Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Her er siste nytt om etterfølgeren til 975 extreme: "Don't call me i9".

Navnet blir 980X, ikke i9 som først antatt, og bruker X58 hovedkort. Pris ser ut til å bli $1133 - ca. 6700 NOK, men regn med bortimot 8000 etter at staten har fått lagt til sitt.

Ta en titt her i7-980x så ser du en i bruk, får et par til på torsdag. Jeg kan fortsatt skaffe noen til av typen Q3QP disse har fabrikk hastighet på 3,09 GHz og er ESer. Send PM.

Tror nok at utsalgsprisen i norge blir vesentlig høyere tipper over 10.000,-

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnet blir 980X, ikke i9 som først antatt, og bruker X58 hovedkort. Pris ser ut til å bli $1133 - ca. 6700 NOK, men regn med bortimot 8000 etter at staten har fått lagt til sitt.

Ta en titt her i7-980x så ser du en i bruk, får et par til på torsdag. Jeg kan fortsatt skaffe noen til av typen Q3QP disse har fabrikk hastighet på 3,09 GHz og er ESer. Send PM.

Hvor mye betalte du for den ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Jeg har 3 maskiner med W3520 gående og har ikke merka noe. Det er kun en av dem som kjører 24/7 (som terminal server for et lite firma) [email protected]. Den har imidlertid speedstep aktivert (ligger for det meste å idler på 185*12).

Gamer riggen ([email protected]) er vel på 1-5 timer om dagen.

Har ikke merka noe til degenerering på noen av maskinene...

Det var lav vcore for 4.3. Hvilke andre settinger har du?

Ellers til opprinnelig spørsmål. Jeg har W3520 og har nøyd meg med 4.0 hele veien som kjører greit på 1.19 vcore men kjører den på 1.213 for 24/7/6 Linx stabilitet. Ikke merket degradering på 6mnd.

Jeg har som sagt også kjørt maskinen 24/7 på noe som er hakket tøffere enn LinX. Mine temps med denne 24/7 lasten har også ligget i 68-80+ området.

Jeg kan legge til at det å klokke i7 er mye enklere enn Core 2 :p

Hvorfor?

PS! Lanseringsdato blir rundt mars. Begynn å spare.....!!!

Var en artikkel på hw.no om disse fakta for en god stund siden nå. Old news. Som de fleste andre tippet vi også da rundt 10.000,- ved lansering i Norge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du for den ?

xxxx$

PM Mr.A PM :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det var lav vcore for 4.3. Hvilke andre settinger har du?

21*205. 1.23v. 1.53v ddr. 7-7-7-24. Resten må jeg nesten sjekke, husker ikke helt :blush: (er på jobb nå og ikke ved maskinen). Det er kun 1 av de 3 W3520'ene jeg har som tok 21*[email protected], de andre måtte ned på bclk 201/202 (med samme hk, ram etc).

Lenke til kommentar

EVGA sitt X58 SLI er litt snodig hos meg. Det gir meg faktisk muligheten til å sette 21x multiplier på I7 920'en min. :D

Kjempegreit for overklokkingsscoren da....

(dette gjør den automatisk ut av boksen, så den tror mer eller mindre at det er en 940 som sitter i)

Overklokking eller ei, 2000kr spart i det minste. (pga en bugg, eller hva en nå kan si det er for noe) :grin:

In other words: Setter jeg BIOS på default, så kjører 920'en min på 2,8 GHz.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
EVGA sitt X58 SLI er litt snodig hos meg. Det gir meg faktisk muligheten til å sette 21x multiplier på I7 920'en min. :D

(dette gjør den automatisk ut av boksen, så den tror mer eller mindre at det er en 940 som sitter i)

Overklokking eller ei, 2000kr spart i det minste. (pga en bugg, eller hva en nå kan si det er for noe) :grin:

21x multiplayer er jo det samme som turbo. Har Evga x58 SLI jeg også, og kan velge 21 MP

Edit:

Alle 920 og w3520 kan velge MP x21. Så du har ikkje vunnet i lotto denne gangen heller :!:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hehe, joda stememr at det er turboen som gjør det, bare at turboen er aktiv uansett belastning. (altså ved belastning på 4 kjerner så kjører den jo alikevell 21x multiplier)

På DFI-kortet mitt, så var det bare 20x multi. (++ turbo ved en og to kjernebelastning)

Men da har jo nesten alle med 920 og w3520 vunnet i lotto da?

Om det er turbo som gjør det, så kjører den på turbo hele tiden i hvert fall.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

@Theo343:

Grunnen til at jeg synes i7 var en god del enklere var at med Core 2 hadde du merksnodige spenninger kalt GTL som måtte fintweakes til tider i tilegg til VTT, minne og nordbru og disse var det mulig du måtte begynne tidlig med.

På i7 er det stortsett kun BCLK og Vcore du trenger å fikle med for å få opp klokken, riktignok en snartur innom uncore og minnet men her måtte jeg også innom for 775.

Med andre ord, det var ingen problemer å få til høy frekvens på 1366 kontra 775 med mindre "slit".

Lenke til kommentar
Så du har 4,6 prime stabil nå?

Nei, det hadde vært noe det. :)

(4,6 GHz er maks klokk)

Maksklokk før var ca 4,25 GHz.

Den er Prime 95 stabil på 4,35 GHz. Ikke noe veldig imponerende tall, men måtte nedpå en 4,15 Ghz før for å få samme resultat.

Ellers er den vel ganske benchestabil (3Dmark vantage osv..) på en 4,5 GHz.

Lenke til kommentar

Å sette 21 fast i bios har jeg hatt muligheten til siste halve året på mitt Asus kort. Og de har ikke akkurat vært kjappe med biosfunksjonalitet for å si det slik.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva er beste måten å påføre pasta på i7en, vanlighvis så klatter jeg en liten dert midt på prosessoren og setter kjøleren, men siden i7en er en del større en pentiumen jeg hadde før burde jeg da smøre det litt utover ?

Jeg følger det som står på arcticsilver.com --> http://arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Det har iallefall fungert flott for meg. Når det fungerer så bra, så gidder jeg ikkje gjøre noe annet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...