Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle forum jeg har vært i har alle fått den til 4 GHz

 

Da har du ikke vært mange plasser, eller så har mange jugd på seg å få de stabile der du har vært. XtremeSystems har flere tråder med flere 1000 poster angående i7, både med luftkjøling å med annet, å der er det ihvertfall mange som ikke klarer 4GHz stabilt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Alle forum jeg har vært i har alle fått den til 4 GHz

 

Da har du ikke vært mange plasser, eller så har mange jugd på seg å få de stabile der du har vært. XtremeSystems har flere tråder med flere 100 poster angående i7, både med luftkjøling å med annet, å der er det ihvertfall mange som ikke klarer 4GHz stabilt.

 

Er medlem på xtremesystems men får ikke brukt brukeren fordi den ikke er aktivert og jeg fikk ikke noen aktiveringsmail... FIkk bare beskjed om at aktiveringsmailen er inaktiv fordi jeg ikke hadde brukt den på x antall dager. Og admin svarer ikke -.-'

 

Hadde sikkert lest litt mer om jeg kunne kommentere..

Lenke til kommentar
At alle skal klare 4Ghz med i7 920 er like usannsynlig som at alle skulle klare det med E8400 som også var en god klokker.

 

Stemmer det Theo343. Noen ser at noen andre klarer xxxx antall MHz, og automatisk tror de at de også skal klare det med lik CPU. Er ikke sånn det funker. Var selv igjennom en bunke Q6600'er og også her varierte overklokkingen MASSE. Regner med det er sånn med de fleste CPU'er.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

War:

Takker, skal sjekke med en gang :)

 

Rudde:

You buy the BEST retail HSF available in the market , install it , check your temps and go WTF MATE !!! 50C idle ???? And then the reality dawns ........ the bloody IHS is not flat. Good luck trying to overclock like that.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hos meg vil det forhåpentligvis også fjerne vinkelskjevheter eller senkning mot midten. Man skulle noen ganger tro det stod en drittsekk på et lager og knakket litt på midten av CPUen med gummihåndtaket på en skrutrekker og tenkte "haha, this SOB wont get the 4GHz mark".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

IHSene har mange småfeil og i innimellom er de direkte skjeve som skaper stor harme blant klokkere. Det er ikke lenge siden man la ut guider for å fjerne IHSene på C2Ds med barberblad og montere kjøleren rett mot den sprøe chip'en som man gjorde med AMD før i tiden "risikodagene". Dette fenomenet gjelder både AMD og Intel IHSer. Får man en grei temp fra start av er det neppe nødvendig med plansliping og man vinner lite på det, får man derimot et mandagsprodukt som min X3220 med en eller annen skjevhet i IHSen så kan man tjene mye.

 

Er kjøleren kaldere enn coretemps skulle tilsi at den burde være og den ellers er godt montert har du mest sannsynlig et IHS problem.

Intel's new Conroe/Allendale, an yes, even the Kentsfield all seem to suffer at least a mild performance hit as a result of the their often extremely uneven IHS mounting surface.
Dette har sikkert ikke blitt mirakuløst bedre over natten med Wolfdale, Yorkfield eller Nehalem heller. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis du så absolutt skal planslipe, så ville jeg også gjort dette med TRUE'n din, disse CPU-kjølerene kan du tjene mange grader, Ourasi her på forumet har gjort dette, og etter det jeg vet, tjente han 10 grader. (Perfeksjonisme) :)

 

 

Når det er sagt, Ourasi skal selge sin Planlslipte True :p

 

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Alle forum jeg har vært i har alle fått den til 4 GHz

 

EDIT: Ja jeg har vært i flere en dette.

 

Dersom du virkelig tror dette sliter du. :)

 

Du er ung og lovende, og finner etterhver ut at det er mange "tapere" der ute som faktisk juger på seg det ene og det andre.. inkludert OC.

Dessuten:

Det er stoooooooor forskjell på å "kjøre CPU-Z" på 4Ghz og kjøre OCCT/Prime i 1 time.

I tillegg er det en del som gjerne deaktiverer alle kjerner (untatt en selvsagt) for å "klare" en gitt klokk.

Men, ja. Det er ofte lett å tro at man "må" greie en "minsteklokk" f.eks. 4Ghz med en ci7 920.

Gikk i "fella" sjøl (noe jeg virkelig ikke burde etter mange klokke-sessions med "100-vis" CPU'er/hk) med PHII.

Trodde her at "alle" greide 4Ghz (*stabilt*) med X4 920/940.

NO WAY!!

 

Forøvrig har Jim i sin godhet forklart deg noen "basics" om CPU'er/klokke-egenskaper.

YMMW ("Your Milage May Vary").

Lenke til kommentar
Obs: Fjerning av IHS på Core i7 er ikke smart.
Anbefaler ikke å fjerne IHSen selv om noen ekstremister gjorde det inntil 65nm. Stakkars karen som forsøkte å fjerne den på 920en uten informasjon om hvordan ståa var under først :)

 

Husk også at selv plansliping av en CPU fjerner all garanti og at det kan bli vanskeligere å selge den siden du har slipt vekk bla. garantien og all informasjon selv om du kan se det meste i CPU-Z ol.

 

Forøvrig synd at ingen har laget en "cpu-lapping" maskin. den behøvde ikke vært stor eller dyr for å fungere godt. Man hadde kun trengt å bytte papir innimellom. Jeg hadde gladelig dratt innom eks. Digital Impuls, betalt 300,- og fått CPUen ferdig maskin-lappet hehe.

 

EDIT:

Mulig jeg vil lappe min Thermalright Ultra Extreme Black også slik som vises her.

http://www.youtube.com/watch?v=9CeYAFFxEIM...feature=related

 

og her:

(spol til 06:00)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...