Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

1,37500v er for mye for stock-kjøling. Det er alltid moro å pushe grensene, men du bør holde deg til super-kjølig løsningen inntil du fikser blokken din.

Jeg monterte inn den nye noctua nh-u12p vifta. Temperaturen datt betraktelig.

Under idle har jeg nå: 42C på hovedkort, 30C på cpu. Kjerne temperatur 36-38.

Under full load 8 tråder i prime95) har jeg nå: 45C på hovedkort og 54C på cpu. Kjerne temperaturer 60-63.

Dette var brukbar nedgang fra stock vifta. Da har jeg i tillegg satt noctua vifta til å kun spinne på 1100 RPM. Jeg monterte også bare på 1 vifte.

Dette er en nedgang på ca 15C i idle, og ca 10C i load. Da med bare 1 vifte i bruk og kun på 1100 rpm...

Endret av magnusr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Bare gale folk som bytter ut en 920 med gammel stepping for en ny en med D0 stepping.

Tja.

Det gjelder nok en betydelig andel av de mest aktive i denne tråden.

Noen av oss har f.eks. hatt en rekke Q6600, E8n00..etc.

Er man på jakt etter en gitt klokk/god CPU så må man anskaffe noen/"investere". :)

Lenke til kommentar

Penger og galskap er ett fint hjelpemiddel for oss med begrenset talent :D

Neida, jeg har klart å overbevise meg selv om att de er morsommere å kjøpe flere eks av en "rimlig" cpu for å finne en god en, enn det er å kjøpe èn dyr.

Var vel gjennom 5-6 Q6600 før jeg fant den jeg ville ha, og selv med tapet på salg av lett brukte eksemplarer kostet det meg omtrent det samme som om jeg hadde kjøpt og beholdt èn Q6700.

Regner med å gå igjennom det samme nå med 920, hvis D0 viser seg å være bedre.

Og, noe av det morsommste med oc er jo den første booten med en ny cpu, litt optimistisk lav vcore og litt høy klokk, for så å se om windows laster uten blåskjerm.

Lenke til kommentar

Asus Revo kortet som tar tid, men ba de nå splitte ordren så jeg får alt annet i morgen og så får jeg heller vente et par dager til på Revo kortet :) hehe skal vel få tatt litt bilder underveis. Ulempen med at levering har tatt så lang tid er at jeg om få dager skal bort i 3 uker...

Lenke til kommentar

Min B-batch-babe har klart å prime forbi "kill zone" 4GHZ HT:on (211x19). :new_woot: med 1.34/1.32/1.63 (Vcore/VVT/Vdimm, Load). Vcore vekslet mellom 1.34-1.32v (mest på 1.32v) under priming.

4ghzht2vi5.th.jpg

Jeg har hatt flere stable prime(opp til 10 minutter, og jeg måtte stoppe pga. begrensninger på min nåværende kjøling). Jeg måtte bruke nesten samme Vcore som VVT for å kunne prime forbi "kill zone" med BCLK 211, ellers (med større gap mellom VVT og Vcore) vil den BSOD i det første øyeblikket (eller i første minuttet) av priming, selv med høyre Vcore.

Jeg bruker fremdeles samme kjøling som jeg hadde på min gamle E8400 @4.2GHZ (Noctua NH-U12P + 1200RMP Scythe S-flex), og dette viser seg til å være utdatert for @4GHZ HT:on. Jeg må nok fikse litt før jeg tar full prime. Men den er forbi "kill zone", og resten bør la seg fikse for å kunne kjøre 24/7 @4GHZ HT:on (211x19) med akseptable temp.

VVT viser seg til å ha en dramatisk effekt på Vcore-behovet for primestabilitet i høyre BCLK med HT:on, og jeg jobber fremdeles for å finne "sweet spot" for VCore/VVT/Vdimm for min CPU ...

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjekket hva står på selve CPUen, og den er gravet under kjøleren nå. Det virker at du har en 3837B390 som er litt forskjellige fra min #3837B107,men alle uke37 B-batchene skal være bra.

Det står på esken, FPO/Batch# xxxxxxxx. Hva står på esken din?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...