Theo343 Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Det stemmer, husker det faktisk stod i samme artikkel. Men det stod ingen spesifik pris. Det samme vil gjelde for i7 860, nye høyere modeller med samme pris. Endret 23. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 23. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Det er jo fint hvis de klarer å beholde prisen eller sette ned prisen litt, for de burde jo det når man ser på AMD sine prosessorer. Men har jeg rett når jeg mener at Intel og nvidia holder sammen og at AMD og ATI holder sammen ? Endret 24. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 ... Men har jeg rett når jeg mener at Intel og nvidia holder sammen og at AMD og ARI holder sammen ? Du har ihvertfall rett i at AMD og ATI holder sammen, ettersom at ATI er eid av AMD Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg har iverfall trodd at Intel og Nvidia hadde et lite partnerskap men kan godt hende jeg tar helt feil. (BTW viste at ATI er eid av AMD) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) flere spill der du har ati\intel;) Endret 24. desember 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Jeg har iverfall trodd at Intel og Nvidia hadde et lite partnerskap men kan godt hende jeg tar helt feil. (BTW viste at ATI er eid av AMD) Intel og Nvidia er mer bitre konkurenter enn noe partnerskap. Det har vært rimelig klart i mange år. Endret 24. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) ok, tusen takk for svar, er desverre veldig utdatert når det kommer til data, siden jeg har skaffet meg andre hobbyer. derfor jeg kikker innomm forum og spør litt, det er lettere en å lete igjennom artikler ol. Endret 4. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2009 Noen som vet om hovedkortene ASUS Z8PE-D12X og / eller ASUS Z8PE-D18 støtter utelukkende Intel Xeon 5500 serien, eller om den også kan kjøre Intel Core i7 prosessorer, eller er den låst til Xeon? Noen som vet hvordan disse hovedkortene og brikkesettene fungerer til "vanlig" bruk? Har en jeg skal sette sammen et veldig kraftig oppsett til, å vurderer en dual-CPU løsning, men vil det sette demper på skjermkort og gaming ytelse på grunn av helt annet brikkesett enn vanlig osv? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2010 Denne må jeg vel nesten ha i mine innlegg. Er en flunkende ny 920 på vei hit nå Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Lurer på en ting, en i7 920 klokka til 4GHz, hvor mye sånn ca. i prosent, yter den i forhold standard klokkefrekvens? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) 400 * 100 / 267 = 149,81273408239700374531835205993 % Det vil si at den yter Sånn ca. 49,81273408239700374531835205993 % mer enn på egen stock klokke. Endret 4. januar 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Ja er klar over at den er klokka ca. 50% over stock klokk, det fortalte Everest meg, ble muligens et dårlig spørsmål av meg. Men hvor mye tjener man sånn ca. med tanke på ytelse? f.eks spilla dine, går vel neppe 50% bedre, om du skjønner hva jeg mener. Sitter nemlig med følelsen av at jeg ikke helt har bruk for en CPU på 4GHz, så vurdere om jeg skal klokke litt ned, selv om maskina har vært dønn stabil. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ja er klar over at den er klokka ca. 50% over stock klokk, det fortalte Everest meg, ble muligens et dårlig spørsmål av meg. Men hvor mye tjener man sånn ca. med tanke på ytelse? f.eks spilla dine, går vel neppe 50% bedre, om du skjønner hva jeg mener. Sitter nemlig med følelsen av at jeg ikke helt har bruk for en CPU på 4GHz, så vurdere om jeg skal klokke litt ned, selv om maskina har vært dønn stabil. Man tjener vel rundt 10-20% ytelse i spill kan jeg tenke meg. Jeg klokket min cpu ned til stock igjen siden jeg ikke har brukt for den ekstra ytelsen ennå. F.eks MW2 går helt knirkefritt med mitt oppsett på stock. Holder seg på 91 fps konstant på mp og nesten alltid over 100 på sp. Endret 4. januar 2010 av zebe Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Finnes helt sikkert 100-vis av div. tester rundt om på nettet om hvor stor forskjell det er fra stock til 4Ghz etc. Tar sikkert 20 sek å finne en vist du søker på google. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Ja er klar over at den er klokka ca. 50% over stock klokk, det fortalte Everest meg, ble muligens et dårlig spørsmål av meg. Men hvor mye tjener man sånn ca. med tanke på ytelse? Helt avhengig hva du skal skal gjøre. F.eks; Spiller du sjakk mot maskinen vil antagelig AI bruke nærmere 50% mindre tid på trekkene. Man tjener vel rundt 10-20% ytelse i spill kan jeg tenke meg. ... og den antagelsen er basert på hva ? (Hva måles forresten %-vis ytelse i et spill med, FPS?) Tar sikkert 20 sek å finne en vist du søker på google. Jepp... ytelsesøkning kan vel bare måles helt konkret, dvs. det vil nok variere mye fra app. til app. (spill til spill). Dessuten er totalytelsen ofte begrenset av annen hardware en bare cpu, en 920@4Ghz og et Riva TNT grafikkkort fra 1998 ville sikkert ikke gitt alverdens score i 3Dmark... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Lurer på en ting, en i7 920 klokka til 4GHz, hvor mye sånn ca. i prosent, yter den i forhold standard klokkefrekvens? 49,7% Nei, det varierer selvsagt enormt med oppgavene, som de andre sier. Men jeg har tilfeldigvis liggende en test jeg har gjort fra spillet FSX (flysimulator), og hvor 50,4% frekvens-økning ga hele 49,7% høyere FPS. Men dette er på ingen måte representativt for spill generelt, det er vel svært få (ingen?) nyere spill hvor FPS skalerer så direkte med CPU-frekvens, som akkurat dette simulator-spillet. Du må nok måle/teste, eller finne tester for hver enkelt oppgave separat, for å komme til noe konklusjon her. Spill-ytelse er jo typisk målt i FPS og det meste annet i tiden det tar, og jeg ville forventet alt mellom 0 og 50% "forbedring", sannsynligvis oftere nærmere 0 enn 50... Flott tips ang AI sjakk der Tiltman, man blir jo litt lei av å vente på "hans" trekk med i7-920 på standard fart... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Ja er klar over at den er klokka ca. 50% over stock klokk, det fortalte Everest meg, ble muligens et dårlig spørsmål av meg. Men hvor mye tjener man sånn ca. med tanke på ytelse? Helt avhengig hva du skal skal gjøre. F.eks; Spiller du sjakk mot maskinen vil antagelig AI bruke nærmere 50% mindre tid på trekkene. For å pirke litt så må man ha 100 % ytelsesøkning for at AI skal bruke 50 % mindre tid. I dette tilfellet vil det ta 1-(2,66/4,00) = ca 34 % kortere tid forutsett at CPUens frekvens er proporsjonal med spillets ytelse. Endret 4. januar 2010 av Bradbury Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 For å pirke litt så må man ha 100 % ytelsesøkning for at AI skal bruke 50 % mindre tid. Du har helt rett. Sånn går det når man taster fortere enn man tenker. *** kjefte på meg selv *** Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2010 Flott tips ang AI sjakk der Tiltman, man blir jo litt lei av å vente på "hans" trekk med i7-920 på standard fart... He, he. Nytt på hwbot: AI-trekk tidsbruk i sjakk som alternativ til raskest mulig 32M-SuperPI kalkulasjon... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2010 Noen som har planslipt sin CPU? Jeg vegrer meg noe for å gjøre det med min nye 920. Tror faktisk jeg dropper det. Hvor mye er det å tjene på å lappe en 4kj kontra en dual? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå