Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk for hurtig svar. ser ut som en rar måte å gjøre det på. Ser ut som om det kommer til å bli skvist pasta utfor kanten på cpuen.

Les at det skal en tynn strek, ikkje en tjukk pølsestrek :p

Hva tror du er best på Gulftown Nizzen, ser at jeg har 5-10 grader forskjell på kjernene idle og opptill 12 under load.

Lenke til kommentar
takk for hurtig svar. ser ut som en rar måte å gjøre det på. Ser ut som om det kommer til å bli skvist pasta utfor kanten på cpuen.

Hva tror du er best på Gulftown Nizzen, ser at jeg har 5-10 grader forskjell på kjernene idle og opptill 12 under load.

Hvordan ligger kjernene på gulftown? Har faktisk ikkje sjekket dette. Jeg har vel fra 5-7 grader forsjell på min w3520 her, så ikkje så farlig ville jeg tro.

Lenke til kommentar

Hvordan ligger kjernene på gulftown? Har faktisk ikkje sjekket dette. Jeg har vel fra 5-7 grader forsjell på min w3520 her, så ikkje så farlig ville jeg tro.

Det er ikke noe jeg bryr meg om nå men det kan jo være det hjelper litt å legge på pastaen på en annen måte.

Lenke til kommentar

Jeg har fått bedre temperatur både på C2D Quad, i7 920 og W3520 med nevnte metode. I tillegg snur jeg kjøleren slik at den blåser luften opp kontra mot bakenden, da heatpipsene jobber bedre med den monteringen i et towercase. Nå har jeg også exhaust vifter i toppen så jeg får ingen ansamling av varm luft i toppen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har startet å smøre ut ett tynt og gjevnt lag med pekefingeren med en plastikkpose over hånda, fungerer ganske bra for meg, føler det blir bedre fordelt, man får dekket hele flata og man kan kontrollere hvor mye man har på lettere enn ved bruk av pølsemetoden

Lenke til kommentar
Har selv smurt utover, brukt kort, presset bare kjølern nedpå.

Og det som gir meg best temp er og legge et tynt lag selv:)

Det er gamle-metoden ja, men det er dokumentert at selv dette gir mikrobobler i pasten. Men som nizzen sier, do as you please :) Jeg fikk 3 ganger bedre temp med anbefalt AS metode for C2D Quad og Ci7.

Man må også ta innkjøringstiden til pasten samt den nødvendige varm/kald vekslingen for riktig "herding" i betraktning når man noterer hva som gir bedre og dårligere temp.

Men i det store og hele er dette småtteri og for de spesielt interesserte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...