Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Desverre har kortet ditt blitt økt til 1900,-. Trodde ikke mine egne øyne når jeg sjekket på komplett igjen.

Joda, har observert det. :)

Komplett har kjørt ett par "intro-tilbud" på de rimeligste Gigabyte hk'ene.

Akkurat nå er ci7 "i vinden" og det er naturlig at Komplett med flere tar ut så mye fortjeneste som mulig i et ellers hardt marked.

Selv synes jeg ca. 4k for CPU+hk er/var i meste laget, men i ettertid var det "verdt det".

Ikke var det mye dyrere enn det jeg ga for X4 940 + hk heller.

PHII(X4) har jo gått mye ned i pris etter intro, i motsetning til ci7.

Så rart... :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

D0 kommer jo med samme varenummer som C0 fra Intel så jeg lurer på hvor sannsynlig det er at vi vil kunne se forskjell på dem i nettbutikkene... ?

Lenke til kommentar

Hvordan kom den "22 MP" inn på en 920? Forøvrig virker det nesten som flaks at han fått lastet windows med den vcoren. Jeg tar det resultatet med en pose salt inntil vi ser brukertester med retails.

Det som nesten er mer interesant. Hvilke bugs har blitt rettet i D0?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå er jeg så forbannet at jeg nesten flyr i flint på stedet!

post-38451-1236342967_thumb.png

NETSHOP.NO Denne saken vil jeg ta så langt det er overhodet mulig! Jeg har MYE avspassering til gode for å fokusere på dette fremover!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ikke overraskende dessverre.

Netshop har som jeg har nevnt tidligere lagt seg på en presedens at all fysiske feil de kan finne på ett RMA-produkt er og blir kundens ansvar.

Greit nok kanskje, da du skal ha rimelig stor uflaks dersom en *robot* har gjort en slik skade (det er neppe en liten "gook" som gjør dette manuelt.. sette inn plastlokk for å beskytte sokkel).

Når det er sagt:

Jeg vil tro Theo sikkert har "investert" i det mangedobbelte av det jeg har gjort hos Netshop (og det er "for" mye). :blush:

Det er derfor rimelig freidig av Netshop å velge å d***e i å ha han som kunde videre.

Virker som Formann's konklusjon en tid tilbake er korrekt.

De (Netshop) "smisket" seg inn på markedet med lave priser og "kunden-har-alltid-rett" i RMA-saker i oppstarten.

Nå behander de både kunder og ansatte som møkk (ref. det som har skjedd på Netshop Oslo).

Trist. :(

PS/Edit:

Netshop(Sven Åge) kan forholde seg til at også jeg boikotter dem dersom de ikke gir Theo ett nytt kort.

Timesalg/gode tilbud/40kr "frakt" eller ei.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se for meg noen som helst måte jeg skal ha fått til denne skaden! Jeg har jobbet med hardware i 20 år og er meget forsiktig i alt jeg gjør!

Varen var heller ikke forseglet på noen som helst måte før jeg fikk den og den var i tillegg forsinket i over en uke.

Jeg har også anbefalt en del bekjent å handle på Netshop.no samt at jeg har utført en del bygg for naboer og omkrets ved å kjøpe sammen med dem på Netshop.no. Dette blir det en brå stopp på nå om denne saken ikke ryddes opp i. For ikke å snakke om bekjentskapskretsen, kundekretsen og generelle kontakter innen IKT som vil bli anbefalt å IKKE handle hos netshop.no fremover!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil at det er en skade på HK. Hvordan er reglene her, må du bevise at det er produksjonsfeil ? Eller er det slikt at Netshop/ASUS må bevise at det er din feil? Det må være en håpløs oppgave for begge sidene.

Altså du må betale kr. 400 bare for å få dritt tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg sitter i telefonkø til returavdelingen nå for å spørre om hvorfor de er kreative å sender denne som servicepakke til meg når jeg leverte den inn på hentebua i Oslo!

Jeg har forøvrig også nå søkt retur på hele ordren på 21.000,- med angrerett siden jeg måtte vente over en uke totalt på å få alle varene mine levert etter at jeg var på hentelageret første gang for å hente varer.

EDIT:

Jeg fikk akkurat stoppet dem fra å sende pakken til meg som servicpakke, og dermed avverget noen unødvendige hundrelapper der. Så skal jeg nå summe meg litt og se hva jeg gjør videre i tillegg til det jeg har iverksatt til nå!

EDIT2:

Netshop har som jeg har nevnt tidligere lagt seg på en presedens at all fysiske feil de kan finne på ett RMA-produkt er og blir kundens ansvar.
Jeg har vært kunde hos Netshop i mange, mange år og har aldri fått med meg denne biten. Selvf. kan det tilskrives som min egen feil, men hadde jeg vært klar over dette ville jeg aldri bestilt et hovedkort fra dem til 3500,- når man i tillegg får det levert uten noen form for forsegling. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du har dokumentert skaden med bilde, hvorfor tar de noe gebyr da? betyr det at de har bare kikket på den og vil ha kr. 250 for den lille observasjonen?

Disse gutta tar seg godt betalt, med loven i hånda.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Den første returforespørselen jeg sendte med dokumentasjon ( bilder ), slettet de og sa jeg måtte søke om retur på nytt om jeg ønsket det. De har ant. ikke klart å koble disse to forespørslene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg har forøvrig også nå søkt retur på hele ordren på 21.000,- med angrerett siden jeg måtte vente over en uke totalt på å få alle varene mine levert etter at jeg var på hentelageret første gang for å hente varer.

Tror du mister angreretten dersom du henter varene i hentebua.

(noe som gjør Netshop's krav om at kundene skal betale for selskapets internlogistikk enda mer tåpelig...)

Lenke til kommentar

Nei, du mister ikke angrerett om du henter varer i hentebua. Kun hvis du handlet dem i butikken Netshop hadde i hentebua i Oslo før. Jeg har kjørt angrerett på flere varer der før(bla. en gps som ikke leverte hva reklamen sa) som jeg kun har hentet i hentebua.

Skulle de nå bli vanskelig på dette punktet nå har jeg presseutalelser fra sjefen sjøl i Netshop.no hvor han sier det motsatte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nei, du mister ikke angrerett om du henter varer i hentebua. Kun hvis du handlet dem i butikken Netshop hadde i hentebua i Oslo før. Jeg har kjørt angrerett på flere varer der før(bla. en gps som ikke leverte hva reklamen sa) som jeg kun har hentet i hentebua.

Skulle de nå bli vanskelig på dette punktet nå har jeg presseutalelser fra sjefen sjøl i Netshop.no hvor han sier det motsatte.

Ikke vær for sikker. :)

Handet du som "Privatmann Theo", eller som "bedriften AS Theo"?

Poenget her er om Netshop ser seg tjent med å ha deg som kunde videre tror jeg.

Og om du evt kan "skade" dem i og med en "oppvask" i etterkant.

Jeg ser jo at de tilsynelatende ikke "sliter" når jeg er innom og henter litt "småting".

Det er kunder der *hver gang* som drar kort på summer på det du handlet, dvs. 10-25k.

Ikke mye finanskrise å spore der gett...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Varen var heller ikke forseglet på noen som helst måte før jeg fikk den ...

Jeg vet ikke om de kan hevde at all fysisk skade er kjøperen's ansvar, er dette beskrevet noe sted i forbruker loven? eller noe tull som netshop har funnet på egen hånd? Du må undersøke dette. Særlig hvis det ikke var forseglet nå du fikk den, de kan ikke legge seg på denne argumentasjonen, mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg handler alltid hardware til privat bruk som privatmann for å ha flere rettigheter.

Sam:

Skal undersøke mer rundt dette ja. Ikke minst med Asus som jeg hadde en sak gående med en ukes tid før jeg sendte kortet til RMA.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...