Cortinarius rubellus Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Fikk ikke noe bedre temp med AS-måten og får man 3 ganger bedre temps så har man ikke god måte fra før av akkuratt. Og jeg vet at det er "bevist" at det og sette kjølern og la den gjøre jobben gir best temp...ihvertfall ofte;) "Men i det store og hele er dette småtteri og for de spesielt interesserte." For min sin del så betyr temp alt, så jeg har prøvd "litt" Endret 4. februar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Nå er den nye kjøleren kommet, så da skal jeg montere den når jeg får tid (Noctua NH-U12P) den er svær, veier borti et kilo, men den ser velbygd ut så da var den kanskje verdt nesten 1k Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 Tror du kan få tatt eet bilde og legge ut når den er skrudd på? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) jada det kan jeg sikkert gjøre. Må si jeg er litt imponert over byggekvaliteten, ingen ting er lite gjennomtenkt. og har fått testa viftene, laga litt lyd men inni et kabinett kommer man ikke til å høre noen ting, er noen av de mest effektive viftene jeg har hatt. Endret 5. februar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 eHH Nice! Sicko stor den er... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Alt Noctua lager er vakkert. Likte ikke viftene før, men nå syns jeg bare de er pene. Anbefalt AS-metode ble nevnt her. Link? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Bestilt Skal bli morsomt å se effekten. Bruker AS5 nå, buu! 194,- ink frakt er ikke ille. Det koster jo fort like mye eller mer i norske nettbutikker om man bestiller en tube med "vanlig" pasta, frakt inkludert. Gi oss et lite norsk stykke test når du har fått den da Lenke til kommentar
rwaters Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 jada det kan jeg sikkert gjøre. Må si jeg er litt imponert over byggekvaliteten, ingen ting er lite gjennomtenkt. og har fått testa viftene, laga litt lyd men inni et kabinett kommer man ikke til å høre noen ting, er noen av de mest effektive viftene jeg har hatt. Edit: bilder (er ikke mye plass igjen før kjøleren treffer døra maks 1 cm)(noen bilder er litt dårlige, bruker telefonkameraet og det er natt ute så jeg måtte bruke et taklys) Jeg har brukt denne kjøleren et halvt år nå, + 4 Noctua-vifter som går på aller laveste hastighet i et Chiefteck Dragon tower. Kjempefornøyd! Kun et svakt sus fra maskinen nå Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Wiki: ligger på hjemmesiden til AS Som er en meget bra metode:) A: Pent, stor kjøler ihvertfall Silent: Er spent på hva temps du får med den, så en liten bruker test på XS og han ble ganske imponert:) Pluss man kan bruke den om igjen. Endret 5. februar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Trodde det var sånn at den kom i form av noe á la matpapir(ikke bokstaveligtalt ) til cpu'en. Bruk, kast, men du fikk med 2stk. i den pakken du kjøper? Riktignok dyrere enn tradisjonell termisk pasta, men med de temperaturene! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Det følger med 2 stk i hver pakke. (Jeg bestilte uansett 4 pakker så har 8 stk i tilfelle). Man kan IKKE bruke den på nytt igjen. Dette er bruk og kast. Jeg skal teste før og etter så snart jeg mottar den. Håper bare jeg får på plass Noctua viftene mine før denne kjøle"pasta" saken. Resultatene totalt sett uten skikkelige vifter blir nok heller dårlig. Uansett vil man kunne se forbedringen i seg selv. Altså hvor mange grader lavere etter temperaturen blir sammenlignet med før temperaturen. Endret 5. februar 2010 av SilentNET Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Gleder meg til å se resultater, kjøper ikke noe før jeg ser det testet her på forumet av skikkelig norske trusted HW-geeks Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Fikk ikke noe bedre temp med AS-måten og får man 3 ganger bedre temps så har man ikke god måte fra før av akkuratt. Og jeg vet at det er "bevist" at det og sette kjølern og la den gjøre jobben gir best temp...ihvertfall ofte;) 3 ganger var en merkelig formulering. Jeg opplevde min. 3-7 grader bedre idle temp og vesentlig bedre load temp. Så det må ha vært en skrivefeil fra min side. "Men i det store og hele er dette småtteri og for de spesielt interesserte." For min sin del så betyr temp alt, så jeg har prøvd "litt" Det samme for meg, derfor har jeg holdt på mye med det siden jeg kjøpte plattformen i januar 2009. Endret 5. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) 3-7 grader gir litt mer mening ja Og jeg går utifra at du har testet litt;) Endret 5. februar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Gleder meg til å se resultater, kjøper ikke noe før jeg ser det testet her på forumet av skikkelig norske trusted HW-geeks Betyr det at du ser meg som en trusted geek? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) -Elsker bare kablene på viftene, det er sånn gummiaktig sleeving, jeg kjører begge viftene in på cpu vifte kontakten og jeg hører dem nesten ikke selv om jeg ikke har dørene på. skifta ut vifta bak med en mist vifte som nesten ikke lager lyd, trodde lian li viftene var bra men de er jo dritt, lager masse bråk og vibrasjon - kjøpte SE2 utgaven av kjøleren så det fulgte med 2 noctua vifter. Som jeg kan se så har tempen falt fra 35 til 30 grader idle men det kan være romtemp forskjell. -Likte ikke den metoden Nizzen kom med fra arctic silver. kommer til å smøre det ut med bankkort fra nå av. Skviste ut en passe stripe pasta midt på prosessoren i den rettningen som det var anbefalt så skrudde jeg til og skrudde av igjen for å sjekke, men pastaen var ikke ordetlig spredd utså jeg måtte ta noen derter til med pasta der det ikke var pasta. Endret 5. februar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Gleder meg til å se resultater, kjøper ikke noe før jeg ser det testet her på forumet av skikkelig norske trusted HW-geeks Betyr det at du ser meg som en trusted geek? Må da si jeg ser på deg som en trusted geek ja - håper jeg er på vei til å bli en selv Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) - kjøpte SE2 utgaven av kjøleren så det fulgte med 2 noctua vifter. Som jeg kan se så har tempen falt fra 35 til 30 grader idle men det kan være romtemp forskjell. -Likte ikke den metoden Nizzen kom med fra arctic silver. kommer til å smøre det ut med bankkort fra nå av. Skviste ut en passe stripe pasta midt på prosessoren i den rettningen som det var anbefalt så skrudde jeg til og skrudde av igjen for å sjekke, men pastaen var ikke ordetlig spredd utså jeg måtte ta noen derter til med pasta der det ikke var pasta. Det du ser på som "ikke ordentlig spedd ut" er det når man ser på kjernen under heatsinken. Hvorfor skal noe som ser pent ut være riktig? Endret 5. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2010 Det er ikke nødvendig å dekke hele heatspreaderen med pasta heller. Hovedsaklig om du ser på AS sine sider så dekker den kjernene, og det er her det blir varmt og det er her du vil ha best varmeføring. Bruker selv AS5 metoden, har prøvd både og synes denne er enklest og gir meg det beste resultatet. Men da igjen, jeg er ikke så veldig nøye heller da, jeg legger ikke på ny pasta om jeg må plukke av kjøleren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Det er ikke nødvendig å dekke hele heatspreaderen med pasta heller.Hovedsaklig om du ser på AS sine sider så dekker den kjernene, og det er her det blir varmt og det er her du vil ha best varmeføring. Det er akkurat det jeg sier ja Endret 6. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå