Nizzen Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 i9 blir vel kommende 8 kjerner cpu. Gulftown er i7 Core i7-980x Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg vil også ha Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Temperaturer før Indigo Extreme: 78 - 76 - 75 - 72 (romtemp 24 grader), 1 vifte på radiatoren, 1,223 vCore under load og 175x22 (3840 MHz). Temperaturer etter IE: 73 - 71 - 71 - 69 (ellers samme som over). Ny test med to vifter kommer i neste uke når de nye Noctua viftene ankommer. Orker ikke bruke den Thermalright viften jeg testet med tidligere, da den støyer merkbart mer enn Noctua'en og resten av maskinen. Temperaturen med 2 vifter på radiatoren var jevnt over 5 grader lavere enn ved bruk av 1 vifte. Antar derfor at sluttresultatet vil bli noe slikt; Temperaturer etter IE: 68 - 66 - 66 - 64 (romtemp 24 grader), 2 vifter på radiator osv.. Denne greia var et mareritt å installere, mye grunnet Corsair H50'n sin festemekanisme, som er litt på kanten når det gjelder kompatibilitet med IE. IE kan ikke brukes hvis man har kjølerør i direkte kontakt med prosessoren, eller hvis man har en kjøleflate på vannblokken/kjøleren som ikke dekker hele varmesprederen på prosessoren. Ei heller om den dekker betydelig mer enn varmesprederen. Videre vil den fungere dårlig eller ikke i hele tatt sammen med kjølere som man naturlig kan vri på etter at dem er montert, slik som f.eks. Thermalright Ultra-120 Extreme. Det er mao ikke bare bare og hvem som helst som kan bruke dette stoffet. Når det er sagt vil jeg absolutt anbefale de her inne som er hakket over gjennomsnittlig interessert i OC å prøve ut IE. Jeg er i alle fall godt fornøyd Hvis noen har spørsmål, fyr løs! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Jaja, nå har jeg oppdatert signaturen, så nå kan jeg vel ikkje være her lengre i denne tråden Er det ikke en grense på 4 linjer på signaturen. Fikk beskjed fra admin om å fjerne en linje når jeg hadde mere en 4. Endret 12. februar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Er bare å sende de noen flasker med HB så går det greit ser du Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 @Mr.A: Admin sikler for mye å 980 EE til å se den 5. linja. @SilentNet: For 5 grader borte bare pga "pasta", er villig til å inngå kompromisser! Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 @Mr.A: Admin sikler for mye å 980 EE til å se den 5. linja. @SilentNet: For 5 grader borte bare pga "pasta", er villig til å inngå kompromisser! Da legger jeg til ett par linjer i min signatur :!: Den IE greia må testes, kan den brukes mer enn en gang dvs. om jeg vil bytte CPU? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Så vidt eg vet (men SilentNET får bekrefte) er det like mye engangsbruk som LN2 (litt forberedelse, men mye glede og gode resultater ut av det! ), siden det er "lapper" (?) du plasserer på IHS, men det kommer 2 per kjøp? Med andre ord veldig kjekt for 24/7 eller å skvise siste rest ut av gull chippen på luft/vann, men ikke så egnet for hyppig skifte med mindre man vil investere noen plasterkroner. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Spm. er om den går sammen med Apogee XT siden den har en større flat en heatsinken. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2010 Det følger med 2 stk i hver pakke, men disse er engangsbruk. Dog koster det uansett ikke avskrekkende mye for en pakke. Jeg kjøpte 4 pakker og det kom på under 1000,- ink frakt og moms/tollbehandlingsgebyr bla bla tull og tøys avgift. Altså under 250,- ink alt per pakke, som betyr 125 for hver "påføring". Absolutt verdt det Men selvfølgelig, om man stadig bytter cpu eller vannblokk/kjøler kan det bli slitsomt i lengden. Jeg tør ikke svare på om den passer Apogee XT dessverre, men send en hyggelig e-post til Indigo så får du nok svar Den fungerte dog fint på min H50, som har en relativt stor og rund flate på vannblokken. Sammenlign bilder av H50 og Apogee så tenker jeg du finner ut at det vil fungere just fine, men jeg kan som sagt ikke garantere noe da jeg ikke har prøvd selv. PS: Kontaktflaten mot prosessoren på H50 sin vannblokk er mye større enn IHS på prosessoren. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Bumpetitten... Vm i pris på det nye Gigabyte GA-X58A-UD9 http://www.komplett....aspx?sku=599588 Endret 26. mai 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 Der kom det ut ja Tror jeg legger det på is en stund fremover... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 Satan, de klarte ikke og prise det høyere :!: Men pga. de 2xnf200 så kan vel man ikke forvente noe annet heller Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) En smule overpriset Endret 26. mai 2010 av OldMan Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 Trodde ikke Gigabyte lagde så dyre kort, hva som gjør det så dyrt ? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 26. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) 16 Pinner til CPU? daim, må være litt til NB og da...? Best er gjerne dyrt Endret 26. mai 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Haha! Har ventet på norsk pris på UD9, det der er da ikke så ille sammenlignet med Classified 4 Way? Fortsatt drøy pris på et hovedkort, mind you. Det koster flesk å integrere 2xNF200... Er ikke et hovedkort for meg akkurat, klarer meg fint med R3E Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hvis man først skal ha 4-veis skjermkort har man vel råd tilø 4 lapper. Alle andre trenger jo ikke et slikt kort. Er det noen som har gjort seg opp noen mening om ht av vs på. For meg virker det som en del program kjører bedre samtidig som prosessoren bruker mye mindre effekt når ht er av (virker som enkelte applikasjoner får kjerne-utilization til å gå i taket når ht er på). Er sikkert eksempler på det motsatte og en 4 kjerne er nok mest effektiv per W med ht på mens en sekskjerne er mest effektiv med ht av sidwen 6 kjerner allerede er et stort antall kjerner i forhold til hvor mange tråder programmene er optimalisert for. Jeg pleide å kjøre 980x 4.2 GHz med 1.287v ht on og ca 80 grader full last, men nå kjører jeg 4.2 GHz på stock 1.2v og 60 grader full last med ht avskrudd. Virker som jeg sparer 10 grader full last på å skru av ht og ytterligere 10 grader på å gå ned med spenningen siden prosessoren ikke trenger like mye spenning for å kjøre uten ht. Endret 27. mai 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Hvorvidt du kjører med HT er vel avhengig av oppgavene du bruker maskina til. F.eks kan videoredigering tjene på HT on. Dersom du ikke kjører noe som faktisk tjener på HT er det vel like greit og skru det av og isteden øke hastigheten eller oppnå lavere temp. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 27. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2010 Ser den med rendering og redigering. World of Warcraft kan se inntil 32 kjerner (nei, det utnytter ikke effektivt mer enn 1-3 men for oss som spiller på 5-10 karakterer samtidig er det kjekt med mange kjerner) men er ikke glad i HT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå