Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel X58 har 2x16 som gir 16/16 eller 16/8/8 PCIe-linjer. Med en nf200-brikke i tillegg, vil den gi 3x16 PCIe som kan være nyttig for 3-Way SLI. Men dette gir ikke så stor utslag på dagens GPU, vi får se hvordan det blir i fremtiden.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvorfor har de den enorme chipsett kjøleren om den ikke skal kjøle NF200 brikkene?

Den enorme kjøleren over NB, skal først og fremst holde system/PWM-temp under styring. Digital PWM kan bli virkelig hot under load. Men hvis den har bra heatpipes, da vil den digre kjøleren ta knekken på varmen på SB og nf200-brikken også.

På DFI, digital PWM blir godt og varmt under load, men jeg plasserte en kraftig vifte (Intels CPU-vifte for X58 - mod :p )ove NB, og den holder styring på system(PWM), NB og SB-temp under primeoad, alt innenfor safe 24/7-temp.

Lenke til kommentar

Viften på sidedøra ville hjelpe litt, men ikke nok, mener jeg. Jeg har eksperimentert en del med plassering av vifte, men uansett fikk for høye temp på system og NB. Eneste som var bra nok, var en kraftig vifte som blåser direkte på NB. DFI har veldig bra heatpipe, over alt forventninger, (og jeg regner med at ASUS P6t6 har brukbar heatpipe også), og da den ene vifte over NB var nok for å holde system, NB og SB-temp under styring.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

LOL, mod og mod :p . Jeg fjernet viften fra underlaget, og da gikk den rett inn og satt seg fast og fint på NB. Den bråker en god del på full styrke, og først hadde jeg en motstand på den, men nå har jeg koblet den til en av vifte-utaktene på DFI som har automatisk viftestyring. På idle spinner den på 1300RPM og da er den stille og rolig, men vil spinne automatisk opp til 2000RPM under primeload, og da kan bråke litt, men fremdels under sin full styrke og ikke så plagsom. Det ser slikt ut:

picture80lt8.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Takker for bildet :).

Mao så sluker man noen PCIe slotter med det hmm. Jeg tror jeg skal forsøke å montere en heatsink på SB+2xNF200 overflaten på mitt MB om det blir for varmt og så ha en 80mm på heatsinken igjen. Gode gamle CPU heatsinks er fint til det.

Lenke til kommentar
Takker for bildet :).

Mao så sluker man noen PCIe slotter med det hmm. Jeg tror jeg skal forsøke å montere en heatsink på SB+2xNF200 overflaten på mitt MB om det blir for varmt og så ha en 80mm på heatsinken igjen. Gode gamle CPU heatsinks er fint til det.

Ja, den tar ett par PCIe spor, og vil bli problematisk med 2 stk. GTX 295. Foreløpig har ikke bruk for flere spor, og alle komponentene trives godt med den hete GTX 295 nederst i kabintette, men jeg kan alltid bruke Thermalright chipsetkjøler, "HR-05 IFX" (siden du er så glad i Netshop i disse dager), og da vil den ikke dekke noe spor, og en CPU-vifte vil gå på denne også, regner jeg med.

DFI har en "Flame freazer"-dings som jeg kan montere på NB også igjen med CPU-vifte på, men for nå er den montert på PWM-område back i kabinettet.

Lenke til kommentar
Dog er det verre stilt nede ved SB og NF200.

Synes det er mye fordommer om varmeutvikling på nForce 200 brikken. Det er tross alt nyeste versjon som også sitter på GTX 295 her. Må ikke sammenlignes med den revisjonen som ble brukt på Intel sine Skultrail-kort...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det vil gå med den hete NF200-brikken, men jeg frykter at det kan by på sitt. Hos meg, SB har aldri vært noe særlig vart, men system(PWM-oråde) har vært het. En vifte over NB kjøler system på en effektiv måte også (pga. forbindelse gjennom en bra heatpipe). Jeg vet ikke hvor bra heatpipe sitte på ASUS p6T6, men hvis den bra, da en vifte på NB bør kunne kjøle nf200-brikken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...