007CD Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Hvordan holder deres i7 920'er disse dager? Begynner å frykte at min er på tur inn i enda en nedgraderings periode, har måttet hoppe fra 1.21-22V for 4.2GHz til 1.25 og må muligens enda høyere om jeg får samme problemet igjen. Har også sett at min er ikke stabil på stock fart med stock volt heller... Er det bare min Xeon W3520 som har fått dette eller er det flere? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Hvordan holder deres i7 920'er disse dager?Begynner å frykte at min er på tur inn i enda en nedgraderings periode, har måttet hoppe fra 1.21-22V for 4.2GHz til 1.25 og må muligens enda høyere om jeg får samme problemet igjen. Har også sett at min er ikke stabil på stock fart med stock volt heller... Er det bare min Xeon W3520 som har fått dette eller er det flere? Jeg har ikkje merket noe. Har hatt ca 1.25volt så godt som hele tiden. 4300mhz. Hvis den degraderer seg litt, så gjor det meg ikkje noe. Skal nok klare å leve med 4200 mhz på samme volt også Siden hexacore begynner å nærme seg, så er det iallefall ikkje farlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har 3 maskiner med W3520 gående og har ikke merka noe. Det er kun en av dem som kjører 24/7 (som terminal server for et lite firma) [email protected]. Den har imidlertid speedstep aktivert (ligger for det meste å idler på 185*12). Gamer riggen ([email protected]) er vel på 1-5 timer om dagen. Har ikke merka noe til degenerering på noen av maskinene... Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har aldrig overklokka noe, vil det da være lurt å finne meg en gammel pc å øve på ? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 egentlig ikke fordi de trolig ikke klokkes på samme måte eks som at I7 og Core 2 Duo klokkes på vidt forskjellige måter. du kan heller spøre her så hjelper vi deg Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Tenker på hvordan man gjør ting, for jeg aner ikke, og hvis jeg fucker noe opp så har jeg ikke ødelakt en dyr pc, aner ikke hordan biosen funker, det eneste jeg har gjort i biosen er å skur av lysene på hovedkortet Edit: har jo asus rampage 2 extreme, så kanskje jeg burde bruke overklokkings verktøyet som er på kortet (Tweakit) Endret 31. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) du skal få en bolle hvis du greier og ødelegge en av dagens CPUer / hovedkort bare ved og prøve deg fram HKet vill skru av seg automatisk hvis det blir for varmt / ustabilt. Overklokking er langt fra venskelig. har du evnen til og lese/tenke og sitte med det i et par timer så er du relativt trygg edit: kjøler har du og CPU har du da ? Endret 31. januar 2010 av Submit Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Er fortsatt veldig usikker på overklokking, hva med garanti ? er det vits, siden jeg bare bruker pcen til litt nettsurfing og spilling(en god del spilling) Endret 31. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Hvis man spiller så tjener man en god del på klokking, spørs gpu man har. Har man foreks. 5870 så kan man få en god økning. Garanti...det sier seg selv, ødelegger man noe selv så mister man den. Men hvis det ikke er synlig skade så er det vansklig og si at det er deg. Og er du usikker, så start og les om det litt. Det er også det beste tipset du kan få pluss det og prøve seg frem. for du må bli kjent med oppsettet ditt. Endret 31. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Har et XFX geforce gtx 295 xxx edition, og jeg spiller bare Css og Left 4 dead 2 så vet ikke helt om jeg er villig til å ta garantien på det, men er vel meste cpu og ram jeg vil klokke for å få raskere pc. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Nå er det forskjell på klokking, klarer du og ødelegge noe med litt mild klokking så er du dyktig. Regnet med det var cpuen vi snakket om;) Har klokket noen år nå og ALDRI opplevd noe bli ødelagt med mild klokking. Kulde er en helt annen sak;) Endret 31. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
zebe Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Har et XFX geforce gtx 295 xxx edition, og jeg spiller bare Css og Left 4 dead 2 så vet ikke helt om jeg er villig til å ta garantien på det, men er vel meste cpu og ram jeg vil klokke for å få raskere pc. Du har ikke behov for å overklokke om du bare spiller css og l4d2. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 De 2 spillene kommer han ikke til og merke noe nei. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Vell jeg har måttet bumpe opp Vcoren enda ett hakk nå, fortsetter de i samme tempo så er jeg på 1.30V til sommeren Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) som sakt så er det ikke gpuen jeg vil klokke men cpu og ram. Submit: bruker stock kjøler men en Noctua NH-U12P er på vei fra komplett as we speak. har en Intel core i7 920 C0 stepping (mere info finner du på profilen min, der står all HW Endret 31. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 C0 stepping trenger betraktlig mer volt enn en D0. men en ting jeg er usikker på.. dør en c0 fortere enn en D0 siden den trenger mer volt for en grei klokk? eller er den "laget" for og tåle såpass? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 A: foreslår du leser noen 920-guider om klokking, så er det bare og leke seg. og det kan du trygt gjøre så lenge du ikke skrur opp alt av volt på maks osv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg kan legge til at det å klokke i7 er mye enklere enn Core 2 Men å klokke langt på i7 krever en del fikling med flere spenninger. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Det er jeg enig i, men for og komme seg til 3,4-3,6 så trengs det ofte og gjøres svært lite:) Men og ha en pc stabil på 4,3-4,4 kan ta dager før man har den ja, hvis det i det hele tatt går. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Men hvis jeg bestemmer meg for å klokke, hvor langt burde jeg gå ? er 3 nok eller burde jeg presse den lengere Endret 31. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå