Crazymech Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Når du sier "bensin på bålet" så anntar jeg at du har fått med deg bakgrunnen allerede. Hehe ja, var tiltenkt det ja. Syns det var en morsom diskusjon, kunne ikke bare la den dø ut. og for å føye på det siste 007CD sa: Man blir aldri for store for å drive med lego-bygging Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Vi starter et firma selv...vi kaller det Viking :!: tilbyr hk og skjermkort laget av og for vikinger Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Vi starter et firma selv...vi kaller det Viking :!: tilbyr hk og skjermkort laget av og for vikinger 462 treff på "Viking" i brønnøysundregisteret På den andre siden så finner eg ingenting som heter bare viking. Viking boats, viking tours, viking redningstjeneste. osv ^^ Viking Hardware! Viking OC! Edit: Min nye Noctua kjøler har forresten kommet i dag, blir kanskje litt morsom å se i helga forskjellen fra boxed 10mnd med den stygge intel kjøleren har vært nok Endret 15. oktober 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 har nå klokket i7 920 cpu'n min til 4.2ghz. den ligger på 35 grader på idle og 50-60 på full load med en corsair H50 kjøler. men har hørt at jeg ikke bør klokke over 4.0Ghz. kan det være skadelig? kjører cpu multiplier på x21. bus på 200mhz (21x200)=4.2ghz. har ikke hatt noen crash i noen ting og den har kjørt stabilt i 2 dager nå. men kan d være skadelig i lengden? hovedkortet er et Asus P6T deluxe v2 Ram er 3x2gb OCZ platinum pc12800 1600mzh som jeg kjører på 1.64v prossesorn går på 1.35v bare å spørre hvis dere trenger mer informasjon på hva jeg har som innstillinger i Bios. (btw det er første gangen jeg klokker)^^ Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Hastigheten trenger du ikke og bry deg så mye om. Det er volten som kan være farlig, vist den er for høy. Vist CPU hastigheten blir for høy, får du enten blåskjerm, eller at PCen fryser. Er volten for høy, kan hovedkorte og / eller CPUen ta skade av det, og du mister garantien din. (Det gjør du vell kanskje med en gang du overklokker (?) ) Etter det jeg har lest så bør du ikke overstige 1.45-1,5V på CPUen, med luft kjøling. Selv kjører jeg 1.288V @ 4GHz med i7 920, så jeg tenker meg at du kan teste og ta den enda lavere. ^^ Endret 16. oktober 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 kjører vannavkjøling på cpu. og kjørte cpu multiplier på x20 før på 200mhz per. og skrudde av OS styrt cpu hastighet så den går konstant på 4.2ghz nå. fulgte en guide på bit-tech. vurderer å gå ned til litt under 1.3V hvis jeg får noen problemer, men hittil så har alt gått strålende. og temperaturen er veldig lav alle steder. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Timmeyh: Selv kjører jeg W3520@4GHz(20x200) med 1.200vcore. Synes du har en merkelig lav maxtemp på systemet ditt med din vcore Timmeyh. Hva slags tester kjører du for å gi max load, og kan du g oss noen skjermskudd når har kjørt dem en halvtimes tid? Selv har jeg en maxtemp på 72C med full last 24/7, men den går opp i maxtempen rimelig raskt siden jeg kjører virkelig heavy folding på den. Og det med en True Black med 2 vifter push/pull på 1200RPM og et ellers meget godt luftet kabinett. Endret 16. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 var litt feil utsagn av meg. kjører crysis warhead med alt på fullt ca 15 minutter. og da er tempen på cpu rundt 60 grader og gpu på rundt 60-70. kan ta noen screenshots da jeg kommer hjem. kan hende tempen blir endel høyere om jeg tar en prime95 test ja. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Hørtes lavt ut det ja, for en såpass høy vcore. Vil tro at det enten er snakk om 100% prosessorload (at den rett og slett viser at cpu har 100% utilization i Windows eller et eller annet program). Dog tror jeg neppe dette kan være med LinX eller lignende. Eventuelt så er 50-60 grader i cpu, og ikke kjernene. Corsair H50 er god, men ikke så god. Har selv samme kjøleren. At prosessoren går 100% er ikke nødvendigvis det samme som at den har høy/tung last. Mål med realtemp og kjør LinX med All available memory i 30-45 minutter. Så får vi se hvilken temperatur den får. EDIT: Crysis Warhead gir langt fra "full load" Last ned Realtemp og LinX som jeg nevner over her. Så får du testet om klokken din er stabil også. Endret 16. oktober 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 det skal jeg gjøre. hjertelig er nok sjangs for at den ikke er så stabil alikevel da ja. hehe Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 det skal jeg gjøre. hjertelig er nok sjangs for at den ikke er så stabil alikevel da ja. hehe Det er viktig å huske på at ordet stabil kan bety mye forskjellig. Hva som er stabilt nok for deg, er det bare du som kan avgjøre. Om maskinen krasjer under LinX load, men ikke vanlige applikasjoner og spill, så er den jo "stabil". Sålenge den ikke krasjer når du bruker den til det du skal bruke den til, så er det jo greit nok. Men for å finne ut av max temperatur, ville jeg uansett ha brukt f.eks. LinX med all tilgjengelig minne. For dette blir da den temperaturen du kan komme til å få, under en eller annen situasjon. Og hvis den er for høy (i forhold til hva DU er komfortabel med) så bør du justere ned spenning, og eventuelt klokk. Dog bør det være mulig å få stabilt 4,2GHz med betydelig lavere vcore enn du kjører. Mange kjører rundt 1,2 vcore og 4GHz, men dette er da individuelt igjen. Avhengig av prosessor, hovedkort, firmware(bios), innstillinger og flaks. Ingen prosessorer er helt like. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Evt. kjør Prime95 med 8 tråder Det er en god nok test for generell stabilitet og maxtemp. Edit: Skrev feil navn. Endret 16. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 920 / W3520 trives veldig godt med ordentlig vannkjøling. 2 tripple rads, ddc og hk 3.0: Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) meget pent oldman hvilken batch har du av din w3520? husker at min batch gikk under den noe varmere typen som vi dokumenterte tidligere i tråden. Kanskje jeg lar meg friste til ordentlig vannkjøling igjen nå som jeg har et kabinett som er bygget for det. Tør man spørre om litt bilder av dette nydelige oppsettet ditt? Endret 16. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ohh... 4.3Ghz & Prime @ 57c ... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det der er 3848A352. Den andre jeg har er 3845A935, den liker også veldig godt vannkjøling, men ville nok gitt 5-6 grader høyere temp i samme oppsett. Bildet der ble tatt for noen uker siden, med radiorene liggende på gulvet og med ca 20.5 grader temp på luften inn til rads. Driver å bygger om vannkjølingen nå med en litt bedre rad (bip - > xchanger), shroud til pa120.3 og ny topp til pumpen. Planen er å montere rads på veggen utenfor kab. Enda litt lenger frem regner jeg med å montere bip internt i kab for en egen gpu/hk loop. Men, ting tar tid. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Etter 15-20 minutter med Prime95 lå CPUen min på en 60~ grader. Da var CPU vifta på 100%. Har ikke testet enda etter jeg satt den ned til 30-40%. Det var i7 920 @ 4 GHz - 1.3V Bruker en Asus Triton 88 Cpu kjøler. Og ja, er ikke vits å bruke Crysis som test, da dette spillet trekker mest GPU kraft. Cpuen min lå på en 45-50 grader under spilling av Crysis med alt på fullt. Endret 16. oktober 2009 av Svartasmeden Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Noctua kjøleren virker som en drøm, men akk så er nok min C0 virkelig ikke et stjerne eksempel. Må faktisk helt opp i 1.4vcore for å få den stabil ved 3,9 HT:ON :/. Et hakk under og den er "noenlunde" stabil. Lenke til kommentar
wim Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Noctua kjøleren virker som en drøm, men akk så er nok min C0 virkelig ikke et stjerne eksempel. Må faktisk helt opp i 1.4vcore for å få den stabil ved 3,9 HT:ON :/. Et hakk under og den er "noenlunde" stabil. Tror nok at det er ganske normalt for c0, ihvertfall ikke unormalt. Husk at flere av gutta i tråden her har kjøpt mange chips for å finne en som klokker veldig bra. De fleste klarer ikke 4.2ghz på luft. Endret 18. oktober 2009 av wim Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Syns å huske at "normalen" for C0 var rundt 1,34 volt rundt omkring her? skal leke mer mer utover natten, fikk en rar BSOD i stad. (Ikke 101 eller 124.) Men er jo egentlig ikke noe å klage på at min cpu ikker er en monster klokke. Fremdeles spent på om den kan presses litt videre uten HT - Bruker ikke så mange multithread applikasjoner uansett . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå