deaktivert443556 Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har planslipt min og det er mulig jeg tjente stort på det. Jeg sier "mulig" for jeg tok samtidig bort den rammen som holder CPUen på plass. Før denne operasjonen hadde jeg ca 55-60 % kontakt mellom CPU og kjøler. Temperaturen falt med over 20°C. Lenke til kommentar
wim Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Flott tips ang AI sjakk der Tiltman, man blir jo litt lei av å vente på "hans" trekk med i7-920 på standard fart... He, he. Nytt på hwbot: AI-trekk tidsbruk i sjakk som alternativ til raskest mulig 32M-SuperPI kalkulasjon... Ikke akkurat hwbot men http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202139 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hei nå har jeg klokket minW3520 så langt mitt RampageII går i forhold til BCLK men jeg lurer litt på dette med CPUpll og QPI/Dram(VTT). Jeg har disse på auto vil jeg kunne gå ned på vcore ved å finne "rett" nivå på disse? Er oppe i 1,535 på Vcore på denne hastigheten, skal selvfølgelig ikke bruke maskinen til annet enn benching med så høy Vcore. Spm gjelder generellt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Mitt inntrykk av Rampagen er at den undervolter sinnsykt i forhold Classifieden. Måtte selv ganske mange hakk opp på Vcore innstillingen kontra Classified kortet. Om det er dårlig Vdroop kontroll håndtering aner jeg ikke, men tempsene er fortsatt like det jeg har på Classified så det må være i det omerådet der problemet ligger. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 7 januar kan det skje ting på lagere rundt om! Ryktene sier at jeg vil ha ny cpu da ...og den er ikkje 45nm... Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Du har sikkert rett i at det undervolter, men spm var om jeg finner rett volt på cpupll og vtt vil det ha noen innvirkning på vcore? Tempsen på idle og medium load er jeg ikke bekymret for da jeg kjører den på vann, med full load derimot vil den nok passere 90 grader raskt. Nizzen har sett det kommer endel 32nm cpu er, men er det ikke bare extreme som kommer til 1366? Endret 6. januar 2010 av minhund Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Du har sikkert rett i at det undervolter, men spm var om jeg finner rett volt på cpupll og vtt vil det ha noen innvirkning på vcore? Tempsen på idle og medium load er jeg ikke bekymret for da jeg kjører den på vann, med full load derimot vil den nok passere 90 grader raskt. Nizzen har sett det kommer endel 32nm cpu er, men er det ikke bare extreme som kommer til 1366? Nei, det er mange forskjellige xeon som kommer vet jeg God natt Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Hvordan uttales xeon ? Endret 6. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Nizzen har sett det kommer endel 32nm cpu er, men er det ikke bare extreme som kommer til 1366? Nei, det er mange forskjellige xeon som kommer vet jeg Hmm... jeg som trodde gulftown xeon's hadde release i mars. Har jo ikke sett sSpec nummmer enda engang jo. Torsdag, virkelig ? Endret 6. januar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Du har sikkert rett i at det undervolter, men spm var om jeg finner rett volt på cpupll og vtt vil det ha noen innvirkning på vcore? Tempsen på idle og medium load er jeg ikke bekymret for da jeg kjører den på vann, med full load derimot vil den nok passere 90 grader raskt. Nizzen har sett det kommer endel 32nm cpu er, men er det ikke bare extreme som kommer til 1366? Du vil kunne senke både vcore og temp hvis du stiller inn vtt riktig. Hvor mye avhenger av hvor galt auto er. Jeg bruker generelt vtt mellom 1.3-1.42 for benche rundt 230+. IOH 1.2-1.3 for samme. Hvis du bruker høy vtt kan det lønne seg å øke vmem også, noen hk/cpuer er sensitive og liker avstand mellom vtt og vmem. Det samme gjelder også delvis forhold mellom vcore og vtt, cpu'en har ett område der den trives best. Cpu pll kjører jeg under stock (1.8) på ca 1.4, tror ikke Asus kort gir deg den muligheten, men hold den lav. QPI pll er det mange som liker å holde på samme verdi som ioh. gl. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Endelig fullt bilde Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Vet ikke om det gjør seg i denne tråden her men jeg prøver. Har søkt ørten ganger på google og letet i flere timer gjennom PCen for å prøve å finne den såkalte Intel Turbo Boost funksjonen for i7-920. Noen som vet hvor jeg finner den ? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Nizzen har du funnet noen av Xeonene til 1366 her i landet ennå? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kommer ann på HKet.. men det ligger som regel i BIOS under Advanced CPU Features. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Fy faen for et rått hovedkort, hvordan sokkel ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det HKet der er LGA 1366 ja... MEN! Jeg vil anta du må ha svindyre Xeon CPUer og RAM uansett så det forblir for spesielt interreserte. Skal man ha dual CPU til allmennheten, så må man ha vanlige "billige" komponenter også. Entusiaster betaler ja, men selv de har grenser. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 yupp, du kan ikke bruke 920 på det der nei. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hvilket kort var det Wheelie kjøpte? Han skaffa seg vel et kort med 2stk Xeon'er. Det forblir en våt drøm, tror jeg. Hvertfall for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå