Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hva er grunnlaget for disse spekulasjonene? Finnes det det noe flatgrunnlag eller bare synsing?

 

According to sources in the Taiwan motherboard industry, Intel plans to update its Core i7 processor lineup next quarter with two new models, the Core i7 950 and Core i7 Extreme 975.

 

Det kan jo være noe sant i dette. De har jo testet D0 allerede på XS :)

D0 920 eller, D0 975?

Har du link til test av D0 920? Jeg er veldig interessert å se hvordan den yter.

 

De testet d0 975.

 

 

 

Som sagt, jeg vet ikke hvordan D0 920 yter, og jeg håper at den blir bedre. Men Intel er ikke helt dum heller, de vil ikke lansere en ny $280 D0 920 som tar rotta på hundretusener av 940 og 956 CPU på lager rundt omkring. Og hindre slage av dyrere D0 975, også. De kunne finne på det hvis AMD hadde klart å lansere en dugelig konkurrent, men det er langt ifra tilfellet. Hvorfor skal intel konkurrere med seg selv? så dumme er de ikke, ennå.

 

Dette blir bare spekulasjoner (den ene eller andre veien), men jeg har en mistanke at kommende D0 920 vil rette opp Intel's forrige tabbe med "for bra i920" som i praksis satt en stopper for salg av 940 og 956, og derfor kan gå andre veien. Vi får vente og se.

 

De kom jo med q6600 g0 som var rimelig mye bedre enn q9700

 

Husk at det er ikkje mange prosentene av pckjøpere som overklokker pc'ene sine. Derfor er det noen som kjøper en q9700 over q6600 g0, selv om g0 klokker bedre. q9700 har høyere multiplayer dog.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får se. Jeg håper at D0 920 blir bedre, også. Jeg har hatt så mye moro med å kjøre opp min babe til 4GHZ, og med disse lave priser, jeg kan tenke meg å prøve en D0 920 også.

 

Jeg skal følge med D0 og hvis den viser til å vær dugelig, skal kjøpe en av de første, og denne gangen skal ikke stå lenge på bordet. :p

Lenke til kommentar
Dette blir bare spekulasjoner (den ene eller andre veien), men jeg har en mistanke at kommende D0 920 vil rette opp Intel's forrige tabbe med "for bra i920" som i praksis satt en stopper for salg av 940 og 956, og derfor kan gå andre veien. Vi får vente og se.

Er du redd for din I920 nuh? :!:

 

De kom jo med q6600 g0 som var rimelig mye bedre enn q9700

 

Husk at det er ikkje mange prosentene av pckjøpere som overklokker pc'ene sine. Derfor er det noen som kjøper en q9700 over q6600 g0, selv om g0 klokker bedre. q9700 har høyere multiplayer dog.

Q6700 hadde vel en fordel en gang i tiden ved at du ble garantert en Go-stepping og den har høyere MP. Men når tiden gikk, vasket Q6600 dette bort :)

Lenke til kommentar
Dette blir bare spekulasjoner (den ene eller andre veien), men jeg har en mistanke at kommende D0 920 vil rette opp Intel's forrige tabbe med "for bra i920" som i praksis satt en stopper for salg av 940 og 956, og derfor kan gå andre veien. Vi får vente og se.

Er du redd for din I920 nuh? :!:

 

De kom jo med q6600 g0 som var rimelig mye bedre enn q9700

 

Husk at det er ikkje mange prosentene av pckjøpere som overklokker pc'ene sine. Derfor er det noen som kjøper en q9700 over q6600 g0, selv om g0 klokker bedre. q9700 har høyere multiplayer dog.

Q6700 hadde vel en fordel en gang i tiden ved at du ble garantert en Go-stepping og den har høyere MP. Men når tiden gikk, vasket Q6600 dette bort :)

 

q6700 var ikkje g0 på begynnelsen nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Intel demos first-ever 32nm processors:

http://www.engadget.com/2009/02/10/intel-d...2nm-processors/

 

Intel må nok gå 32nm for å holde effektforbruket nede på mainstream/value cpu'er, ettersom temperaturer på 45nm med stock kjøler kommer opp i 70 grader ifølge tester. Ellers ville det vel blitt dualcore @ 1.5ghz lol. Men bra de presser på med 32nm, kanskje IBM får fart på seg også :) TSMC skal visst ha problemer med 40nm ifølge rykter, så er spent å se om det er mere å hente ved krymping med tanke på ytelse/effekt pga. lekkasje.

Lenke til kommentar
Som sagt, jeg vet ikke hvordan D0 920 yter, og jeg håper at den blir bedre. Men Intel er ikke helt dum heller, de vil ikke lansere en ny $280 D0 920 som tar rotta på hundretusener av 940 og 956 CPU på lager rundt omkring. Og hindre slage av dyrere D0 975, også. De kunne finne på det hvis AMD hadde klart å lansere en dugelig konkurrent, men det er langt ifra tilfellet. Hvorfor skal intel konkurrere med seg selv? så dumme er de ikke, ennå.

 

Dette blir bare spekulasjoner (den ene eller andre veien), men jeg har en mistanke at kommende D0 920 vil rette opp Intel's forrige tabbe med "for bra i920" som i praksis satt en stopper for salg av 940 og 956, og derfor kan gå andre veien. Vi får vente og se.

 

Intel bryr seg ikke om de lanserer et produkt som klokker bedre for overklokkere eller ikke. Overklokking er et nisje marked. Er selv IT konsulent og setter opp endel servere/pcer og drifter slike løsninger. I bedrifts og det vanlige markedet finns ikke overklokking. Der får du den hastigheten cpu er oppgitt til punktum. Uten å ha reelle tall så er sikkert overklokkere under 1% av det totale market for cpuer som blir solgt.

 

Hvorvidt cpu kan klokke bedre er nok bare gøy for Intel og de som klokker.

Lenke til kommentar
Intel bryr seg om klokkere. De selger QX CPUer med ulåst MP. Det samme gjør AMD med sine BE. Klokking har stor PR effekt.

 

Ja som sagt dette er et nisje produkt. Klart det er kjempe god PR. Derfor jeg skrev at dette er gøy for Intel. Dette var ment som et svar til Sam_Oslo sine D0 tanker. Intel kommer ikke til å slippe en ny D0 med hensikt av at eksisterende klokker for godt, de slipper nok den av andre grunner. Kanskje den går kjøligere etc. For Intel gjør det lite om D0 skulle klokke enda bedre. Dette er ikke hovedinntekts kilden demmes, det er god PR som Theo343 sier.

 

Så er nok ingenting å bekymre seg over. D0 klokker sikkert like bra hvis ikke bedre. Kanskje ikke det første lasset til butikkene, men det neste osv :)

Endret av magnusr
Lenke til kommentar

Etter å ha lekt meg endel med både ES utgaver av i7 940 og i7 965XE fant jeg ut det nå var på tide å teste en i7 920 også.

 

Core i7 920 ... (Batch 3842A481) Cooled by Zalman CNPS9900

Asus P6T Deluxe

3x1GB OCZ 1333MHz RAM

Ati X300

 

Er ikke så mye jeg har fått lekt meg med den enda, men her er ihvertfall en kjapp Super PI 1M test.

post-6770-1234445266_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette ser bra ut.

 

Med slike resultater på i7 920, hvorfor skal du tulle med i7 940 og i7 965XE i hele tatt?

 

Fordi de som regel vil litt lengre, ihvertfall hvis man kjøler med vann. 216 BCLK er det høyeste jeg kommer inn i Windows på faktisk. Kjører jeg noe høyere enn dette så låser den seg på vei inn uansett hvordan jeg trikser å mikser med de forskjellige voltene. Sånn sett, så blir den ikke Primestabil så høyt heller. Primet en stund på 4.2GHz istad, men da var den oppover å snuste mot 100 grader. Ved 4GHz derimot står den å Primer nå, og har ikke vært over 82 grader enda. :)

Lenke til kommentar

Det er få CPU og HK kombinasjonen som kan prime over 200 BCLK. Begge må være i stand til det, og riktig stillinger (Vcore/VVT/Vdimm forholdet) har en stor effekt i høyre BCLK også.

 

DFI har klart seg fint undr prime load på BCLK 211 hos meg. Jeg har ikke prøvd høyre BCLK ennå, men mine eksperimenter viser at VVT hadde en forbløffende stor effekt på primestabilitet @4GHZ(211x19). Jeg måtte bruke samme VVT som Vcore (begge 1.34v under primeload), ellers (med stor gap mellom VVT og Vcore) vil den BSOD i første øyeblikk ,eller i beste fall i første minuttet. CPUene er litt forskjellige, og dette gjelder for min CPU, ihvertfall.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Ok, jeg har nesten det samme, med Vdropp:enabled, (VVT=Vcore) på load, med det er en liten forskjell på Vdimm, og da må jeg ha høyre Vcore. Jeg har 1.63v (Load) og 6GB RAM med x6 multi. Jeg har ikke prøvd høyre Vdimm, men skal leke litt med det og se om det påvirker Vcore-behovet.

 

Jeg har en mistanke at noe påvirker Vcore-behovet unødvendig hos meg, fordi @4GHZ(211x19) HT:off, jeg kan prime stabilt med bare 1.26v. men det krever 1.34v med HT:on. Noe bør være galt her, og det kan være Vdimm.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...