Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 ..@Sam:Det Northq-kit'et er helt greit. Mulig viftene bør byttes til noe kraftigere (bios-styrt). 2x120mm er nok er min erfaring, men de kan ikke å på under 1000rpm ved "full pupp". Da stiger vanntemp og CPU-temp til (minst) det samme som en god heatpipe klarer. Jeg har noen bra vifter og kan bytte ut dem fort. Komplett hadde Northq-kit'et på tilbud for ikke lenge siden, og jeg kan tenke meg at den kommer på tilbud igjen snart, og da kan jeg å slå til denne greien. Jeg har veldig lyst til å prøve dette, og hvis den kan kjøle litt bedre enn luft (5 grader mindre på load?), da kan klokke enda mer og vil bli en grei løsning tenker jeg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) BOXed kjølere hjelper til med HK kjøling fordi den dytter luften ned og sideveis i alle retninger og dermed kjøler de ofte godt rundt CPU sokkelen og i RAM området mm. Men klart, ekstra viftet uansett, men ekstra viktig ved vannkjøling. EDIT: husker forøvrig den og lignende braketter, funker bra . Selv pleier jeg bare å stripse meg på en kabel eller to i området heh. Endret 12. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Cosmos har veldig bra luft-flyt og tar seg av det meste, men en kompakt vannblokk (iforhold til TRUE) får man frigjort mye pass og kan alltid slenge noen stillegående vifter over RAM og NB. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Kanskje man snart skal bygge seg en miniITX gamingrigg med SSD og 9800GTX+ eller noe bedre? Vifta i front er 120mm, som sier litt om dimensjonene her http://www.hardware.no/artikler/lanserer_k...te_format/68486 Dog ble det vel off topic, men har lenge lurt på å bygge noen miniITX systemer med C2D eller Q9450 el. Endret 12. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 <snip-kule-bilder>Dog ble det vel off topic, men har lenge lurt på å bygge noen miniITX systemer med C2D eller Q9450 el. Ikke mer off-topic enn at vi tåler det. 45nm CPU'ene trenger jo ikke all verden kjøling heller, så noe slikt kan bli bra. I slike "trange kott" bør skjermkort være av typen hvor vifte blåser varmen *ut* i bakkant, ellers vil ett slik skjermkort "resirkulere" varm luft ved belastning. Ideelt, slik som her vist med 9800GTX så burde det vært ett hull i sidedør med kanal rett inn til vifte på skjermkortet. Slik som ble innført for P4/Prescott i sin tid. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Ser det blir diskutert vannkjøling her... skal du ha noe er utlandet det beste alternativet. Kan bli litt dyrt med mva osv, men så har du jo nulighet til å kjøre et system med nærmest din egen "signatur" ift valg av kjølekomponenter. Har selv Iwaki RD30, Thermochill PA120.3 og en Swiftech Storm rev. 2, det klinger liksom... veldig bra Iwakien kunen drevet danskebåten, om den hadde fått lov. Endret 12. mars 2009 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ser det blir diskutert vannkjøling her... skal du ha noe er utlandet det beste alternativet. Kan bli litt dyrt med mva osv, men så har du jo nulighet til å kjøre et system med nærmest din egen "signatur" ift valg av kjølekomponenter. Har selv Iwaki RD30, Thermochill PA120.3 og en Swiftech Storm rev. 2, det klinger liksom... veldig bra Iwakien kunen drevet danskebåten, om den hadde fått lov. Hehe... høres helt "konge" ut knopfler.. Iwaki er kraftige saker.. og kvalitet koster. Ja. Det er morro å få "kosepakker" fra "vann-nissen" i utlandet. Pakke opp.. montere... søle litt... så kjøre blodklokkede CPU'er "på benken"... Med skikkelig vannkjøling. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dere som har handlet fra utlandet, har dere link til noen vann-butikker? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dette hovedkortet skal jeg ha! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Siden vi er off topic her, så kan dere se hvor diger Megahalems kjøleren er, spessielt med den vifta jeg har Har vifta på 1300 rpm, så den bråker ikke. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Dette hovedkortet skal jeg ha! Samme som meg det Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Dette hovedkortet skal jeg ha! Fytti Hælvte å Pent det kortet var! Og Bundle pakken er heller ikke dårlig, Svarte Sata-kabler osv Edit: Klarer ikke se helt om kjøleløsningen er festet med skruer eller plastikkskruer? Endret 12. mars 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Fytti Hælvte å Pent det kortet var! Det spørs om prisen blir like "pen" som kortet. Det EVGA kortet (X58 SLI) som blir solgt nå koster jo allerede 3 lapper og "Classified" blir vel priset deretter... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hovedkort er fundamentet for hele systemet og det er ikke så farlig å legge noen ekstra kroner i et bra HK. Hvis dette HK er så bra som det ser ut, da vil mange gledelig betale litt mer for den, tror jeg. Jeg tipper at dette vil gå for 3.5 høvdinger. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Hovedkort er fundamentet for hele systemet og det er ikke så farlig å legge noen ekstra kroner i et bra HK. Hvis dette HK er så bra som det ser ut, da vil mange gledelig betale litt mer for den, tror jeg. Jeg tipper at dette vil gå for 3.5 høvdinger. http://www.evga.com/products/prodlist.asp?switch=5 EVGA Price $449.99 fra evga sin side.. mens den vanlige koster 299.99,- så tror den kommer på 4500+-? da de har priset den til 450euro i europa Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) 4.5 høvdinger er for mye selv for et bra HK, mener jeg. Det vil gå ned til 3.5 etterhvert, tipper jeg fremdels. Med mindre den har noen spesielle komponenter som jeg ikke vet om. Sitter noen spesielle komponenter i dette, utover nf200, digital pwm, og bedre kjøling ? kanskje noen dyre diskkontroller eller dyr NIC? EDIT: Prøvde å finne mer om dette, men Evga's materiale sier ikke noe om diskkontroller eller NIC, og jeg regner med at de er er ikke noe spesielle. bare fant ut at den har "300% more gold connect in the CPU socket" kanskje derfor den har blitt dyrt. LOL Endret 12. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 4.5 høvdinger er for mye selv for et bra HK, mener jeg. Det vil gå ned til 3.5 etterhvert, tipper jeg fremdels. Med mindre den har noen spesielle komponenter som jeg ikke vet om. Sitter noen spesielle komponenter i dette, utover nf200, digital pwm, og bedre kjøling ? kanskje noen dyre diskkontroller eller dyr NIC? Vent noen år, så får du det billig på bruktmarkedet Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg er veldig fornøyd med DFI og skal ikke bytte den for noe annet, kanskje du bør følge med bruktmarkedet :!: . Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 4500 for HK er det glade vanvidd Alt over 2500 er egentlig det... hvertfall med den type drit som blir slengt på PCBene nå til sags (NIC, SATA f.eks.). Skjønt, om det ligger kvalitetskomponenter over hele kortet har det jo en viss verdi for de som trenger det. Tror jeg har 3 highend DFI-kort her av ypperste kvalitet, 2 til AMD (Expert til 939 og NF590 til AM2) og et til Intel (P45 UT), disse kortene kostet knapt 4500 tilsammen nye tror jeg. Sier litt om hvor mye fortjeneste som faktisk ligger igjen per solgte kort av toppmodellene på X58-stigen... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Hva skiller EVGA kortet fra eks. Sam sitt DFI eller Mitt Revo? Jeg ser ingen grunn til at Classified kortet skal koste mer. Endret 13. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå