Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Core i7 950 and 975 to replace 940 and 965

 

Q2 launch, higher OC potential

 

According to sources in the Taiwan motherboard industry, Intel plans to update its Core i7 processor lineup next quarter with two new models, the Core i7 950 and Core i7 Extreme 975. These models will essentially replace the Core i7 940 and Core i7 Extreme 965 at higher clock speeds, a new stepping revision, and the same respective price points.

 

The recently announced Core i7 950 will run at 3.06GHz, roughly 130MHz faster than its 940 predecessor, and will be priced again at $562 in quantities of 1000. Likewise, the Core i7 Extreme 975 will run at 3.33GHz, roughly 133MHz faster than its 965 Extreme predecessor, and will be priced again at $999 in quantities of 1000. As usual with Intel's Extreme Edition processors, the 975 will have an unlocked multiplier to "justify" the price premium. Additionally, both CPUs will carry Intel's new D0 stepping, which promises better overclocking potential as shown by Fugger and Mikeguava from XtremeSystems in their 3DMark 05 world record set on the 975 Extreme. Additionally, some internal testing has been done by motherboard manufacturers in Taiwan who have reported significant overclocking potential over the C0 stepping launched back in November.

 

A few days ago, Intel also revealed that it will launch its Core i7 920 D0 revision on March 2nd. We can expect higher overclocking potential from this chip as well, although no specific performance increases are known as of yet. This chip will be priced again at $284 in quantities of 1000.

 

On a final note, both C0 and D0 stepping processors will be out on the market at the same time, so it is solely the consumer's responsibility to be careful when choosing this time around.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...06&Itemid=1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehey :)

håper jeg kan skyte inn et "enkelt" spørsmål for dere..

jeg bruker Core i7 920 som jeg er svært fornøyd med.. og spurte dere her tidligere om hvordan jeg overklokker, og fikk et enkelt tips som jeg har nå prøvet (er helt ny i dette)..

Har "justert" opp BCLK, slik at jeg nå har 2950Mhz og det fungerer helt greit :) bruker kun original kjøler.

Men så bruker jeg Realtemp2.70, og hardware monitor og ikke minst Core temp for å se temperaturene på prosessor.. men alle viser forskjellig ? så hvem skal jeg bruke som gir et realistisk "bilde" av temperaturer.. (se bilde).

 

Er det noe annet jeg bør justere på enn BCLK ??

Kjørte en sånn stress test.. men da begynte UPS å pipe (kanskje dårlig batteri?).. anyway, temp steg til 73 grader, men holdt seg der.. er det for varmt?

post-68150-1234210496_thumb.jpg

Endret av okasin
Lenke til kommentar

Med litt fiksing på kjøling, min B-batch-babe har primet stabilt over 1 time @4GHZ på BCLK 211, med 1.34/1.34/1.63 (Vcore/VVT/Vdimm, Load). Jeg skal ikke usette min babe for mer stresse i høye frekvenser og kommer til å ta 1 time OCCT-mix etterhvert.

 

@4GHZ Ht:on (19x211), 1.34v(load), 1 time primestablt

4ghz8bk6.jpg

 

Måtte sette push/pull på CPU, og en 2000RPM vifte (Intels stock CPU kjøler) over NB for å holde system(PWM område) temperaturen under kontroll unde primeload.

 

Jeg økte VVT til samme som Vcore, og dette måtte til for å få dette primestabilt i denne hastigheten.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke kjekket hva står på selve CPUen, og den er gravet under kjøleren nå. Det virker at du har en 3837B390 som er litt forskjellige fra min #3837B107,men alle uke37 B-batchene skal være bra.

 

Det står på esken, FPO/Batch# xxxxxxxx. Hva står på esken din?

Står det samme på esken min: FPO/Batch# 3837B390.

 

Jeg prøver å finne en festebrakett til min vannblokk, men ikke noe i norskje butikker :(

Google viser bare til at de har dem i Australia, omg det er langt borte!

Lenke til kommentar

Jeg tror du kommer til å få bra OC med 3837B390.

 

Vannblokk er noe som jeg kan tenke meg også, men skal først se hvor langt jeg kan trekke dette på luft.

 

Jeg har havnet på 1.34v for @4GHZ ( og jobber fremdels med å finne "sweet spot" for min CPU, og kanskje presse Vcore ett par hakk ned), men det virker til å være overkommelig på luft med akseptable temp for 24/7. Jeg får prøve dette litt mer og se hvordan det går under daglig bruk. Det har oppført seg pent foreløpig, men jeg tenker på vann også.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Core i7 950 and 975 to replace 940 and 965

 

Q2 launch, higher OC potential

 

According to sources in the Taiwan motherboard industry, Intel plans to update its Core i7 processor lineup next quarter with two new models, the Core i7 950 and Core i7 Extreme 975. These models will essentially replace the Core i7 940 and Core i7 Extreme 965 at higher clock speeds, a new stepping revision, and the same respective price points.

 

The recently announced Core i7 950 will run at 3.06GHz, roughly 130MHz faster than its 940 predecessor, and will be priced again at $562 in quantities of 1000. Likewise, the Core i7 Extreme 975 will run at 3.33GHz, roughly 133MHz faster than its 965 Extreme predecessor, and will be priced again at $999 in quantities of 1000. As usual with Intel's Extreme Edition processors, the 975 will have an unlocked multiplier to "justify" the price premium. Additionally, both CPUs will carry Intel's new D0 stepping, which promises better overclocking potential as shown by Fugger and Mikeguava from XtremeSystems in their 3DMark 05 world record set on the 975 Extreme. Additionally, some internal testing has been done by motherboard manufacturers in Taiwan who have reported significant overclocking potential over the C0 stepping launched back in November.

 

A few days ago, Intel also revealed that it will launch its Core i7 920 D0 revision on March 2nd. We can expect higher overclocking potential from this chip as well, although no specific performance increases are known as of yet. This chip will be priced again at $284 in quantities of 1000.

 

On a final note, both C0 and D0 stepping processors will be out on the market at the same time, so it is solely the consumer's responsibility to be careful when choosing this time around.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...06&Itemid=1

Du kødder?

Da faller min i7 920 rett i vasken når det gjelder pris eller?

Lenke til kommentar
Hva er grunnlaget for disse spekulasjonene? Finnes det det noe flatgrunnlag eller bare synsing?

 

According to sources in the Taiwan motherboard industry, Intel plans to update its Core i7 processor lineup next quarter with two new models, the Core i7 950 and Core i7 Extreme 975.

 

Det kan jo være noe sant i dette. De har jo testet D0 allerede på XS :)

Lenke til kommentar
Hva er grunnlaget for disse spekulasjonene? Finnes det det noe flatgrunnlag eller bare synsing?

 

According to sources in the Taiwan motherboard industry, Intel plans to update its Core i7 processor lineup next quarter with two new models, the Core i7 950 and Core i7 Extreme 975.

 

Det kan jo være noe sant i dette. De har jo testet D0 allerede på XS :)

D0 920 eller, D0 975?

Har du link til test av D0 920? Jeg er veldig interessert å se hvordan den yter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan D0 920 yter, men jeg vet at nåværende 920 yter for bra. Nåværende i920 klokker så bra at ingen gidder å betal for 940, for å ikke snakke om den rådyre 956. Jeg tror at intel prøver å rette opp denne tabben, og derfor lanserer ny D0, så man kan lure på hvilken vei den kan gå ...

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvordan D0 920 yter, men jeg vet at nåværende 920 yter for bra. Nåværende i920 klokker så bra at ingen gidder å betal for 940, for å ikke snakke om den rådyre 956. Jeg tror at intel prøver å rette opp denne tabben, og derfor lanserer ny D0, så man kan lure på hvilken vei den kan gå ...

Hva mene du? Er det ikke slik at alle CPU'ene får D0-stepping, og et par nye CPU'er kommer inn/tar over?

At forskjellen mellom I920 og I940 ikke er så stor er vel ikke så uvanlig fra Intel, blir litt som Q6600 og Q6700-forskjellen en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg vet ikke hvordan D0 920 yter, og jeg håper at den blir bedre. Men Intel er ikke helt dum heller, de vil ikke lansere en ny $280 D0 920 som tar rotta på hundretusener av 940 og 956 CPU på lager rundt omkring. Og hindre slage av dyrere D0 975, også. De kunne finne på det hvis AMD hadde klart å lansere en dugelig konkurrent, men det er langt ifra tilfellet. Hvorfor skal intel konkurrere med seg selv? så dumme er de ikke, ennå.

 

Dette blir bare spekulasjoner (den ene eller andre veien), men jeg har en mistanke at kommende D0 920 vil rette opp Intel's forrige tabbe med "for bra i920" som i praksis satt en stopper for salg av 940 og 956, og derfor kan gå andre veien. Vi får vente og se.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...