Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Og det er de som tidligere har signalisert at skader i sokkel (S775.. og nå 1366) uansett er kundens ansvar.
Hadde jeg vært klar over det ville jeg aldri kjøpt et slik produkt derfra. Men jeg avventer sakens behandling før jeg går noe videre med dette.

 

Gjør dog ikke dette til en tråd om Netshop, derfor unngikk jeg å nevne det. Blir jeg til syvende og sist misfornøyd med denne sakens behandling skal jeg klare å gi inntrykk av det i mange fora.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg fått tildelt et returnummer for mitt HK, og vil få levert det i Oslo i morgen. Så får jeg se hva som skjer videre.

 

Pinnen er bøyd bakover 180grader. Med tanke på at den ligger flat til vanlig skulle jeg tro det er umulig å bøye den selv, uansett hvordan galt man plasserer CPU i socket.

 

Ut i fra bildet ser det ut til at det nærmest er umulig å gjøre dette selv, med mindre man går inn for det. Lukter produksjonsfeil.

Eneste måten jeg også ser at dette kan ha skjedd.
Lenke til kommentar
Hvilken butikk snakker vi om her? Netshop.no?

 

svjv er det kun Netshop som tar imot RMA ("manuelt") i Oslo, dvs. hentebua i Stanseveien.

Og det er de som tidligere har signalisert at skader i sokkel (S775.. og nå 1366) uansett er kundens ansvar.

det er ikke bare netshop i oslo som har manuell rma?

jeg hadde ikke det problemet med ett produkt kjøpt fra netshop..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvilken butikk snakker vi om her? Netshop.no?

 

svjv er det kun Netshop som tar imot RMA ("manuelt") i Oslo, dvs. hentebua i Stanseveien.

Og det er de som tidligere har signalisert at skader i sokkel (S775.. og nå 1366) uansett er kundens ansvar.

det er ikke bare netshop i oslo som har manuell rma?

jeg hadde ikke det problemet med ett produkt kjøpt fra netshop..

 

 

Nå tenkte jeg på webshops da... ikke Datakjeden, DI eller andre fysiske butikker.

Har du ett eksempel på en webshop som har ett fysisk "butikk"/lager hvor du leverer RMA? *I Oslo*

Kan jo være kjekt å vite for andre?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hvilken butikk snakker vi om her? Netshop.no?

 

svjv er det kun Netshop som tar imot RMA ("manuelt") i Oslo, dvs. hentebua i Stanseveien.

Og det er de som tidligere har signalisert at skader i sokkel (S775.. og nå 1366) uansett er kundens ansvar.

det er ikke bare netshop i oslo som har manuell rma?

jeg hadde ikke det problemet med ett produkt kjøpt fra netshop..

 

 

Nå tenkte jeg på webshops da... ikke Datakjeden, DI eller andre fysiske butikker.

Har du ett eksempel på en webshop som har ett fysisk "butikk"/lager hvor du leverer RMA? *I Oslo*

Kan jo være kjekt å vite for andre?

nei tenkte motsatt av deg;) tenkte på fysiske butikker jeg da hehe.. hodet henger ikke helt med lenger hatt nattskift^^

Lenke til kommentar
jeg hadde ikke det problemet med ett produkt kjøpt fra netshop..
Og det betyr at fikk returnert et HK med defekt socket?

nei hk var kjøpt på en butikk i oslo. men den andre refererte til at jeg aldri har hatt problemer med noen ting jeg har kjøpt på netshop

Lenke til kommentar
jeg hadde ikke det problemet med ett produkt kjøpt fra netshop..
Og det betyr at fikk returnert et HK med defekt socket?

nei hk var kjøpt på en butikk i oslo. men den andre refererte til at jeg aldri har hatt problemer med noen ting jeg har kjøpt på netshop

Ah men det er da lite relevant, det er ikke butikken som bestemmer hvilke produkter man får problemer med.
Lenke til kommentar
Hvordan vil teknologien på 1366 utvikle seg? Vil de få opp frekvensen eller kommer de til å jobbe på kjernene`?

Frekvensene vil øke sakte og sikkert over tid, men Intel har tatt en strategisk valg på å øke antall Core med særlig fokus på Hyper-Treading. Jeg tror at vi kommer til å se både 6 og 8 Core + HT, med litt høyre frekvenser på high-end CPU (i7), men det kan også dukke opp noen marinsteam (i5) med færre Core og en del høyre frekvenser .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Synes å huske at Intel skal komme med en 8 kjerne + HT neste år. Altså 16 tråder. Jeg ser ikke helt poenget med dette i en hjemme PC. En 4 kjerne @ høy frekvens er noe jeg heller vil ha da.

Antall Core kommer til å bare øke, og den får stadig flere bruksområder også. Men lavere frekvenser betyr ikke nødvendigvis lavere ytelse. Flere uavhengige tester bekrefter at i920 @2.66GHZ yter på høyde med QX770 @3.2GHZ, og clock-for-clock i7 yter 10-30% bedre enn CD2. Så Intel øker både ytelse og antall Core samtidig.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Synes å huske at Intel skal komme med en 8 kjerne + HT neste år. Altså 16 tråder. Jeg ser ikke helt poenget med dette i en hjemme PC. En 4 kjerne @ høy frekvens er noe jeg heller vil ha da.

Antall Core kommer til å bare øke, og den får stadig flere bruksområder også. Men lavere frekvenser betyr ikke nødvendigvis lavere ytelse. Flere uavhengige tester bekrefter at i920 @2.66GHZ yter på høyde med QX770 @3.2GHZ. Dette betyr at clock-for-clock i7 yter 10-30% bedre enn CD2. Så Intel både øker ytelse og antall Core samtidig.

 

I hvilken programmer / spill / type bruk?

Lenke til kommentar
Synes å huske at Intel skal komme med en 8 kjerne + HT neste år. Altså 16 tråder. Jeg ser ikke helt poenget med dette i en hjemme PC. En 4 kjerne @ høy frekvens er noe jeg heller vil ha da.

Antall Core kommer til å bare øke, og den får stadig flere bruksområder også. Men lavere frekvenser betyr ikke nødvendigvis lavere ytelse. Flere uavhengige tester bekrefter at i920 @2.66GHZ yter på høyde med QX770 @3.2GHZ. Dette betyr at clock-for-clock i7 yter 10-30% bedre enn CD2. Så Intel både øker ytelse og antall Core samtidig.

 

I hvilken programmer / spill / type bruk?

Overalt hvor man trenger CPU-muskler og CPU-ytelse telles. Clock-for-clock i7 yter 10-30% bedre enn CD2 avhengig av applikasjonen (dvs. minst 10%, og dette er en stor sprang i CPU-verden, hvor vi ser bare annet år fra Intel).

 

Hvis jeg forstår ditt spørsmål riktig, dette kommer ikke til synet i de fleste spill, fordi de er GPU-begrenset og i7 er ikke en GPU.

Lenke til kommentar
Antall Core kommer til å bare øke, og den får stadig flere bruksområder også. Men lavere frekvenser betyr ikke nødvendigvis lavere ytelse. Flere uavhengige tester bekrefter at i920 @2.66GHZ yter på høyde med QX770 @3.2GHZ, og clock-for-clock i7 yter 10-30% bedre enn CD2. Så Intel øker både ytelse og antall Core samtidig.

Jeg vet dette. Core i7 har vel litt høyere IPC (Instructions Per Second) enn Core2Quad serien også i tilegg til intregrert minnekontroller og HT.

 

Når jeg snakker om hjemme PC, så mener jeg en PC som brukes til mer normale arbeidsoppgaver, og ikke en maskin som står og rendrer digre animasjoner i 3D Studio MAX. Photoshop bruker mange på en hjemme PC, men tror nok 4 kjerner holder i massevis her. Dagens spill funker fortsatt veldig bra på en dual core sammenliknet med firekjerne. Tror vi må vente noen år til før det kommer spill som bruker mer enn 4 tråder.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

3D-render er ikke hverdagskost (selv om jeg gjør det annen hver dag), men mange bruker hjemme-PC til Video redigering (encodin/decoding), foto-redigering, ol. CPU-intensive oppgaver, og visualisering kan åpne for nye behov også, men uansett, ingen har akkurat vondt av å få flere Core med ekstra CPU-kraft.

 

Både Intel og AMD satser strategisk på flere core, så dette går bare en vei og man kan godt lure på hvorfor og til hvilken nytte, men softwareindustrien vil sikkert finne nye teknologi for å utnytte alt den ekstra core og kraften.

 

De fleste av dagens spill klarer seg fint på en overklokket 2-core CD2, men vi har hatt par store gjennombrudd for bruk av flere Core i det siste. Det fines også spillemotorer som har blitt veldig CPU-sultne og vi får se hvordan industrien vil tilpasse seg til denne trenden med overflod av CPU-kraft og økende Core, etterhvert.

 

Allerede idag finnes mange CPU-sultne applikasjoner både for hjemebruk og arbeid som har stor glede av flere Core og HT. Og trenden er klar, disse kommer til å bare øke med tid.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kastet ut HD3870x2 (fra en DELL) og satte inn ett demokort - Asus HD4870.

 

post-40756-1236184745_thumb.jpg

 

Pent med over 20k med *ett* skjermkort med *en* GPU.

 

Link

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...