Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på, har ikke hatt så mye tid til overs enda. Får se i morgen. Angående vdroop så er den ganske stor på stock volt, men når volten går oppover synker den, og på 1,4 er den faktisk = 0 under load. 1.392 idle (Bios 1.4) og 1.4 load. Mens på stock volt og litt over lå den 0,1-0,15 under.

Tror VTT er grei, men prøver å se hvor lav eg får den nå, uten BSOD 124. Tenkte eg skulle prøve QPI PLL.

Kjører forresten 186x21, x6 multiplier på RAM.

Bottom line? Egentlig gøy å streve litt, :D

Lenke til kommentar

Har HT noe effekt på overklokkingen ?

Har litt problemer med å få rammen stabil på 1600MHz.

Mulig jeg har fått den stabil nå. Hvertfall stabilere enn før. Da tok det 10 sek før PC'en frøys.

Men når jeg økte QPI/DRAM volten så har den blitt mere og mere stabil.

Først sto den på 1.35V, så økte jeg den til 1.362V. Da frøys ikke PCen i desktop, men tok ikke mere enn 10sek i Prime95 før den frøys. :p

Nå har jeg økt den til 1.375V og har kjørt Prime i 5-10min uten at PCen har låst seg!

Har nå følgende OC:

BCLK Freg: 200x20

CPU Volt: 1.3V

DRAM Volt: 1.66V

QPI/DRAM Volt: 1.375

CPU PLL: 1.90

Rammen kjøres på 1600MHz, 8-8-8-24, 2:8

Er det noe jeg har glemt eller burde endres på for at rammen kan bli mere stabil?

Har forresten en Asus P6T SE hovedkort.

EDIT.. Der frøys PCen igjen ja.. Faen nå gir jeg opp. :p Setter alt som hører til rammen på Auto, så får han det som han vil. :(

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dør I7 tråden ut eller ?

Har nå fått starta å testa systemet mitt, må si at I7 er utrolg smooth i forhold til min gamle core 2 quad

(Må bare sies at Asus Rampage 2 Extreme er rene jule treet, irriterte meg litt at rog lyset og det blåe lyset på lydkortet lyste selv om pcen er av)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Det der er 3848A352. Den andre jeg har er 3845A935, den liker også veldig godt vannkjøling, men ville nok gitt 5-6 grader høyere temp i samme oppsett.

Bildet der ble tatt for noen uker siden, med radiorene liggende på gulvet og med ca 20.5 grader temp på luften inn til rads.

Driver å bygger om vannkjølingen nå med en litt bedre rad (bip - > xchanger), shroud til pa120.3 og ny topp til pumpen. Planen er å montere rads på veggen utenfor kab. Enda litt lenger frem regner jeg med å montere bip internt i kab for en egen gpu/hk loop. Men, ting tar tid.

Jøye meg, det er mulig du er gammel, men du slutter aldri å levere..! :thumbup:

3848A352 er den samme batch'en som jeg har. Har også trippel ekstern radiator, men jeg må innrømme at jeg til daglig har prioritert stillhet (lav viftehastighet radiator) høyere enn imponerende temperaturer, lav V-core, ol. Det andre jeg tidvis prioriterer er "borderline" høy frekvens, og de siste par hundre Mhz har en lei tendens til å koste litt spenning.

Men blir unektelig litt nysgjerrig (les: misunnelig) når jeg ser så gode resultater som det du har hostet frem her, så da lurer jeg på;

Har du oversikt over vanntemperaturen?

Hva er "DDC" og hvilket hovedkort er vi på idag?

De fleste Ci7 D0/C0 liker vel forsåvidt vannkjøling, men har du følelsen av at den går gjennom Prime @4,3Ghz med den lave spenningen fordi du holder temperaturen så lav, altså som i at den ville feilet dersom du lot temperaturen gå til la oss si 75 grader? (Jeg vet jo ikke om du har testet ut akkurat det, men du tester jo så mye at det kan hende du har en formening om saken...)

Uansett, imponert, as always! ;)

Tiltman

Endelig en motor som får utnytta en flerkjerne ser det ut til, all honnør til BioWare i så tilfelle.

Og det er vel egentlig ikke noe for tidlig...

Men hvis de har klart å kombinere super skalering med flere kjerner, med at det fortsatt er noenlunde spillbart med en E8600 (som det vel kan se ut som) så er det mer enn nok til å imponere meg. Jeg antar mye av grunnen til at det går smått med utviklingen på "kjerneskalerbarhet", i tillegg til at det rett og slett er vanskelig, er at det lett vil ekskludere alle de som ikke har quadcore++ Dvs hoveddelen av markedet en god stund til. For min del kunne alle spillutviklere bare la de med gamle dualcore seile sin egen sjø, men man blir vel muligens ikke rik spillprodusent av en slik tankegang..? :whistle:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Amanita Muscaria Lagt til I dag, 14:07

pcp: Tror han mener 350\355 eller Laning DDC som er lik:)

Jo takk for det Amantia, men nå snakker dere sånn dataspråk igjen, så da faller PCP av lasset... :p

Hvis du skulle forklart det så disse prinsessene forsto det

Prinsessen og professoren -bytte prosessor

Så altså, er 350\355 Laning DDC inni eller bak? :D

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ahhh, så den sitter oppå og inni ja, hvorfor sa du ikke det med en gang!?

Hehe, nei riktig så ille er det ikke, men det er jo faktisk slik at hvis man snur ryggen til i 1 mnd, så er man helt ute med hva folk snakker om i forkortelsene. Var ikke kjent med "Laing".

Men da er jeg med, og det så jo fancy ut!

Takk skal du ha. ;)

Lenke til kommentar
Amanita Muscaria Lagt til I dag, 14:07

pcp: Tror han mener 350\355 eller Laning DDC som er lik:)

Jo takk for det Amantia, men nå snakker dere sånn dataspråk igjen, så da faller PCP av lasset... :p

Hvis du skulle forklart det så disse prinsessene forsto det

Prinsessen og professoren -bytte prosessor

Så altså, er 350\355 Laning DDC inni eller bak? :D

PCP, om du skulle vært så idiot på data som hu, da vil jeg be deg pent om å aldri mer røre en elektronisk duppeditt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...