Kakeshoma Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Sorry gutter, hadde en dritt dag og følte stor trang til å pisse off noen... Legger meg helt flat, og jeg var utrolig ignorant og etter å ha lest postene føler jeg meg som en idiot. Lets try again shall we... Min kommer ikke over 3.9 men siden dere har gitt meg tips om vtt skal jeg prøve litt mer Takker, og sorry igjen Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 si oss HKet ditt og alle voltene/innstillingene du har justert Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Kakeshoma: Du skal ihvertfall ha masse kred. for og si det rett ut som det er Tror flere enn meg setter pris på slikt:) Som sagt over, gi oss mer info om oppsettet ditt siden det er lettere og komme med konkrete råd\tips da:) Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Takk:) HK: Gigabyte X58-UD5 BIOS: F9e CPU: i7 920 RAM: Corsair Dominator GT (pc3-12800) Ok, så jeg har qpi/vtt rimelig høyt allerede... BCLK: 206, multiplier x19 Vcore: 1.375, viser 1.344 i CPUz. QPI/vtt: 1.415 IOH: Auto Loadline collaboration: Enabled CPU PLL: 1.9 QPI PLL: 1.2 ICH: 1.14 QPI clock ratio: x36 DRAM: 1.640 (memory multi: x8, XMP: enabled) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Oldman er jo Gigabyte kongen, så kanskje han har noen kjappe råd? Glemte å si at Oldman er konge på alt 20 i multiplayer er vel kjekt å bruke når man skal finne høy klokk, så vet man at ikkje bclk stopper overklokken. Sette pci-e frekvensen opp fra 100 til ~105 kan jo også hjelpe. Endret 22. januar 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Nå var du snill Nizzen Kakeshoma: Regner med at du har så høy vtt fordi du bruker høy uncore ? Sett ned uncore mp til 16, cpu pll til 1.5v og ioh til 1.2v. Deretter kan du begynne å senke vtt nedover mens du stab tester. Når vtt er like lav som vcore, og hvis du fremdeles er stabil, kan du senke dem sammen nedover (vcore og vtt altså). Ellers så må det sies at senere D0 cpu'er ikke er så gode som mange av de W3520/920 3845-49 som vi andre her inne har, så det kan godt hende at ett skikkelig dårlig eksemplar faktisk trenger så mye vcore/vtt etc. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Angående det du sier om oc-kvaliteten på de nyere D0ene Oldman, så er det flere jeg har pratet med som har kjøpt seg D0 i det siste som må ha ganske mye volt iforhold til det mange av oss her inne er vant med. Så tror det du sier der stemmer ganske bra. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 Jeg heller får ikke til og klokke høyere enn 4Ghz. Får heller ikke til og få minne mitt stabilt på 1600Mhz. Noe den skal være. Jeg er ikke så god til og overklokke, men jeg har sjekket mye forskjellige forum rundt om på nette der folk har samme hovedkort, og testet samme instillinger som de osv, men ingen hell. :O Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Siden jeg suger på og forklare, så burde du lese denne guiden: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...erclocking.html Er et par ting som er viktig og huske på, glemmer man de så får man det aldri til. Men guiden der skal gå igjennom det meste. Endret 22. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Finnes det noen Normal idle temp på en i7 920, ser ut som min idler på ca 35c* er det høyt ? Endret 31. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Det spørs påkjølingen da;) Idle-tempen er ikke det du skal se på heller, hva er load-tempen din? Ligger personlig på 30-32 i romtemp på 19-20 grader, det er med en noctua med en vifte på. Load i spill osv. rundt 50 Endret 29. januar 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Bruker original kjøleren men skal snart bestille en Noctua NH-U12P Har ikke fått testa full loade ennå, vet ikke hvordan program som er brukbart til å teste det Endret 29. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 prøv prime95;) Lenke til kommentar
wim Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis du har lyst til å se litt skikkelige temps så kjør LinX Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Gidder ikke å ta noen test nå siden jeg bestillte en ny kjøler for 5 min siden, venter til jeg får den med å sjekke temp, + at jeg hadde problemer med å installere prime 95, så jeg skal få en kar til å hjelpe meg med det. Litt ot men hva er best av Arctic silver 5 og Noctua NT-H1 ? Endret 29. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis du har lyst til å se litt skikkelige temps så kjør LinX Det får man med Small ftt testen i prime også. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 CPUen blir en del varmere med LinX og IntelBurnTest enn Prime95, uansett hvilken test. Nå har ikke jeg noe forklaring på hvorfor, da alle testene stresser jo CPUen til 100%, men når jeg drev og klokka meg mot 4GHz for noen uker tilbake så fikk jeg værtfall høyere temp ved bruk av LinX og IntelBurnTest enn Prime95. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 bruker man small-fft testen så får jeg ca. samme som linx:) men på 775 så fikk jeg ofte varmere cpu på linx ja. men prime95 er greit program uansett men alle 3 er fine. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Ja såklart, ville bare dele min erfaring. Bruker selv alle 3 når jeg stress tester. Eneste er at det er så mange forskjellige meninger om hva folk mener er "nødvendig" for å være 99.9% stabilt når man overklokker, værtfall det var oppfatting mi når jeg drev å holdt på. Så det endte opp med alle 3, men igjen du kan vel aldri være helt 100% sikker på om maskina er helt stabil. Edit: "24 hours with prime95 is enough" "No, 12 hours with prime and then i can spend the next 12 playing" "LinX is best, and much faster, 20 runs is as good as running prime95 for 24 hours" osv... Er ikke godt å bli klok på. Endret 29. januar 2010 av Nitrius Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2010 Helt enig med deg, grunnen til at jeg nevner prime er at de nsitter så jævla innprentet i knotten min. Alle 3 som du sier er gode, og bruker selv prime, linx, good old memtest pluss noen 10 timers-spilling sessions:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå