Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Netshop har blitt helt håpløse, eneste jeg overhode vurderer å handle fra dem er varere som det ikke er mulig å få noe annet sted her i landet..

 

Sitte her fremdeles med en regning på 390kroner for varer jeg ikke plukket opp fra dem, som nå har blitt over 1000kroner på grunn av inkasso.. Hvorfor i pokker skal jeg hente varer som er sendt med postoppkrav når jeg ringte supporten deres og fikk beskjed om at varene skulle bli avbestilt og det hele var i orden, og to dager etterpå får jeg en hentelapp fra posten? Tror de virkelig jeg gidder å hente varene da? Verste var jo at noen sekunder etter jeg hadde ringt dem og fått avbestilt det som skulle bli sendt som postoppkrav så bestilte jeg samme varene og betale med VISA kort, tror de virkelig jeg skulle kjøpe de samme varene to ganger? Og at jeg ringte supporten dems for moroskyld?

 

Og nå er jo ikke Netshop samarbeidsvillige i det hele tatt og mener at jeg må huske navnet på personen jeg snakket med for flere måneder siden..

 

 

Nei, holder meg til jobben og NetoNet hvor jeg får den beste supporten det er å oppdrive her i landet, betaler gjerne noen hundrelapper for gud support! For det ser jo jaggu meg ut til å bli mangelvare nå til dags.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Nei, du mister ikke angrerett om du henter varer i hentebua. Kun hvis du handlet dem i butikken Netshop hadde i hentebua i Oslo før. Jeg har kjørt angrerett på flere varer der før(bla. en gps som ikke leverte hva reklamen sa) som jeg kun har hentet i hentebua.

Ah.... da så. Det var kjekt å vite.

 

Jeg har, etter at de begynte å ta seg betalt for frakt til hentebua, kutta ut NetShop en del. Kun svært store ting eller saker kun NetShop fører (dvs Microplex artikler) blir kjøpt gjennom dem. Dette selv om jeg har 30k i kreditt hos NetShop (dvs. de sender faktura).

Lenke til kommentar

Virker som om du (Theo) har bygget opp et Raseri rundt Netshop, føles ut som du har klaget fra dag en (på Netshop) siden Pc ikke fungerer slik du vil. Noen tidligere returer som ikke har gått som du ønsket? (No Offence).

 

Når jeg returnerer en Del, så har jeg det alltid i bakhodet at jeg kan få den i retur. Men jeg vet med meg selv at Netshop ønsker å gjøre kunden fornøyd, og med noen få ordvekslinger så er Case-closed og saken ordner seg. Logisk nok tar det noe tid, det er både vanskelig å nå Netshop på telefon og Mail (Men dette gjelder Alle Nettsjapper).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Virker som om du (Theo) har bygget opp et Raseri rundt Netshop, føles ut som du har klaget fra dag en (på Netshop) siden Pc ikke fungerer slik du vil. Noen tidligere returer som ikke har gått som du ønsket? (No Offence).

 

:hmm:

Jeg har alltid oppfattet Theo som en varm tilhenger av Netshop. I likhet med meg selv.

Men det er jo mulig å endre oppfatning. Over tid. :)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid oppfattet Theo som en varm tilhenger av Netshop. I likhet med meg selv.

Men det er jo mulig å endre oppfatning. Over tid. :)

Kan godt hende det bare er meg, men for min egen del ønsker jeg allitd å bestille via Netshop pga Supporten (Og jeg har hatt endel oppgjør med dem, som ofte har startet med "Faen"). Heldigvis har jeg blitt litt mer tolmodig med åra, og det ordner seg alltid for min del :)

Lenke til kommentar
Virker som om du (Theo) har bygget opp et Raseri rundt Netshop, føles ut som du har klaget fra dag en (på Netshop) siden Pc ikke fungerer slik du vil. Noen tidligere returer som ikke har gått som du ønsket? (No Offence).

 

Når jeg returnerer en Del, så har jeg det alltid i bakhodet at jeg kan få den i retur. Men jeg vet med meg selv at Netshop ønsker å gjøre kunden fornøyd, og med noen få ordvekslinger så er Case-closed og saken ordner seg. Logisk nok tar det noe tid, det er både vanskelig å nå Netshop på telefon og Mail (Men dette gjelder Alle Nettsjapper).

Jeg har aldri hatt noe raseri rettet mot Netshop.no. Jeg var ikke engang irritert når hovedkortet var forsinket. Jeg var litt smått irritert når jeg ikke fikk utlevert alle varene jeg skulle og de måtte spore dem opp og det 5 dager senere viste seg at de lå i hyllene der jeg var for å hente, som er kjedelig når du kjører 8 mil for å hente. I tillegg til dette ble planlagt ferie avbestilt og spolert pga denne ekstra ventingen i 3 ledd samt problemene i etterkant.

 

Så denne må du forklare litt bedre Giallarossi, det er først nå "raseriet" begynner å forme seg. Du blir nødt til henvise til det du påstår her.

Jeg har aldri startet noe som helst med "Faen", som du sier du har gjort, i noen som helst saker jeg har hatt i mine år i hardware bransjen.

 

Jeg tror ikke vi skal gå i gang med å sammenligne tålmodighet, da bør du se igjennom mine 16000 innlegg og hva jeg har forespeilet av tålmodighet ift. leverandører oppgjennom årene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har oppført meg eksemplarisk i denne saken og tålmodig vært igjennom alle ledd som forventes av en forbruker og sikkert noen fler till. Men nå er tålmodigheten slutt etter nærmere 3 uker med slit hvor jeg egentlig skulle vært på ferie. Nå begynner rett og slett denne 38 år gamle "tålmodigheten selv, blant kjente" å sprekke.

 

Jeg må få lov å nevne at jeg har ventet 6mnd på et hovedkort fra netshop.no som var i RMA reparasjon hos DFI, uten å engang være det fnugg irritert. Den gang fikk jeg dog god service hele veien. Det var for rundt 6 år siden og de lånte meg et annet type(lowend) hovedkort mens jeg ventet på reparasjon fra USA.

 

EDIT:

Fikk avslag på alle angrereturforespørsler siden det hadde gått mer enn 14 dager siden jeg hentet over halvparten av varene, og måtte vente 5 dager ekstra på varer som de hadde mistet oversikt på hvor var(fra samme ordrenummer) og som ikke ble leverte ut til meg.

 

PS/Edit:

Netshop(Sven Åge) kan forholde seg til at også jeg boikotter dem dersom de ikke gir Theo ett nytt kort.

Timesalg/gode tilbud/40kr "frakt" eller ei.

Takk! :thumbup:

 

EDIT2:

Forøvrig, jeg skal ikke ta mer om denne saken i denne tråden, det er upassende og feilaktig mot topic. Takk for den moralske støtten jeg dog har fått her :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Asus har vist frem et interessant hovedkort, ser ufattelig stygt ut men med LSI MegaRaid kontroller så begynner vi faktisk å nærme oss noe brukbart her!

 

Vil dog ikke vite prisen på dette monstret, og det er vell slik at den kun kan benytte Nehalem-EP prosessor så ikke noe Core i7 920 x 2 muligheter her nei?

 

 

EVGA X58 Classified skal visstnok bli sluppet på mandag!

Lenke til kommentar

Hm.. hadde vært hyggelig om en norsk webshop hadde tatt seg bryet med å tilby D0-prosessorer som en egen varelinje, ala det Tankguys gjør i USA. Tipper det kommer til å bli litt av et lotteri, slik det var da Q6600 G0 først kom ut. Sitter og venter på D0 før jeg tar steget ut i i7-verden... :)

Lenke til kommentar
Hm.. hadde vært hyggelig om en norsk webshop hadde tatt seg bryet med å tilby D0-prosessorer som en egen varelinje, ala det Tankguys gjør i USA.

For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

Alternativt, siden nettbutikkene ikke gidder å beskrive varene skikkelig, benytte angrerett inntil du mottar en D0. ETA for D0 er forøvrig mot slutten av inneværende måned.

Lenke til kommentar
For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

Alternativt, siden nettbutikkene ikke gidder å beskrive varene skikkelig, benytte angrerett inntil du mottar en D0. ETA for D0 er forøvrig mot slutten av inneværende måned.

 

Til slutt begynner de å merke d0 stepping på nettsiden :p

Lenke til kommentar
Hm.. hadde vært hyggelig om en norsk webshop hadde tatt seg bryet med å tilby D0-prosessorer som en egen varelinje, ala det Tankguys gjør i USA.

For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

"De fleste", ja, men hadde vært hyggelig om en av de "mindre" sjappene hadde tatt seg bryet med dette. Sleng på en 100-lapp ekstra og få garantert D0-stepping. Det hadde jeg gladelig betalt for, og det er jeg sikker på det er flere om. Siden Intel skriver steppingene på utsiden av eskene betyr det nødendigvis ikke så mye ekstra arbeid. Men men, angrerett kan vel også misbrukes til dette, da du ikke trenger å åpne esken taper ikke butikken på noe annet enn at de må behandle saken din om igjen. Ikke akkurat ønskelig uansett for hverken oss eller dem...

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

Alternativt, siden nettbutikkene ikke gidder å beskrive varene skikkelig, benytte angrerett inntil du mottar en D0. ETA for D0 er forøvrig mot slutten av inneværende måned.

 

Til slutt begynner de å merke d0 stepping på nettsiden :p

 

Hvis part number er BITTE litt forskjellig er jo saken klar. Da skal du få D0 om PN sier det er D0 de selger. Men tipper de fleste bruker C0-part number (om de i det hele tatt er forskjellige), så da får du kun "feilvare" om det faktisk dukker opp en D0 i postkassa di :p

 

Hm.. hadde vært hyggelig om en norsk webshop hadde tatt seg bryet med å tilby D0-prosessorer som en egen varelinje, ala det Tankguys gjør i USA.

For folk som ikke overklokker, aka folk flest, så betyr ikke stepping på CPU noe som helst. Derfor gidder ikke de fleste nettbutikkene å sette av ressursjer bare for å glede oss entusiaster.

 

Vil du ha en Core i7 som har garantert D0 stepping, så kan du kjøpe i7 950 da. Den vil jo koste en del penger, men du får da steppinga :p

"De fleste", ja, men hadde vært hyggelig om en av de "mindre" sjappene hadde tatt seg bryet med dette. Sleng på en 100-lapp ekstra og få garantert D0-stepping. Det hadde jeg gladelig betalt for, og det er jeg sikker på det er flere om. Siden Intel skriver steppingene på utsiden av eskene betyr det nødendigvis ikke så mye ekstra arbeid. Men men, angrerett kan vel også misbrukes til dette, da du ikke trenger å åpne esken taper ikke butikken på noe annet enn at de må behandle saken din om igjen. Ikke akkurat ønskelig uansett for hverken oss eller dem...

 

Posten gnir seg i henda nå :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fra Intel:

 

Customer Impact of Change and Recommended Action:

 

Intel anticipates no change to customer platforms designed to Intel guidelines. The Intel® Core™ i7-920 processor on D-0 stepping will require a BIOS update due to the new CPUID. Once customers implement the BIOS update, they will be able to accept both C-0 and D-0 stepping material. Customers should be ready to receive a combination of both C-0 and D-0 stepping material by the “Date Customer Must be Ready to Receive Post-Conversion Material” above.

For customers implementing their own BIOS, it is necessary to incorporate the latest Microcode Update (MCU) to support the D-0 stepping. Contact your motherboard manufacturer for the latest BIOS update.

 

 

Products Affected / Intel Ordering Codes:

 

Processor ProdCode S-Spec MM# Stepping ProdCode S-Spec MM# Stepping

i7-920 2.66 BX80601920 SLBCH 900252 C-0 BX80601920 SLBEJ 902258 D-0

i7-920 2.66 BXC80601920 SLBCH 900256 C-0 BXC80601920 SLBEJ 902263 D-0

 

 

Tiltman note:

De to ulike CPU'ene over er box'ed og bulk utgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...