Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Er ett kvarter inne i Prime95 ved 4GHz nå med vcore og vtt stående til 1.2875v i bios nå. Går det en time, så blir det å prøve å sette ned enda mer. Under 80 grader load :D

 

Edit:

 

Obs, der kom hvis minnepennen jeg overfører bilder med også med i bildet ja :!:

post-6770-1234449948_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Det er virkelig bra, "keep going, the only way is down".

 

Din Vdimm, er det 1.66 i BIOS eller real?

 

I bios. Har ikke testet noe annet. Har ikke begynt å tweake minnet enda. Først finne ut hvor CPU'en ender opp :)

 

 

Hei Jim.

 

Når du er ferdig med å teste den kan du "gi" den til meg.

Til kostpris + noen kroner (regner med at du har "lånt" fra lageret nå). :)

 

PS.

Konge-chip det der (og jeg venter på vannkjøling fra CoolerKit Denmark).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det er virkelig bra, "keep going, the only way is down".

 

Din Vdimm, er det 1.66 i BIOS eller real?

 

I bios. Har ikke testet noe annet. Har ikke begynt å tweake minnet enda. Først finne ut hvor CPU'en ender opp :)

 

 

Hei Jim.

 

Når du er ferdig med å teste den kan du "gi" den til meg.

Til kostpris + noen kroner (regner med at du har "lånt" fra lageret nå). :)

 

PS.

Konge-chip det der (og jeg venter på vannkjøling fra CoolerKit Denmark).

Jeg har sett på Swiftech H20-220 Apex Ultima og stusser å bestille det fra CoolerKit.

 

Hva har du bestilt? og vet du hvordan blir det med moms fra Danmark?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har sett på Swiftech H20-220 Apex Ultima og stusser å bestille det fra CoolerKit.

 

Hva har du bestilt? og vet du hvordan blir det med moms fra Danmark?

 

Jeg har bestilt denne blokka (EK Supreme Acetal) samt 1366-kit til min Xigmatek S1284.. og noe annet "dill".

Alt det andre (pumpe, tank, radiator) har jeg allerede.

 

 

Moms er det på alt man bestiller fra utlandet.. og gebyrer.. som igjen varierer etter hvilken speditør de bruker (Posten er klart billigst her).

 

Jeg bestiller fra utlandet for å få det jeg vil ha, ikke for å spare penger, selv om man gjør det (mest på MC-deler).

 

At det er en del her som klarer å unndra moms/gebyr er jeg klar over. :)

Lenke til kommentar

Skal du bestille fra utlandet lønner det seg å bestille noe "eksotisk", da får du litt særegenhet også. Pga moms og frakt er det ofte ikke så mye å spare at det er verdt det om du får samme vare her. Reklamasjonsretten her i landet er også suveren ift mange andre land.

 

Jeg handler en god del fra utlandet, men det er mest fordi jeg vil "håndplukke" CPUer og ikke få random stæsj fra Norek. Moms osv gidder jeg ikke uttale meg om :p

Lenke til kommentar

Hentet min 920 rigg i dag, dog ikke "the famous b-batch" som jeg har lest andre her snakke om.

 

S-spec: SLBCH

FPO/Batch: 3838A431

 

Fra Netshop.

 

 

PS!

Dog får jeg ikke skrudd ennå for til min store forskrekkelse manglet masse varer når jeg tok ut av posene hjemme. Forhåpentligvis ordner dette seg i morgen/dag så jeg får skrudd i helgen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har testet litt mer. Kan kjøre 4.2GHz i Prime95 i ca 10 minutter før den låser seg. Har bare ett bilde jeg tok omtrent med en gang i tilfelle det skulle låse seg. Temp krabber da opp over 95 grader og det er dette som fører til hengen. Kjørte Prime95 en time på 4.1GHz og da var max temp ca 90 grader. Virker som det er rett over 90 grader smertegrensen går med andre ord. Glemte selvsagt å få tatt bilde på 4.1GHz. Er forøvrig ganske sikker på at hvis jeg bytter ut Zalman CNPS9900 med min TRUE som jeg kjører hjemme så tror jeg nok jeg kan få den stabil på 4.2GHz også. TRUE'en kjøler endel bedre virker det som.

 

Har også testet litt mer hva jeg kan få lurt den til i Super PI 1M, og har også her forbedret litt på hastigheten og tiden.

 

Får se om jeg får tid til å testet litt hva jeg klarer å få stabilt uten HT også. Alt til nå har jo blitt testet med HT på

 

4.2GHz regner jeg ihvertfall med er enkelt å greit å få til uten HT, selv på denne Zalman kjøleren.

post-6770-1234518774_thumb.jpg

post-6770-1234518779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Må være frustrerende å være AMD fan for tiden.

Her kommer pHII og endelig kan en Quad fra AMD klokke mer enn ett par-tre hundre mhz over stock (stabilt).

Så ser vi at alle? som har kjøpt en i920 ser ut til å greie 4Ghz stabilt. Dvs. 50% OC.

Og da snakker vi om ytelse til både to og tre XF/SLI kort.

Føler vel litt nå at jeg kastet bort tida på å klokke to PHII'er nå ja. (Ingen av dem er i nærheten av dette, dvs. ca 25% OC stabilt).

Jaja.. klokke er morro uansett. :)

(Venter på "investering" i en i920 nå... alt det andre er klart.. motsatt "vei" av Sam).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg ble inspirert av Jim's fine resulter, og måtte prøve å presse ned Vcore. Etter litt tull og testing, det viste seg at selv min RAM virket til være stabilt, men var ikke helt stabilt @1266 6-6-6-24 1.65v for BCLK 211. Løsere tRAS måtte til for å få den stabilt på BCLK 211 (ihvertfall for min CPU og RAM). Jeg hadde samme erfaring @3.8GHZ også og måtte løsne på tRAS for maksimum MEM-stabilitet.

 

Jeg endte opp med stabilt MEM (forløpige):

@1266MHZ 6-6-6-30 1.65v

memtest4ghz66630wf5.th.jpg

 

Kjørte en liten prime med samme MEM-oppsett (bare 30 min for å se hvordan den oppfører seg), og den klarte seg fint med "flere hakk" lavere Vcore i forhold til forrige(1.34v), so far so good.

 

@4GHZ (19x211) HT:on, 1.32v , 30 min primestable

4ghz5og4.th.jpg

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd hardt på å komme igjennom Super PI 1M på 4.5GHz med rimelig stramme timings på minnet endte jeg opp med en korrupt Windows. Satte igang en reinstall @ 4.2GHz rett før jeg reiste fra jobb idag, og det siste jeg så før jeg gikk ut døren var at den kom inn i Windows. Til mandag blir det å legge inn driverene å leke meg litt mer.

 

Edit:

 

Kan legge til at jeg kjørte en liten time med Prime95 @ 4.3GHz uten HT også før jeg ble overmodig og testet Super PI 1M @ 4.5GHz å endte opp med en korrupt Windows. Bilde av Prime95 @ 4.3GHz uten HT gikk derfor vasken. Får se om jeg gidder å kjøre igang en ny runde til mandag.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
BSOD og reeboot har jeg hatt i bøtte og spann, men har ikke havnet i korrupt Windows ennå. Men jeg har ikke prøved over @4GHZ heller. Får du ikke starte Windows i hele tatt? eller starter med mangel?

 

Kom helt inn i Windows igjen etterpå, men gikk umiddelbart i BSOD uansett hvilken hastighet jeg valgte. Regner med det var ett eller annet som ble korrupt, for som jeg nevnte så gikk en reinstall uten problemer. For høy klokking har jeg aldri fått problemer av (utenom restarter å BSOD) men når jeg begynner å plage minnet skjer det av å til merkelige ting :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
BSOD og reeboot har jeg hatt i bøtte og spann, men har ikke havnet i korrupt Windows ennå. Men jeg har ikke prøved over @4GHZ heller. Får du ikke starte Windows i hele tatt? eller starter med mangel?

 

Kom helt inn i Windows igjen etterpå, men gikk umiddelbart i BSOD uansett hvilken hastighet jeg valgte. Regner med det var ett eller annet som ble korrupt, for som jeg nevnte så gikk en reinstall uten problemer. For høy klokking har jeg aldri fått problemer av (utenom restarter å BSOD) men når jeg begynner å plage minnet skjer det av å til merkelige ting :)

 

 

Hehe.. not guts no glory.

 

Jepp. Ram-feil gir slike "irriterende setbacks" i jakten på "konge-klokken". :D

Lenke til kommentar
Må være frustrerende å være AMD fan for tiden.

Her kommer pHII og endelig kan en Quad fra AMD klokke mer enn ett par-tre hundre mhz over stock (stabilt).

Så ser vi at alle? som har kjøpt en i920 ser ut til å greie 4Ghz stabilt. Dvs. 50% OC.

Og da snakker vi om ytelse til både to og tre XF/SLI kort.

Føler vel litt nå at jeg kastet bort tida på å klokke to PHII'er nå ja. (Ingen av dem er i nærheten av dette, dvs. ca 25% OC stabilt).

Jaja.. klokke er morro uansett. :)

(Venter på "investering" i en i920 nå... alt det andre er klart.. motsatt "vei" av Sam).

 

Vel, 9600 BE klokket ofte langt mer enn 2-300 MHz. Har selv en B2 som - utifra de små testene jeg har gjort - greier 3g fullstendig stabilt. Og jeg har NULL peil på K10, var bare å sette 15 multi og kjøre på.

 

Syns heller ikke at det er noen skam åssen Deneb klokker på luft. 940 går vel opp til 3.8-3.85 ca? mao. 27-28% OC. Hvor langt går 965? Snaut 4.2? Dvs ca 30%. Ikke så skrekkelig forskjell mellom toppmodellene her. "Problemet" du lanserer er vel heller at AMD ikke har sluppet noen lavere klokket Deneb enda, slik at OC-prosenten kan bli bedre på de billigste chipene.

 

Forøvrig minner jeg om at Conroe klokekt langt høyere prosentvis enn i7. Tenk hvor frustrerende det må være for de som holder på med Nehalem... stakkars de, ja, de har det sikkert kjempefælt på grunn av at det fins andre CPuer som kan øke noe små prosent ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...