Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Sorry gutter, hadde en dritt dag og følte stor trang til å pisse off noen...

Legger meg helt flat, og jeg var utrolig ignorant og etter å ha lest postene føler jeg meg som en idiot.

:no:

Lets try again shall we...

Min kommer ikke over 3.9 :( men siden dere har gitt meg tips om vtt skal jeg prøve litt mer :)

Takker, og sorry igjen

OneOfThoseDays.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk:)

HK: Gigabyte X58-UD5 BIOS: F9e

CPU: i7 920

RAM: Corsair Dominator GT (pc3-12800)

Ok, så jeg har qpi/vtt rimelig høyt allerede...

BCLK: 206, multiplier x19

Vcore: 1.375, viser 1.344 i CPUz.

QPI/vtt: 1.415

IOH: Auto

Loadline collaboration: Enabled

CPU PLL: 1.9

QPI PLL: 1.2

ICH: 1.14

QPI clock ratio: x36

DRAM: 1.640 (memory multi: x8, XMP: enabled)

Lenke til kommentar

Oldman er jo Gigabyte kongen, så kanskje han har noen kjappe råd?

Glemte å si at Oldman er konge på alt :thumbup:

20 i multiplayer er vel kjekt å bruke når man skal finne høy klokk, så vet man at ikkje bclk stopper overklokken. Sette pci-e frekvensen opp fra 100 til ~105 kan jo også hjelpe.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå var du snill Nizzen :)

Kakeshoma:

Regner med at du har så høy vtt fordi du bruker høy uncore ?

Sett ned uncore mp til 16, cpu pll til 1.5v og ioh til 1.2v. Deretter kan du begynne å senke vtt nedover mens du stab tester. Når vtt er like lav som vcore, og hvis du fremdeles er stabil, kan du senke dem sammen nedover (vcore og vtt altså).

Ellers så må det sies at senere D0 cpu'er ikke er så gode som mange av de W3520/920 3845-49 som vi andre her inne har, så det kan godt hende at ett skikkelig dårlig eksemplar faktisk trenger så mye vcore/vtt etc.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å ta noen test nå siden jeg bestillte en ny kjøler for 5 min siden, venter til jeg får den med å sjekke temp, + at jeg hadde problemer med å installere prime 95, så jeg skal få en kar til å hjelpe meg med det.

Litt ot men hva er best av Arctic silver 5 og Noctua NT-H1 ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

CPUen blir en del varmere med LinX og IntelBurnTest enn Prime95, uansett hvilken test. Nå har ikke jeg noe forklaring på hvorfor, da alle testene stresser jo CPUen til 100%, men når jeg drev og klokka meg mot 4GHz for noen uker tilbake så fikk jeg værtfall høyere temp ved bruk av LinX og IntelBurnTest enn Prime95.

Lenke til kommentar

Ja såklart, ville bare dele min erfaring. Bruker selv alle 3 når jeg stress tester. Eneste er at det er så mange forskjellige meninger om hva folk mener er "nødvendig" for å være 99.9% stabilt når man overklokker, værtfall det var oppfatting mi når jeg drev å holdt på. Så det endte opp med alle 3, men igjen du kan vel aldri være helt 100% sikker på om maskina er helt stabil.

Edit: "24 hours with prime95 is enough" "No, 12 hours with prime and then i can spend the next 12 playing" "LinX is best, and much faster, 20 runs is as good as running prime95 for 24 hours" osv... Er ikke godt å bli klok på.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...