Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kjøpte nettopp nytt ddr2 minne https://prisguiden.no/product.php?productId=98060

 

Men.... så røk hovedkortet mitt, og vurderer nå å kjøpe ny prossesor (core I7) Og nytt hovedkort da, selvfølgelig.. Men spørsmålet er: Vil jeg kunne ha ddr2 minne på et slikt system? Hvis det er mulig, kan noen sende meg en link til et slikt hovedkort?

Endret av Thisguy
Lenke til kommentar

Har litt problemer med montering av Core i7-920 i et Asus P6T HK...

 

Prosessoren går ned i LGA1366-socketen, og de to hullene på siden av prosessoren passer fint med de to plastik-"knattene" i LGA1366-socketen, men den går liksom ikke helt nedi virker det som...

 

Og når jeg dytter ned metall-holderen står den fremdeles i en liten vinkel når den hviler på prosessor-baksiden, og hvis jeg skal forsøke å få plassert feste-armen under holderen for å låse den på plass virker det som jeg må bruke veldig mye kraft (så jeg har unlatt det foreløpig).

 

Er det normalt?.. Skal CPU-en "klikke" ned i socket'en mer en bare å plasseres fint i holderen?..

 

Takk for tips og svar.... syns det virker litt rart... :hmm:

Lenke til kommentar
Har litt problemer med montering av Core i7-920 i et Asus P6T HK...

 

Prosessoren går ned i LGA1366-socketen, og de to hullene på siden av prosessoren passer fint med de to plastik-"knattene" i LGA1366-socketen, men den går liksom ikke helt nedi virker det som...

 

Og når jeg dytter ned metall-holderen står den fremdeles i en liten vinkel når den hviler på prosessor-baksiden, og hvis jeg skal forsøke å få plassert feste-armen under holderen for å låse den på plass virker det som jeg må bruke veldig mye kraft (så jeg har unlatt det foreløpig).

 

Er det normalt?.. Skal CPU-en "klikke" ned i socket'en mer en bare å plasseres fint i holderen?..

 

Takk for tips og svar.... syns det virker litt rart... :hmm:

CPU skal ikke klikke ned i socket, den bare ligger løs der. Bare sørg for at hulene på sidene passer og den lille gule trekanten er på sin plass også.

 

Det er litt farlig å si dette, men du skal bruke litt makt for å låse den på plass. Ikke bruk makt for å dytte CPU på plass, bare la den ligge der og sett på lokket, og da må du bruke litt makt for å låse den.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg stusset også på dette med i7. Den faller ikke på plass slik LGA775 gjør og man må bruke makt på armen når det skal låses. Som Sam sier, pass på at de to knottene er alignet og at trekanten peker ned mot høyre.

 

Sam:

Jeg tror du linket til en review av Revo kortet tidligere i tråden, husker du hvem det var? Lette litt etter den i går. Siden alle endringer går tregt på mitt delvis defekte HK så tar klokking tid. Men jeg driver å tester litt 175x20 for å se hvor langt ned jeg kan gå i spenning på det og akkurat nå er jeg nede på 1.24375v med fullført 3dmark06 på rundt 20632 poeng. HT er selvfølgelig på da man får en del med CPU score med den på. Min 3838A er kanskje ikke så dårlig som jeg fryktet alikevel, men det gjenstår å se, fikk nå gjort noen viktige oppdagelser i natt som gjorde at ting virket å løsne litt klokkemessig. Men når hver minste endring tar 20min + testing, så er det tålmodighet som gjelder. Forøvrig gjør Win7-64 opplevelsen litt bedre da den booter på få sekunder. RAM'en som egentlig er 9-9-9-24 står merkelig nok på 6-6-6-18 by spd, men dog i dual-channel modus fordi jeg kun får 2 brikker til å virke samtidig i maskinen (4GB).

 

PS!

Det som skjer på mitt HK er bla. at hver gang man går inn i bios og manøvrerer seg til "AI Tweaker" skjermen så henger maskinen i 10-15min. Og selvf. er det den skjermen hvor jeg gjør alle endringer fra klokk til klokk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Theo:

At du gidder.

Jeg hadde bare en tusendel av dine problemer med mitt DFI M2RS Jr(Phenom), men det gikk rett i retur.

Slik har man rett og slett ikke tid til. Ihvertfall ikke jeg. :)

 

Idag har jeg lagt inn Win7 Beta på UD3R, selvsagt på 24/7-klokken, 211x19=4Ghz.

Og da ble det enda en ny "pers" i 3DM06 - 21483.

Pussig, trodde alltid XP ga høyere score. :hmm:

 

Og så har jeg testet "trifire" i den "gode" PHII-riggen (MSI DKA790GX).

Det funker, men skalerer ikke spesielt bra i forhold til "kun" XF (dual GPU).

Og gir mye mer "lag"/lave min-FPS enn Xfire eller XfireX (2 x dual GPU).

Har til gode å teste dette på ci7-riggen. :)

Lenke til kommentar

Hehe sant det TL1000S, jeg meldte det inn til Netshop i dag tidlig og skal returnere det, men jeg tenkte at helsikes nå soom jeg har hatt så mye trøbbel med det så skal jeg ha litt morro før jeg må sette meg ned og vente på noe annet igjen. Jeg har litt vinterferie til overs som jeg bruker nå heh. Men kortet demonteres i helgen og sendes på mandag. De svarene jeg har fått fra Asus support er kun av typen "We're buying time by asking stupid questions over and over!".

 

Pen score i 3dm06 der, hva slags skjermkort? ORBen virker litt rar om dagen og jeg fikk beskjed om at det ikke var noen resultater på din link. Selv måtte jeg registrere meg for at linkene mine skulle virke, men du virker jo å ha en fullversjon.

 

TL1000S:

Glem det, lite søvn hehe.. Bra score på et 3870x2 :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
@Theo: Ta ut cpu'n din og sjekk at alle pinnene i socketen ser fine ut, lys på dem så du kan sikte langs rekkene. Hvis de ser fine ut monter alt igjen, og det er en stor sjangse for at den finne all ram.
Burde jeg ikke få masse andre kjørefeil i Win7 om så er tilfelle? Men jeg skal gjøre det :) Jeg sjekket dog 100 ganger at den lå som den skulle før jeg låste den. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Absolutt OldMan, jeg er med på den og skal absolutt sjekke :) Takker for tipset og jeg blir en lykkelig kar om det viser seg å være årsaken. Men hmm dvs. at jeg kan ha forårsaket skade på systemet om det er tifelle, ved å kjøre slik? Her er siste skjermbilde.

post-38451-1235781302_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var noen spørsmål angående HT:on vs HT:off. Tok en test med samme GPU-frekvenser, og @4.20GHZ HT:off. Forrige test:

 

GTX 295 @684/1246/1476 + Core i7 @4.01GHZ (211x19) HT:on | 3DMarks P22240

68412461476ghzhton.th.jpg

 

Ny test:

GTX 295 @684/1246/1476 + Core i7 @4.20GHZ (200x21) HT:off | 3DMarks P20188

6841246147642ghzhtoff.th.jpg

 

Disse 2 oppsettene er ganske like, men ikke helt. Jeg har høyre BCLK(211) på @4GHZ HT:on som resulterer i mye bedre ytelse på RAM, Uncore og L2/L3-cash, og det kan påvirke på den totale system-ytelsen og gi høyre 3DMarks score, men forskjellene er så pass mye at HT:on er en klar vinner (ihvertfall hos meg).

 

EDIT:

Tok enda en ny test @4.01GHZ HT:off, nøyaktig det samme BCLK som første test(samme RAM, Uncore og L1/L2-cash) men med HT:off. Og bekrefter at 3DMarks liker HT:on godt.

 

GTX 295 @684/1246/1476 + Core i7 @4.01GHZ (211x19) HT:off | 3DMarks P20518

684124614764ghzhtoff.th.jpg

 

Men det har dukket opp noe veldig rart her, 4GHZ scorer bedre enn 4.2GHZ (begge HT:off). Eneste forskjellen er multi og BCLK (19x211 vs 21x200), og kanskje turbo er ikke så tess allikevel, men det virker at høy BCLK har en stor effekt på 3Dmark score.

 

Må teste litt mer for å finne om 21x er den store synderen, eller høye BCLK er så overlegen. Dette var nytt for meg, ville aldri tro at 4GHZ kunne slå 4.2GHZ under noe omstendighet. Har noen andre hatt tilsvarende erfaringer?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...