Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Fikk ikke noe bedre temp med AS-måten og får man 3 ganger bedre temps så har man ikke god måte fra før av akkuratt.

Og jeg vet at det er "bevist" at det og sette kjølern og la den gjøre jobben gir best temp...ihvertfall ofte;)

"Men i det store og hele er dette småtteri og for de spesielt interesserte."

For min sin del så betyr temp alt, så jeg har prøvd "litt"

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jada det kan jeg sikkert gjøre. Må si jeg er litt imponert over byggekvaliteten, ingen ting er lite gjennomtenkt. og har fått testa viftene, laga litt lyd men inni et kabinett kommer man ikke til å høre noen ting, er noen av de mest effektive viftene jeg har hatt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
jada det kan jeg sikkert gjøre. Må si jeg er litt imponert over byggekvaliteten, ingen ting er lite gjennomtenkt. og har fått testa viftene, laga litt lyd men inni et kabinett kommer man ikke til å høre noen ting, er noen av de mest effektive viftene jeg har hatt.

Edit: bilder :scared: (er ikke mye plass igjen før kjøleren treffer døra

maks 1 cm)(noen bilder er litt dårlige, bruker telefonkameraet og det er natt ute så jeg måtte bruke et taklys)

Jeg har brukt denne kjøleren et halvt år nå, + 4 Noctua-vifter som går på aller laveste hastighet i et Chiefteck Dragon tower. Kjempefornøyd! Kun et svakt sus fra maskinen nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Det følger med 2 stk i hver pakke. (Jeg bestilte uansett 4 pakker :p så har 8 stk i tilfelle).

Man kan IKKE bruke den på nytt igjen. Dette er bruk og kast.

Jeg skal teste før og etter så snart jeg mottar den. Håper bare jeg får på plass Noctua viftene mine før denne kjøle"pasta" saken. Resultatene totalt sett uten skikkelige vifter blir nok heller dårlig. Uansett vil man kunne se forbedringen i seg selv. Altså hvor mange grader lavere etter temperaturen blir sammenlignet med før temperaturen.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Fikk ikke noe bedre temp med AS-måten og får man 3 ganger bedre temps så har man ikke god måte fra før av akkuratt.

Og jeg vet at det er "bevist" at det og sette kjølern og la den gjøre jobben gir best temp...ihvertfall ofte;)

3 ganger var en merkelig formulering. Jeg opplevde min. 3-7 grader bedre idle temp og vesentlig bedre load temp. Så det må ha vært en skrivefeil fra min side.

"Men i det store og hele er dette småtteri og for de spesielt interesserte."

For min sin del så betyr temp alt, så jeg har prøvd "litt"

Det samme for meg, derfor har jeg holdt på mye med det siden jeg kjøpte plattformen i januar 2009.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

-Elsker bare kablene på viftene, det er sånn gummiaktig sleeving, jeg kjører begge viftene in på cpu vifte kontakten og jeg hører dem nesten ikke selv om jeg ikke har dørene på. skifta ut vifta bak med en mist vifte som nesten ikke lager lyd, trodde lian li viftene var bra men de er jo dritt, lager masse bråk og vibrasjon

- kjøpte SE2 utgaven av kjøleren så det fulgte med 2 noctua vifter. Som jeg kan se så har tempen falt fra 35 til 30 grader idle men det kan være romtemp forskjell.

-Likte ikke den metoden Nizzen kom med fra arctic silver. kommer til å smøre det ut med bankkort fra nå av. Skviste ut en passe stripe pasta midt på prosessoren i den rettningen som det var anbefalt så skrudde jeg til og skrudde av igjen for å sjekke, men pastaen var ikke ordetlig spredd utså jeg måtte ta noen derter til med pasta der det ikke var pasta.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
- kjøpte SE2 utgaven av kjøleren så det fulgte med 2 noctua vifter. Som jeg kan se så har tempen falt fra 35 til 30 grader idle men det kan være romtemp forskjell.

-Likte ikke den metoden Nizzen kom med fra arctic silver. kommer til å smøre det ut med bankkort fra nå av. Skviste ut en passe stripe pasta midt på prosessoren i den rettningen som det var anbefalt så skrudde jeg til og skrudde av igjen for å sjekke, men pastaen var ikke ordetlig spredd utså jeg måtte ta noen derter til med pasta der det ikke var pasta.

Det du ser på som "ikke ordentlig spedd ut" er det når man ser på kjernen under heatsinken. Hvorfor skal noe som ser pent ut være riktig? Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å dekke hele heatspreaderen med pasta heller.

Hovedsaklig om du ser på AS sine sider så dekker den kjernene, og det er her det blir varmt og det er her du vil ha best varmeføring.

Bruker selv AS5 metoden, har prøvd både og synes denne er enklest og gir meg det beste resultatet.

Men da igjen, jeg er ikke så veldig nøye heller da, jeg legger ikke på ny pasta om jeg må plukke av kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...