommer jeg til å være ekstra forsiktig med CPU-sokkel denne gangen. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Da var en ny CPU på plass i den ene i7 riggen min Se om jeg får tid til å teste å overklokke å benche den litt iløpet av uka. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Da var en ny CPU på plass i den ene i7 riggen min Se om jeg får tid til å teste å overklokke å benche den litt iløpet av uka. Noen idee om når de dukker opp i butikkene ? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Da var en ny CPU på plass i den ene i7 riggen min Se om jeg får tid til å teste å overklokke å benche den litt iløpet av uka. Noen idee om når de dukker opp i butikkene ? Nope. Min kom direkte fra Intel idag. Kjedelig at jeg egentlig har hendene fulle fremover så får ikke gitt den så mye oppmerksomhet som jeg skulle ønske. Men litt testing må jeg få til håper jeg Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Istedet for å begynne med å kjøre 12 timers Prime95 tester, kommer jeg til å heller kjøre kortere perioder, og heller gå innom flere benchmarks. Gjør dette da som jeg nevnte før ikke har all verden med tid til å leke med 950'en. Uansett, her er første bilde. Prime95 har her gått i 25 minutter, men tenkte jeg skulle la den stå en time. Temp og volt ser ihvertfall VELDIG bra ut til nå Endret 23. mars 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Kjøling? Samme som jeg kjørte på 920'en jeg akkurat tok ut, nemlig en Zalman CNPS9900. Hovedkortet er ett P6T Deluxe. Minnet er 3 x 1GB 1333MHz OCZ. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Reiser fra jobb nå, så stoppet Prime95 nå. Ble en snau time. Ser ikke ut som det hadde vært noe problem å kjøre den her som 24/7 oppsett ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Imponerende Jim! Må være deilig å ha lett tilgang til "kremIsenkram". PS. Når skal du kvitte deg med den "gamle" 920'en da? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 ?! 950 så bra ut ja.. Er det ett ES? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 @JimRamse : Du har ca 80 grader load med Prime95. Blir ca 90 grader med LinX da! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 @JimRamse : Du har ca 80 grader load med Prime95. Blir ca 90 grader med LinX da! Nærmere 95-100 på LinX Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) @JimRamse : Du har ca 80 grader load med Prime95. Blir ca 90 grader med LinX da! Pleier å få ca 10 grader mer med LinX ja. Driter egentlig i LinX. Alle kjørte Prime95 i alle år frem til for noen mnd siden og da var det normen. Jeg har aldri hatt noen problemer med ustabillitet på PC'en hvis den har vært Prime95 stabil. At det finnes ett program som gjør at CPU bli unaturlig varm bryr meg ikke. Med 920'en min så fikk jeg vel rundt 90 grader load ved 4GHz når jeg kjørte LinX. Etter å ha brukt PC'en en uke med vanlig bruk uten restart sjekket jeg maxtemp for å se hvor høyt den hadde vært. Den viste da 74 - 75 grader. Er du redd for disse tempraturene er løsningen enkel. Kutt ut overklokkingen, men kjøp deg en bedre kjøler. Ser for meg LinX på stock hastighet med orginal kjøler også kan bli skummelt varmt. 80 grader load med Prime95 ved 4.2GHz med en Core i7 med HT på er veldig lavt spør du meg. Sånn sett har jeg ikke sett noen andre her inne som har klart det uansett temp sånn sett............. @JimRamse : Du har ca 80 grader load med Prime95. Blir ca 90 grader med LinX da! Nærmere 95-100 på LinX Er ikke 20 gradre forskjell fra Prime95 på alle kjernene og LinX. Har aldri jeg opplevd ihvertfall. Som regel rundt 10 grader på de 4 stk Core i7 jeg har testet ihvertfall. Endret 23. mars 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg kjører på 98-99 grader i LinX og 80 grader i prime Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Imponerende Jim! Må være deilig å ha lett tilgang til "kremIsenkram". PS. Når skal du kvitte deg med den "gamle" 920'en da? He He He, fremdeles noen som er int. i den altså? Jeg kjører på 98-99 grader i LinX og 80 grader i prime Synes jeg virker som fryktlig mye, men jeg kjenner ikke din PC sånn sett. Snakker bare ut fra egne erfaringer med mitt utstyr. Kjører som regel ikke LinX selv, men gjorde det med 920'en p.g.a ett eller annet veddemål her inne. Var vel en som mente jeg ikke ville klare 4 - 5 time LinX eller ett eller annet. Uansett, det gikk ihvertfall fint. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 *Snipp* Og du som klaget før du i det hele tatt hadde prøvd ( ). Fint å begynne med lave forventninger. Da blir man happy istedenfor skuffet Men, nå kan det virke som om den nærmer seg veggen. Jeg har gått fra 1.3 til 1.35 uten at det hjalp noe på stabilitet. Skal gjøre noen nye forsøk i dag, med Load Line Calibr. enable og kanskje litt høyere vcore. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) JimRamse: Knallresultater du får her Kunne du ramset opp instillinger i bios? Måtte du til med noe skew og amplitude? Formann: Det virker som du faktisk har mye å gå på ennå. TL1000S: Hehe joda jeg vet det finnes forskjellige slangekvaliteter, jeg tenkte på NorthQ kit'et. Men nå som det er avklart at den ikke bruker plastikklips i sokkelfestet har jeg ingen flere innvendinger mot 3950 Kit'et og til 625,- er det jo et kupp. Hmm du fikk meg selvf. til å grave i prisguiden på Q9650 siden min X3220 ikke var så god som jeg hadde håpet, men hoff asså hehe... dog fristende å ha en slik du har der i serveren som også skal kjøre en del VMer hvor total CPU kraft er et moment. EDIT: Med det knallresultatet du får på Q9650 TL1000S sitter jeg nå med store kvaler om å kjøpe en Thermalright kjøler til og Q9650 til DS4 kortet... makan.... Man får jo ikke det verste Wattdraget med 1.30vcore heller. Endret 23. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) JimRamse:Knallresultater du får her Kunne du ramset opp instillinger i bios? Måtte du til med noe skew og amplitude? Har ikke PC foran meg her hjemme, men hvis jeg ikke husker helt feil er innstillingene: vcore : 1.2785v QPI : 1.2785v DRAM : 1.66v alt annet er på auto. Er ikke vits å gjøre det mer inneviklet enn nødvendig 4.2GHz Prime95 stabilt tok meg 5 minutter med prøve og feile for å få til, så ser for meg det er mer å hente hvis jeg bruker noen timer på tweaking Endret 23. mars 2009 av JimRamse Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Knallbra JimRamse. Hmm hadde man bare hatt tilgang på den batchen heh. Det kan jo virke som 4.2GHz HT:OFF er en gangbar 24/7 løsning selv på en Thermalright kjøler på den der. Endret 23. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Knallbra JimRamse. Hmm hadde man bare hatt tilgang på den batchen heh.Det kan jo virke som 4.2GHz HT:OFF er en gangbar 24/7 løsning selv på en Thermalright kjøler på den der. Kjører en TRUE her hjemme, og er overbevist om at jeg hadde fått bedre temps hadde jeg kjørt denne kjøleren på 950'en istedet for Zalman'en. 4.2GHz HT:OFF ??? nei må du gi deg. 4.2GHz HT:ON går jo greit, så da må jeg da klare å lure litt mer ut av den hvis jeg slår av HT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå