Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varme-problemer fines ikke, det finnes bare dårlige kjøleløsninger.

 

Nesten alt som er fint i disse dager, er het. Fra Core i7 til nf200, digita PWM, GTX 295, osv... . Man må anerkjenne det for å kunne finne riktig løsninger, ellers vil varmen få disse fine komponentene til å bli ustabilbite.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Dog er det verre stilt nede ved SB og NF200.

Synes det er mye fordommer om varmeutvikling på nForce 200 brikken. Det er tross alt nyeste versjon som også sitter på GTX 295 her. Må ikke sammenlignes med den revisjonen som ble brukt på Intel sine Skultrail-kort...

 

Intel sine Skulltrail var IKKE NF200 men NF100, og om jeg ikke husker helt feil samme chippen som ble brukt på Nvidia's første dual GPU kort 7950GX2.

Generelt sett produserer NF200 en god del varme, har selv brent meg på min, dog har ikke denne noen stor kjøleribbe over seg selv men er koblet til resten av HKet sine kjøleribber via heatpipes.

 

Theo har dog en litt større kjøler og sannsynligvis såpass stor som den kan bli uten at den havner i veien for saker og ting.

Lenke til kommentar

Posten hadde en fin lapp til meg i dag.

 

Nå sitter jeg med en ny utgave av mitt Asus P6T6 WS Revolution i hendene(esken). Vi har begynt å kjenne hverandre nå, på godt og vondt, og det skal bli godt å jobbe videre med bekjentskapet. I morgen bærer det på med nye eventyr og fornyet lyst.

 

Forøvrig skal jeg ta bilder av det meste nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Etter det jeg har lst så skal Classified komme 11 mars! Men om det kommer til norge da, er det ingen som vet :( Usikker på om jeg skal ha Classified , P6t6 Revolution eller p6t7 Supercomputer.

 

 

Hvorfor finnes det ikkje et ekstra large Silverstone tj07? Hadde vært perfekt med 6stk 3,5" slot høyere og kanskje litte granne bredere for stabilitet :D

 

Noen andre som er enige eller?

Lenke til kommentar

Skal nok få Norek til å ta inn et par, om det ikke blir noe begrenset oppslag opplegg fra EVGA?

Men det skal jo være deres nye "toppkort" så tviler på at det vil bli noen dårlig tilgjengelighet, kan kanskje være smalt med kort i starten kanskje?

 

Jeg er nå mer spent på prisen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Min OCZ 133MHZ Cl7 er nesten halvpris nå, og jeg kan få 6GB for en høvding. Jeg skal bestille en liten SSD, og lurer på om jeg skal slenge 6GB RAM på samme order, men er litt usikker om jag kan kjøre 12GB på BCLK 211 (4.01GHZ 19x 211). Noen meninger om det vil skape problemer?

 

Sålenge du kjører med RAM-"mp" 6x så vil du jo kjøre godt under specs på brikkene, så det bør gå bra.

I motsatt tilfelle kan du jo vurdere å være "fornuftig" og kjøre f.eks. 200x19 - HT on - VCore=1.25.

Det "sparker" godt nok unna til å poste på forumet, programmere/builde samt "game" litt.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

F***!!!!!!

 

Prøver å lese gjennom en del sider i denne tråden, men det er jammen ikke mye på topic. Hvor er moderator?

 

Jeg har vært nødt til å lese om netshop, om tilbud på hovedkort på komplett, valutakurser, agrerett etc, men er ikke blitt så mye klokere om emnet.

 

Er det tomt for nye tråder i forumet, isåfall kan noen få fatt i flere?

 

Edit: Nå fant jeg fram til fornuftige poster igjen, men det er en god del poster som burde taes bort eller flyttet.

Endret av Vertigo500
Lenke til kommentar

@TL1000S

Ja, jeg kunne alltid gå ned til 200x19, og det ville funke like fet på spill, og trolle like bra på forumet, LOL. Men @4.01GHZ HT:on er veldig fint på en del andre oppgaver (særlig 3D-render som jeg driver med en del i disse dager).

 

Jeg vil ikke gå ned i BCLK eller frekvensene for ekstra RAM (jeg kan klare meg fint med 6GB også), men siden den er så billig nå, 12Gb er fint å ha for en liten RAM-disk. Jeg Kan alltid prøve å løsne litt på RAM-timingen, men er litt usikker om den vil klare BCLK 211 med 12GB RAM.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

For de som vil leke katt og mus med tollen så kan man jo spare store penger på 12GB "special offer" fra memoryc.com

6GB G.Skill DDR3 PC3-10666 (1333MHz) CL9-9-9-24 Triple Channel kit NQ Series

gskill-triple-10666-nq_10028.jpg

€ 88.00

 

Legg på 5 euro i frakt og du har fortsatt spart en del. Jeg har selv kjøpt mye minne fra memoryc.com og ennå ikke fått toll på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ja, en liten RAM-disk er veldig fint å ha og man kan gøre litt av hvert med dem. Med disse latterlig lave DDR3-priser, RAM-disk er både kjappere og billigere enn SSD.

 

Ikkje mye man kan gjøre med en ramdisk på 6 gb da? Hadde man hatt 24 gb ram, så hadde det kanskje hjulpet litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...