Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
i7 eier, bare synd min stopper på 3.95 GHz... på 1.375 volt med D0 stepping :'( men helt greit klokk for meg...

Alt av strømsparing av. huff huff. og så klart HT av... kaldere og bedere ytelse i spill:) multitasking går rimelig bra uten HT uansett:p

1.375 volt var veldig mye for 3.95ghz og D0 step.

Lenke til kommentar
i7 eier, bare synd min stopper på 3.95 GHz... på 1.375 volt med D0 stepping :'( men helt greit klokk for meg...

Alt av strømsparing av. huff huff. og så klart HT av... kaldere og bedere ytelse i spill:) multitasking går rimelig bra uten HT uansett:p

Ikkje sikkert det er cpu'en som stopper deg på 4ghz, men kunnskapen om overklokking. Jeg sier det ikkje for å være slem, men test litt mere du :)

Første post i denne trpden kan kanskje hjelpe litt på vei. Vtt er liksom nøkkelen ofte :)

Lenke til kommentar

Hvilke andre årsaker er det til throtling enn temp?

Det virker som om min W3520 throtler på 4,620GHz med vcore på 1,5v, load temps på 74 grader med vannkjøling.

Edit. ser nå at maskinen drar ned multi fra 21 til 20 etter 2-3 min med prime. hvorfor?

Endret av minhund
Lenke til kommentar
hmmm. Hva har du på

Pcie MHz -

CPU VTT-

DRAM volt-

?

PCIE Freq 100

CPU VTT(QPI/DRAM) 1,4000

Dram Volt 1,64

Dram freq 1763

UCLK freq Auto

QPI Link Auto

CPU PLL 1,8(laveste)

IOH 1,3

IOH PCIE 1,6

ICH 1,3

ICH PCIE 1,7

Load-Line Calib. Auto

CPU Differential Amplitude Auto

CPU Clock skew delay 100ps

CPU Spread spectrum Auto

IOH Clock skew delay 100ps

PCIE spread spectrum Auto

CPU inst.

Alt disablet bortsett i fra Intel virtulization og HT

Trenger du mer info

EDIT! Kjører Prime nå med bclk på 216 og vcore på 1,49 og multi hopper mellom 20 og 21, load temp 66 grader.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Jeg bruker eist og c3 + dynamic vcore på W7, fungerer glimrende for min del, fullstendig stabilt

Selv om du har det totalt stabilt så er det flere 1000 som sliter med og ikke oppleve krasj med alt på stock;)

Det ER et power problem med win7 pluss litt andre godsaker som de driver og se på.

Det med Turbo så kan et program være greit for og se om den spretter opp og ned.

Turbotool tror jeg navnet var.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Vet ikke om høyere DRAM volt hjelper hos deg, men det hjalp mye hos meg når jeg skulle klokke høyt. Var hoppe i 1.70 (har dritt RAM ja :))

Hva med advarslen som kommer over 1,64v bare å ignorere?

Men det er vel rart om det skal ha noe å si på multien, for cpu throtler jo ikke så hvorfor går den ned?

Kan det være noe med HK? Bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...