Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Den kjører på 2,8 nå da hvis du ikek har skrudd av noe, prøv deg på 3,4-3,6 Det burde gå ganske knirkefritt, burde uansett lese en eller annen guide som forklarer det med qpi, minne osv. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er jeg enig i, men for og komme seg til 3,4-3,6 så trengs det ofte og gjøres svært lite:)Men og ha en pc stabil på 4,3-4,4 kan ta dager før man har den ja, hvis det i det hele tatt går. Det gikk greit til 3.4 (som du sier), men så var det slutt. Jeg kjører med stock fan og lurer på hvor høyt det er mulig å komme med denne. Er det mulig å tyne ut mer enn det jeg har klart? I såfall, hvor høyt? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 anbefaler ikke og klokke en dritt med stock vifta... min anbefaling men... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har ikke funnet noen giude som forteller hva alle tingene er (dvs. qpi, vcore uncore osv) aner ikke hva noe er, er det noen som kan liste opp hva de forskjellige tingene er (hva de gir strøm til ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har du kikka på førstepost enda ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 ja, men fant ingen plasser der de forklarte godt hva som er hva Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Stockkjøling bør man ikke klokke med, ihvertfall svært lite da. Kjøp deg heller en annen kjøler, behøer ikke og væe dyrt;) A: hvis du ikke finner noen guide ink. førsteposten så si ifra=) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har lest igjennom de linkene som er i førsteposten og jeg skjønner ingen ting, begynner å tvile på at jeg burde rote i biosen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...erclocking.html les den du;) Klarer jeg og lære det, så kan hvem som helst Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 tusen takk, skal lese den i morgen. takk til alle som hjelper Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Stockkjøling bør man ikke klokke med, ihvertfall svært lite da.Kjøp deg heller en annen kjøler, behøer ikke og væe dyrt;) Googlet litt, og det er er jo folk som påstår de har klart over 4 GHz med stock fan. Fant en video på YouTube også ... Jeg har kjørt Prime95 over natta på min boks, og tempen går opp til 80C. Det er vel OK? 3.4GHz funker helt greit for meg, men jeg var bare litt nysjerrig på hvor langt det er mulig å tøye strikken (med stock fan)... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Har ikke funnet noen giude som forteller hva alle tingene er (dvs. qpi, vcore uncore osv) aner ikke hva noe er, er det noen som kan liste opp hva de forskjellige tingene er (hva de gir strøm til ) kjapp inføring i OC BCLK: bestemmer hvor kjapt CPUen går Multiplier: en slik gange ting som bestemmer om du trenger mer BCLK eller mindre BCLK for GHz.. Memory Multiplier: Bestemmer hvor fort Ramen går Uncore: husker ikke hva det er men den skal være dobbelt så høy som mem multi (sikker på jeg glemte noe...) men de er de "vktigste" og lære seg fant igjen denne http://www.evga.com/forumsarchive/tm.asp?m...mpage=1&key les den men du trenger ikke bry deg om alle voltene bare: CPU VTT Voltage, VCore, DIMM Voltage. IOH, ICH osv trenger du som regel hvis du skal noe over 4ghz også lære deg ca hva BSOD kodene står for PS: navnene varierer fra merke til merke Endret 31. januar 2010 av Submit Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvor ofte må jeg bruke linx/prime95 når jeg holder på, etter hver justering eller ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Dette varierer selvsagt, men det er når du har en frekvens du er fornøyd med som booter inn i Windows... Får du ikke bootet inn i Windows så har en BIOS jobb før du kan tenke Prime og LinX Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) klokk til det du tror/føler er passe og kjør prime. MEN! noe du må huske: du skal SPILLE med dataen og ikke kjøre unormalt krevende programmer så kjør prime i 5min og spill en del noe mer enn det trenger du ikke <-- aldri kjørt prime i mer enn 5 min (crasher etter noe mer uansett) men aldri crasha for mitt "normale" bruk edit: har en følelse av at jeg overbruker smileys noen ganger... Endret 31. januar 2010 av Submit Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Men kan jeg bruke TweakIt som følger med hovedkortet mitt istede for bios klokk ? blir det noe forskjell Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er ikke alt man får til å stille skikkelig med klokkeverktøy fra Windows. Personlig har jeg brukt det til små Vcore justeringer når Prime rapporterer at en kjerne feiler, noe annet er det kun BIOS som kan skikkelig. Nå hører det med til historien at jeg synes ASUS sin BIOS ser bombet ut kontra EVGA og ABIT sin. Virker som om de har stappet alle funksjonene i nese og munn og så bare nyst de utover og det var layouten. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 For et par dager siden prøvde jeg den TweakIt saken og da jeg rørte noe frøs maskinen og jeg måtte restarte og da er jo vitsen med å overklokke i windows litt borte, vet ikke om noe gikk galt tror det var CPU og qpi jeg rørte på. ( hva skulle jeg ha gjort uten dere her på forumet ) Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Her er siste nytt om etterfølgeren til 975 extreme: "Don't call me i9". Navnet blir 980X, ikke i9 som først antatt, og bruker X58 hovedkort. Pris ser ut til å bli $1133 - ca. 6700 NOK, men regn med bortimot 8000 etter at staten har fått lagt til sitt. PS! Lanseringsdato blir rundt mars. Begynn å spare.....!!! Endret 1. februar 2010 av secondarykid Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Her er siste nytt om etterfølgeren til 975 extreme: "Don't call me i9". Navnet blir 980X, ikke i9 som først antatt, og bruker X58 hovedkort. Pris ser ut til å bli $1133 - ca. 6700 NOK, men regn med bortimot 8000 etter at staten har fått lagt til sitt. Ville regnet med ca 10k de første mnd med denne cpu'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå