Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Btw: Det gjelder ikke 1 kjerne ..

 

Dere finner noen gode X20/x21 turbo/non-turbo bench data fra min gamle kompis supershanks her:

http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/158...g-review-7.html

 

Stemmer bra med mine (relativt få) tester.

Tror det er noen som misforstår her kanskje?

Hk som "tillater" at du kan sette "turbo" (MP=21) fast er ikke det samme som "Intel turbo" setting.

Det stemmer nok at 21x200 gir litt dårligere bencher enn f.eks. 210x20 på samme måte som at høyest mulig "FSB"(base clock) teller en del i gitte bencher (i andre er det CPU-clock uansett "combo" BCLKxMP som gir resultat).

Når man er ute etter stabil klokk er det likevel mindre ønsket med en slik "boost"-funksjon. Man må jo sette opp VCore for å unngå krasj når systemklokk går fra "normal" (x20) til "boost" (x21).

Jeg vil ikke si at det er en meningsløs funksjon. Slett ikke (særlig for de som ikke klokker).

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er litt håpløst. Bare fordi jeg var ærlig og har gjort omstendig arbeid med feilsøk og opplyser om hva som er problemet med hovedkortet mitt så ble retursaken min slettet.

 

Men jeg har søkt om ny retur nå og regner med at dette kun var en "ikke informer om noe vi ikke vil vite" sak. Ellers sender jeg hele dritten i retur med reklamasjon.

 

Jeg oppfordrer alle heretter til å gjøre som man gjør med leiebil.. ta macrobilder av alt utstyr mens du pakker opp, ikke stol på en skitt.

 

Denne saken har tatt meg snart 2 uker hvor jeg skulle vært på ferie og har gjort meg forbanna. I tillegg til masse leveringsproblemer i starten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvorfor Core i7 965? Du betaler da mange ganger prisen til en 920 bare for å oppnå tja 200-300MHz høyere frekvens om du er heldig? Er du litt uheldig får du ikke 965 noe lengre enn 920 i det hele tatt..

 

Fordi jeg VIL legge litt penger i dette. synes derfor 965 er ett bra valg, men spørsmålet mitt var om noen visste hvor mye jeg kunne tjene på å kjøpe den ifra USA, og om hvor mye toll og avgifter osv det vil bli i tillegg.

Lenke til kommentar

1,25% i moms + frakt. PC utstyr er ikke tollbelagt så du skal IKKE betale tollsats og IKKE betale fortollingsgebyr hvis korrekt verdi er oppgitt på pakken så de ikke må undersøke.

 

Altså får du 107,- i tollgebyr skal du klage om verdi står rett oppgitt i pakken.

 

newegg.com kan gi deg en veiledning på hva det vil koste, men de sender ikke utenlands. Du kan dog bruke airjet tjenester men de koster litt i tilleg og lønner seg ikke kun for en bestilling fra USA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg synes dette er litt håpløst. Bare fordi jeg var ærlig og har gjort omstendig arbeid med feilsøk og opplyser om hva som er problemet med hovedkortet mitt så ble retursaken min slettet.

 

Du har sikkert nevnt det, men hvor kjøpte(bestilte) du hk'et fra?

Jeg tror det er noen som har en "presedens" på at sokler med bøyde pins er og blir kundens ansvar(skyld).

Dessverre. :(

 

PS/Edit:

På de overprisede hk'ene mange av dere (av en eller annen grunn) "må" ha vil jeg tro det er ca. 5000% avanse.

Sånn sett burde det være litt mer fleksibilitet ved RMA.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg også mener. Kjøper man et desktop HK til 3500,- og har drevet med PC bygging i 15-20 år så er det ikke slik man behandler en kunde. Det gjenstår å se hva de nå sier på retursøknaden jeg la inn i etterkant, jeg har ikke fått svar.

 

Går dette dårlig legger jeg PC hobbyen på hylla, da er jeg rett og slett fedup av bransjen.

 

EDIT:

Jeg er 120% sikker på at jeg ikke på noen måte kan ha forårsaket den bøyde/knekte kontaktfjæren i socketen(en av de 1366 fjærene). Derimot er sjangsen stor for at personen som satt på plastbeskyttelsen i socketen hos fabrikken i Kina, har utført dette!

 

Som sagt var jo ingen deler av esken eller produktet på noen måte forseglet, ergo stinker det litt av dette.

 

Forøvrig, for en idiotisk socket.

 

EDIT2:

Dette er forøvrig eneste gangen jeg har brukt mer enn 1500,- på et HK. What a joyride.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg synes 182.06 virket ypperlig på GTX 285 i Win7. Jeg spilte både Dead Space, Grid, Testdrive Unlimited med suveren ytelse i 1920*1200 med max kvalitet og minst 4x AA før jeg demonterte maskinen.

 

Vår GDI forumbruker kunne også bekrefte ovenfor meg at 182.06 skulle vær en meget god driver for Win7. Jeg fikk dog ikke klokket og testet meg ferdig så jeg stoppet med en 3dm06 score på 21298 med 3.8GHz/HT:ON på CPUen og kun en bitteliten marginal klokk på GTX 285.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Da har jeg fått tildelt et returnummer for mitt HK, og vil få levert det i Oslo i morgen. Så får jeg se hva som skjer videre.

har hatt en lignende episode.. og det var sånn da jeg fikk det, men møtte en umulig tekniker som mente at det ikke kunne forekomme og ikke ville høre.. aldri handlet der siden

Lenke til kommentar
Da har jeg fått tildelt et returnummer for mitt HK, og vil få levert det i Oslo i morgen. Så får jeg se hva som skjer videre.

 

Pinnen er bøyd bakover 180grader. Med tanke på at den ligger flat til vanlig skulle jeg tro det er umulig å bøye den selv, uansett hvordan galt man plasserer CPU i socket.

 

Ut i fra bildet ser det ut til at det nærmest er umulig å gjøre dette selv, med mindre man går inn for det. Lukter produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvilken butikk snakker vi om her? Netshop.no?

 

svjv er det kun Netshop som tar imot RMA ("manuelt") i Oslo, dvs. hentebua i Stanseveien.

Og det er de som tidligere har signalisert at skader i sokkel (S775.. og nå 1366) uansett er kundens ansvar.

Lenke til kommentar

Kompisen min også hadde samme problemet, og da også med Netshop.

Selv har jeg ingen god erfaring med Netshop, har fremdeles en sak gående med dem hvor de mener jeg skylder den nå over 1000kroner fordi noen varer jeg avbestilte og fikk bekreftet avbestilt via telefon ble sendt fra dem allikevel, og jeg da naturlig nok ikke gadd å hente dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...