Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Ah da blir det ny S-Spec kode på D0 med SLBEJ, supert Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Til dere som har Core i7 : Prolimatech Megahalems er nå på lager hos NetShop! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Meget interresant Det er mulig jeg lar min Thermalright Ultra 120 Extrem True osv osv stå i serveren og bestiller den Prolimatech til min Ci7. Får nå nytt hovedkort fra Netshop og gleder meg stort. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Håper at S-Spec nummeret på D0 blir annerledes, da er det enklere å sjekke. Ellers, kunne i7 folket sjekket latency på systemet med denne utilen? http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml Er viss rapportert en del latency problemer på Ci7 ift. C2D. Resultatene bør ligge helt på bånnlinja. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk noe lignende latency også, men skjønte ikke hva denne dingsen tester. Tester den disk, I/O eller hva? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk noe lignende latency også, men skjønte ikke hva denne dingsen tester. Tester den disk, I/O eller hva? Du kunne lest det som står på siden. Den tester Deferred Procedure Call (DPC) latency. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk noe lignende latency også, men skjønte ikke hva denne dingsen tester. Tester den disk, I/O eller hva? Du kunne lest det som står på siden. Den tester Deferred Procedure Call (DPC) latency. Jeg gidder ikke å lese alt jeg kommer over, men siden du har tatt deg tid til å lese, hva Deferred Procedure Call (DPC) betyr ? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg fikk noe lignende latency også, men skjønte ikke hva denne dingsen tester. Tester den disk, I/O eller hva? Du kunne lest det som står på siden. Den tester Deferred Procedure Call (DPC) latency. Jeg gidder ikke å lese alt jeg kommer over, men siden du har tatt deg tid til å lese, hva Deferred Procedure Call (DPC) betyr ? Sorry, jeg har ikke tid til å lære deg opp. Gjør din egen research. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 DPC benyttes (under Windows) til prioritering, dvs tids styrte callbacks til høy-prioritets oppgaver (f.eks lydstreaming) som går "utenfor" event køen til Windows. Brukes primært av drivere (samt en del avspillings programvare). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Dette er mitt WinXP Pro 32bit, P35, X3220 system og man ser at latency virker vesentlig lavere. Den ligger på 1/10 av Bludd sine resultater. Jeg prøvde også eks. med Spotify kjørende og ikke, samme resultat. Hadde også en 15-20 ting aktive med vinduer. Riktignok skal dette ikke bli et problem før man overstiger 1000 tallet, men alikevel litt forundringsverdig. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dette er mitt WinXP Pro 32bit, P35, X3220 system og man ser at latency virker vesentlig lavere. Den ligger på 1/10 av Bludd sine resultater. Jeg prøvde også eks. med Spotify kjørende og ikke, samme resultat. Hadde også en 15-20 ting aktive med vinduer. Riktignok skal dette ikke bli et problem før man overstiger 1000 tallet, men alikevel litt forundringsverdig. Interessant. Det bør nevnes at jeg bruker en personlig brannmur som bruker mange drivere i kjernemodus. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jepps. OS versjon og div. drivere kan og i mange tilfeller vil ha innvirkning, derfor om flere kjører testen hadde det vært interesant å se. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Jepps. OS versjon og div. drivere kan og i mange tilfeller vil ha innvirkning, derfor om flere kjører testen hadde det vært interesant å se. Jeg hadde Azureus kjørende. Uten Azureus: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 OK, noe nytt(e) for nerdene å fokusere på. Jeg vil faktisk snu det på hodet og si at det er forbedring, dvs. at "latency" er høyere med ci7. CPU'en min skal ikke "kaste bort" tid på lyd/bilde/nedlasting. Dessuten er dette i tilfelle ett driver/sw-"problem" og ikke relatert til microcode i CPU vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Dessuten er dette i tilfelle ett driver/sw-"problem" og ikke relatert til microcode i CPU vil jeg tro. Yep. Jeg antar at MS gjerne optimaliserer registerbruken/koden for kjente CPU'er på dette nivået (DPC) av Windows kjernen. Målig av denne "latency'en" kan derfor falle litt uheldig ut for "nye" CPU'er som da vil benytte standardkode og ikke optimalisert kode. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Alle driverelementer har også stor betydning. Som et eks. førte Asus sin EPU-6 engine driver til at en bruker fikk over et millisekund latency og dermed masse hakking ved streaming av webtv ol. Men alikevel en grei ting å være klar over. Jeg kommer til å teste det i Win7 B7048. Endret 9. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Er det noen som har sett litt på EVGA X58 Classified hovedkortet? Hovedkortet ser unektelig bra ut, og EVGA ser ut til å lege sjela i dette kortet? Med en prislapp på rundt $400-450 så burde det jo være noe helt ekstra ordinært med dette kortet? Men jeg har ikke klart å grave frem så mange tekniske detaljer? Kjører den Digital-PWM? Hvor mange faser? Vet at det har en nF200-brikke, noe jeg ikke ser på som noe større pluss? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Dette kortet ser bra ut. Digital PWM er sikker et stort pluss for jevn strømtilførsel og stabilitet under stress. Kjøleløsningen virker til å være i det øverste laget også, men jeg vet ikke hvor stor pluss den nf200-brikken er. Den vi ikke ha mye å si på 3-way SLI av dagens GPU, og det har vært tilfeller hvor den har ført til dårligere resulterte på 3-way SLI også (pga. ekstra lanatvey?). nf200 har ikke akkurat beste rykte på seg heller og kan fort bli godt og varmt, men den kan ha noe å si for å få litt ekstra ytelse på 3-way SLI av fremtidige GPU?. Endret 10. mars 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Så kortet har Digital-PWM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå