Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Rudde... dette er ikke MSN, selv om det av og til ligner veldig, men bare stå på. Gjerne med noe resultater/bilder isf å "whine" over at du ikke har "konge-chip" som klarer 888Ghz :)

 

Her er bilder fra CM Cosmos rigg med sin nye innmat. ci7="kickass-product". :D

 

Kabinettet med skjermkort-"kanal" fjernet.

 

post-40756-1235141102_thumb.jpg

 

Detaljer fra hk/vannkjøling.

 

post-40756-1235141124_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow! nå begynner vil å snakke overklokking.

Men hvordan er det med dette turbo-greiene, CPU-Z viser jo såvidt jeg husker multi 21 uansett last, men er det slik at den går opp til 4,4Ghz når du kjører SuperPI eller går den på 4,4 hele tiden. Eventuelt omvendt, at det i praksis kjører 4,2?

 

Gratulerer i alle fall med ny rekord Ramse! :thumbup:

Lenke til kommentar
Wow! nå begynner vil å snakke overklokking.

Men hvordan er det med dette turbo-greiene, CPU-Z viser jo såvidt jeg husker multi 21 uansett last, men er det slik at den går opp til 4,4Ghz når du kjører SuperPI eller går den på 4,4 hele tiden. Eventuelt omvendt, at det i praksis kjører 4,2?

 

Gratulerer i alle fall med ny rekord Ramse! :thumbup:

 

Hos meg går den med Turbo hele tiden hvis jeg har valgt å ha Turbo Mode i BIOS, men om den går på alle kjernene vet jeg faktisk ikke. Vet noen hovedkort gjør at den er på hele tiden, men er ikke sikker på P6T kortet mitt. Ut fra resultatene jeg får, kan det virke som den er på alle kjernene, men tør ikke si noe sikkert.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Nei, jeg ble brått litt usikker på dette jeg også Jim. Har samme HK som deg, men jeg har ikke fått surret meg til å teste noe ytelse med og uten Turbo. Hvis det ytelsesmessig er på hele tiden er det jo bra med tanke på eventuelle BLCK begrensninger. Altså at mulitpler 21 kan brukes akkurat som 20.

 

Kommer sikkert til å eksperimentere litt mer med dette når jeg en gang får litt bedre kjøling. Så langt er 200x19 perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Jeg har Asus Rampge II Extreme og det har jo noe likhet med P6T og her skrur Turbo mode seg av under SIKKELIG load.. når jeg bruker Linx så kan jeg se på at den går til x20 i CPU-Z

 

Okay, min går ikke ned til 20 når jeg kjører Prime95 på alle kjernene. Mener på den ikke gjorde det ihvertfall.........hmmm ble jeg usikker her.......skal sjekke det til uken igjen :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

- En nydelig rigg du har der TL1000S, gleder meg til å få skrudde opp min i7-920 i CM Coolsermaster S nå i kveld og utover. Må bare få orden på en merkverdig X3220 først.

 

- Er ikke CPU-Z notorisk på å rapportere feil vcore fra Kentsfield eller Yorkfield og opp? Mente at den ikke er til å stole på og at man må bruke andre programmer for å avlese vcore.

 

- Godt å høre at ingen har opplevd skjeve IHSer på Nehalem ennå eller har alle lappet CPUen? Kentsfield fikk jo skjeve IHSer i hytt og pine.

 

- TL1000S, har du kjørt full kalibreringsrutine for realtemp først? Min viste 6-10C for lave temps på E8400 før jeg foretok en full kalibrering.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Prøv LinX

 

LinX sin 100% er nok hardere en eks 3DMark sin 100% fordi når jeg har CPU'en på 100% i 3Dmark får jeg over 10C mindre..

 

LinX ligger snaue 10 grader over Prime95 i tempratur. Men Er den Prime95 stabil, så er den mer enn stabil nok for meg. I vanlige dagligdagse ting så kommer man aldri opp i de temperaturene man får med hverken Prime95 eller LinX.

 

- TL1000S, har du kjørt full kalibreringsrutine for realtemp først? Min viste 6-10C for lave temps på E8400 før jeg foretok en full kalibrering.

 

Nyeste CoreTemp og RealTemp viser riktig temperatur.

 

- Er ikke CPU-Z notorisk på å rapportere feil vcore fra Kentsfield eller Yorkfield og opp? Mente at den ikke er til å stole på og at man må bruke andre programmer for å avlese vcore.

 

CPU-Z ser ut til å stemme rimelig bra med hva jeg setter i BIOS ihvertfall.

Lenke til kommentar
Prøv LinX

 

LinX sin 100% er nok hardere en eks 3DMark sin 100% fordi når jeg har CPU'en på 100% i 3Dmark får jeg over 10C mindre..

 

LinX ligger snaue 10 grader over Prime95 i tempratur. Men Er den Prime95 stabil, så er den mer enn stabil nok for meg. I vanlige dagligdagse ting så kommer man aldri opp i de temperaturene man får med hverken Prime95 eller LinX.

 

Kjør en 8-tråders x264-encode. :)

 

- TL1000S, har du kjørt full kalibreringsrutine for realtemp først? Min viste 6-10C for lave temps på E8400 før jeg foretok en full kalibrering.

 

Nyeste CoreTemp og RealTemp viser riktig temperatur.

 

Har du kjørt sensortesten i RT?

Lenke til kommentar
Har du kjørt sensortesten i RT?

 

Trodde det ja. Er en stund siden jeg brukte den sist, har gått over til CoreTemp igjen. Disse to viser ihvertfall riktig tempratur, og når man når rett under 100 grader så begynner CPU og bremse seg selv ned med å mine MP. Dette så jeg i samkjør med CPU-Z når jeg var litt vel optemist her om dagen :)

 

Kjør en 8-tråders x264-encode. :)

 

Tviler på jeg kommer noe særlig over når jeg Prime'er alle kjernene, å isåfall så er det ikke noe problem. Er under 80 grader i load @ 4GHZ så har litt å gå på :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
- TL1000S, har du kjørt full kalibreringsrutine for realtemp først? Min viste 6-10C for lave temps på E8400 før jeg foretok en full kalibrering.

Nyeste CoreTemp og RealTemp viser riktig temperatur.

Jeg lastet ned nyeste RealTemp 3.00 nå og starter fra egen katalog, samme med CoreTemp og RealTemp viser da 5 grader mindre på alle kjerner vs. CoreTemp og SpeedFan som viser likt og 5 grader høyere på alle kjerner. X3220.

 

Ergo må man kalibrere RealTemp for hver eneste CPU man har i riggen for at den skal vise riktig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har du kjørt sensortesten i RT?

 

Trodde det ja. Er en stund siden jeg brukte den sist, har gått over til CoreTemp igjen. Disse to viser ihvertfall riktig tempratur, og når man når rett under 100 grader så begynner CPU og bremse seg selv ned med å mine MP. Dette så jeg i samkjør med CPU-Z når jeg var litt vel optemist her om dagen :)

 

Kjør en 8-tråders x264-encode. :)

 

Tviler på jeg kommer noe særlig over når jeg Prime'er alle kjernene, å isåfall så er det ikke noe problem. Er under 80 grader i load @ 4GHZ så har litt å gå på :)

Du nevnte dagligdagse temperaturer som ikke kommer nært Prime-temperaturer.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da var ny "pers" i 3DM06 med *ett* skjermkort "i boks".

Sigg oppdatert..

post-40756-1235152758_thumb.jpg

Ny bestenotering i Cinebench2003.

post-40756-1235152773_thumb.jpg

 

 

PS.

Temps.. "kalibrering".. tall..tall.tall.

Kan med fordel brukes som en pekepinn for sitt eget system og hva man synes er "forsvarlig".

Nå bikker "coretemps" over 60 ihvertfall.

Måtte opp på 1.375 i Bios, som gir ca. 1.34 load.

Mao.

20x200 blir nok ikke 24/7-klokken. Ikke for meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Gratiss med "kickass-opsett". Jeg liker vannkjølingen og har blit fristet.

 

Coretemp på 60'C under heavy load (primeload)? I tilfellet det betyr at du har 25'C å gå på for "safe" 24/7, jo.

 

Core i7 skal tåle opp til 100'C(ifølge intel) og flere maner at max load-temp opp til 85'C skal være en trygg pekepinn for "safe" 24/7 oppsett.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Gratiss med "kickass-opsett". Jeg liker vannkjølingen og har blit fristet.

 

Coretemp på 60'C under heavy load (primeload)? I tilfellet det betyr at du har 25'C å gå på for "safe" 24/7, jo.

 

Core i7 skal tåle opp til 100'C(ifølge intel) og flere maner at max load-temp opp til 85'C skal være en trygg pekepinn for "safe" 24/7 oppsett.

 

 

Takk sjef!. :)

 

Jeg er pingle.. liker ikke load på over 65.

Må i tilfelle venne meg til det.

Og så har jeg liten lyst til å "svi" hk/CPU..etc.

Har brukt for mye i det siste.. :blush:

(Gikk "noen" kroner på to Deneb-rigger.. som jeg ble sånn passe fornøyd med).

Lenke til kommentar

Jeg hadde også blitt vant med CD2-temperaturer og var livredd for i7-temp i begynnelsen. Men disse har 130w TDP, og derfor har Intel "fikset" litt på termiske egenskapene. De klarer seg fint i mye høyre temp enn det vi er vant med fra CD2-tiden.

 

Mitt 24/7-oppsett Idler rundt 50'C, jo, og den har ikke svidd seg eller skadet noen annet (ennå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...