Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hva viser CoreTemp Betroz?

Nyeste versonene av CoreTemp og Real Temp viser de samme temperaturene.

Programmene har nå nesten identiske funksjoner også.

De har tempavvik på 6-10C på både min E8400 og X3220, mulig RealTemp er mer korrekt for i7.

 

 

BTW:

STYR UNNA - ASUS P6T6 WS REVOLUTION X58!

Det er helt latterlig at det går ann å betale 3500,- for et desktop HK som ikke fungerer og som virker som det omtrent ikke er gått igjennom produkttesting før det shippes til forhandlere. Snakk om å selge luftslott.

 

Riktignok kan minnebrikkene i kombinasjon med hovedkortet være synderen her(alle brikkene virker), men det er mange problemer med dette kortet i forumet til Asus.

 

EDIT:

Legger til support tråden min hos asus på problemene her også, så man kan se hva dette dreier seg om.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...WS%20Revolution

Disse problemene viste seg å være pga. en defekt sokkel på hovedkortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva viser CoreTemp Betroz?

Nyeste versonene av CoreTemp og Real Temp viser de samme temperaturene.

Programmene har nå nesten identiske funksjoner også.

De har tempavvik på 6-10C på både min E8400 og X3220, mulig RealTemp er mer korrekt for i7.

 

BTW:

STYR UNNA - ASUS P6T6 WS REVOLUTION X58![/b]

Det er helt lattelig at det går ann å betale 3500,- for et desktop HK som ikke fungerer og som virker som det omtrent ikke er gått igjennom produkttesting for det shippes til forhandlere.

 

Si ifra om du selger det billig da :D

Lenke til kommentar

Det blir isåfall RMA.

 

Her er det jeg har gjort og registrert mot Asus så langt. (theo i tråden)

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...WS%20Revolution

Har også sendt en "support inquiery" til Asus, og venter på svar.

 

I tillegg er sørbro kjøleren steinvarm, man brenner seg omtrent om man tar på den. Det er også mange som klager på MB temp på dette og Deluxe X58 kortene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er nok hovedkortet som er et dårlig produkt ja, uferdig bios og masse slikt tull vil jeg tippe på. Slik sett angrer jeg på at jeg ville prøve Asus denne gangen.

 

Jeg vet ikke hva som er vanlig ang. n200, men det er en stor heatsink, dog lav og flat som ser ut til å kjøle mer enn bare en sørnbro ja. Og jeg tipper den ligger minst rundt 70 grader eller mer bare i bios.

 

Den jeg har rammet inn i rødt her blir steinvarm bare i bios.

post-38451-1235685704_thumb.jpg

Jeg ble inspirert av at du har kalt din for "babe" Sammy... så jeg kaller min "Hot Psycho-Biatch". Dette fordi den er særdeles ustabil, henger for det meste og er merkverdig varm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

n-200 brikken er beryktet for å være veldig varmt, men det bør la seg fikses med en eller 2 ekstra vifter, tenker jeg.

 

Jeg vurderte å kjøpe ASUS P6T6, men nettopp pga. BIOSen avsto fra den. Den vil komme seg etterhvert også, regner jeg med. Det er fint at du delere dine erfaringer.

 

EDIT:

Jeg ser på bilde nå, den digre heatsink dekker n-200 brikken også, tror jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg håper at de har noen interne bioser de kan dele med meg så jeg kan kjøre mer enn 2 minnemoduler, samt slippe å slå maskinen helt av for å restarte den. Men de bør spa opp slike rimelig raskt. Varmen på nederste heatsinken skal jeg alltids takle selv om kabinettet nå allerede kjører med 7x120mm, 1x140mm vifter.

 

Info om kjent dårlige biosnivåer til X58 kort er absolutt relevant info i denne tråden ja :)

 

EDIT:

Jeg tipper også at den nok dekker n-200 chippen ja. Jeg lette etter denne før jeg monterte kortet og siden jeg ikke fant den ligger den nok under der. Jeg tror den er stor nok til å grille en sossis faktisk.

 

Jeg skal for morroskyld nå forsøke en Win7 64bit installasjon med 2 minnebrikker nå. Dog sier flere i forumet at ingen av driverne til dette kortet virker i Win7 ennå, så jeg får se hvor morro det blir :p

 

btw, det ser ut som jeg kan glemme klokkemorro en stund...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

DFI BIOS overrasket meg egentlig, den fungerte perfekt "out of box" hos meg. Ingen tull eller problemer.

 

Alle software og driverne har fungerer helt fint under vista og W7 også, bortsett fra en software som følgte med sound card (sound card og drivere funker) som funker ikke helt riktig under W7. Eller funker alt greit hos meg.

Lenke til kommentar

Jepp, NF200 brikken sitter under den heatsinken ja, i allefall etter bildene jeg så av dette kortet når det ble annonsert og uten kjølere.

 

Du kan jo tenke deg hvordan MSI sitt Eclipse+ hadde blitt med sine anonserte 2x NF200 brikker... HUFF, da hadde du hatt el-grill til sommeren sannsynligvis.

Lenke til kommentar

Blir det RMA på meg så blir det enten Gigabyte kortet TL1000S allerede har testet, eller et DFI kort og da muligens samme som ditt Sammy.

En annen ting med Asus er at websidene deres er trege som et vondt år, og i tillegg ofte gir "due to much traffic the database is unable to respond", jeg har holdt på i hele dag bare med dette heh. I tillegg er det mye gebrokken engels fra kinesiske ansatte(selv på publiserte nettsider) og forholdsvis frekke supportansatte som skylder på dårlig keyboard hos brukeren når det er et bios problem ol.

 

Så hvis ikke problemet med dette HKet retter seg raskt blir det mitt siste forsøk med Asus.

 

EDIT:

Forøvrig var "Chet Atkins - Yakety Axe" via random-play i Spotify et perfekt lydspor til hele denne opplevelsen :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg var på vei til å kjøpe Foxconn X58 Bloodrage kortet, men det hadde kun 3 minneslots så jeg avbestilte det og tok Asus Revo kortet istedet. Damn shame det ikke har 6 minneslots, da hadde jeg sittet med det nå.

 

Jo, det er det som er det mest tragiske med X58 kortet til Foxconn, alt matcher faktisk.

Har også hørt at Foxconn bruker samme hullene som LGA 775 slik at eldre 775 kjølere passer, men kan ikke bekrefte det.

Foxconn skal lansere ett HK til, jeg mistenker det blir 6 minneslots og asynkron spenning mellom minnekontroller og minne, eller bekreftelse på at Intel har servert en løgn, vi får se.

Heldigvis for Foxconn kortet, så er det større minnebrikker på vei slik at man kan unnslippe 6Gb grensen.

Lenke til kommentar

Mm problemet er at jeg måtte vente nesten 2 uker på hovedkortet mens jeg satt med rambrikkene fra en annen butikk på pulten. Ellers ser jeg at også Mushkin sliter med dette kortet med gode annerkjente brikker.

 

En annen ting er at det blir rimelig håpløst å holde på frem og tilbake med minnebrikker til nettbutikker pga. dårlig bios fra HK produsent.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mm problemet er at jeg måtte vente nesten 2 uker på hovedkortet mens jeg satt med rambrikkene fra en annen butikk på pulten. Ellers ser jeg at også Mushkin sliter med dette kortet med gode annerkjente brikker.

Ok, da bør du mase litt på ASUS-support, og de bør kunne gi ut en ny BIOS med støtte for disse brikkene, ganske fort, tenker jeg.

 

EDIT:

Ditt problem er at du har kjøpt dyreste HK + billigste RAM, og det er ikke mange som finner på det. Derfor har ASUS har ikke klart å summe seg for støtte for disse brikkene ennå, tror jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...