Nizzen Skrevet 23. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Trikset med overklokking og raid, er å ha egen kontroller til raidet, og ikkje bruke onboard kontroller àla ichxx. Onboard kontrollere som ichxx og nettverkskontrollere har en tendens til å faile fortere enn dedikerte kontrollere. Verken min Areca eller Adaptec kontroller slutter å fungere med 125 mhz på pci-e. (har ikkje testet høyere) Nettverket dropper ut på ca 110mhz på x58 kortet og ca 112-114mhz på x48 kortet mitt. Endret 23. september 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Hjelper med egen kontroller ja. Men hvis du på litt ustabil oc kan fort disken korrumperes uavhengig av pci hastighet, så da er en test disk greit. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Regner med at ene X58 var X48:P Da ser jeg at det fort kan gå "til dundas" hvis man bruker on-board. Men et greit raid-kort, hva ligger prisen på ca.? Oldman: Takk for tipset:) Endret 23. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Joda, gjorde det siste runde, da brukte jeg en IDE disk for den jobben. Og det gikk relativt bra... Men er litt styr å herje med kablene i allefall... Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 23. september 2009 Rapporter Del Skrevet 23. september 2009 Pleier bare å sette opp boot disk fra bios jeg, har alle (sata) diskene koblet opp som vanlig. Når jeg er ferdig og har funnet 24/7 hastighet bytter jeg bare rekkefølge i bios og booter på nytt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Hmmm, dette låter ikke bra, har fått hentet hovedkortet og tittet på det nå... Ser ut til at det er 2 pinner som virker litt skjevere enn resten i sokkelen, ikke mye skjev da riktignok men ikke helt perfekt på linje som resten... Har til nå latt være å sette i CPU også grunnet dette lille problemet. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Er det snakk om det nye Classified kortet du fikk? I såfall, er dette skikkelig surt. Hva gjør du? Sender i retur enda en gang? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Jepp, dette er snakk om det nye Classified kortet jeg fikk ja... Her er noen bilder av hva jeg oppdaget, ikke mye skjevhet men jeg setter IKKE en CPU nedi der før jeg vet om Digital Impuls tar ansvaret om de skulle bli helbøyd eller om de tar kortet i retur. Tar de det i retur så går det i retur, så enkelt er den saken, surt er det uansett, men er glad jeg har backup PC'er her i huset i allefall. http://www.upload.mn/view/vjzhtm91quuh9vog7rr9.jpg http://www.upload.mn/view/lousjfe6gcab7s70kj0e.jpg http://www.upload.mn/view/gb5hmktbkuhu75v2w2ap.jpg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Du har sikker fått ett brukt kort Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Skulle nesten tro det ja, for fikk samme boksen i retur, men ikke samme kortet... Hadde merket det ørlite for å være sikker på at de ikke prøvde seg på en spansk en der... Ellers på rundt 1.40 så har denne YouTube filmen en pen metode å oppdage bøyde pins på: http://www.youtube.com/watch?v=b6NbPMQgwPM Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Skulle nesten tro det ja, for fikk samme boksen i retur, men ikke samme kortet...Hadde merket det ørlite for å være sikker på at de ikke prøvde seg på en spansk en der... Ellers på rundt 1.40 så har denne YouTube filmen en pen metode å oppdage bøyde pins på: http://www.youtube.com/watch?v=b6NbPMQgwPM LOL! Viktig med vernebriller når man installerer en cpu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Kan eksplodere vet du Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Kanskje CPU låsen spretter vekk, og cpu'en går rett i øyet ditt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Ellers på rundt 1.40 så har denne YouTube filmen en pen metode å oppdage bøyde pins på: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=b6NbPMQgwPM" target="_blank" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=b6NbPMQgwPM</a> Knis... jeg bruker ei lupe med lampe på. Kjekk til annen studering av små ting også, samt når en må lodde... anbefales. LOL! Viktig med vernebriller når man installerer en cpu He, he ...kanskje han fortsatte med LN2 etterpå, hvem vet ? Endret 25. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 25. september 2009 Rapporter Del Skrevet 25. september 2009 Uff har sittet noen timer før med min c2d prosessor med lupe og små verktøy og faktisk rettet på di små pinnene på hovedkortet. Fikk det til helt til slutt hehe Noenn ganger "blacket" bare dataen rett av og det var pga at cpu hadde flyttet litt på seg, nok til og miste kontakten på den ene pinnen sikkert så måtte opp og knote litt og prøve igjen. Holdt ut et halvt år med hovedkortet til jeg knakk det rett i to i sinne og gikk og kjøpte meg en nytt. Skrøpelige saker Men instalasjonen med mitt nye i7 system gikk ganske så bra unna. Nå puttrer den og går 24/7 på 3.8ghz på luft, klokket opp fra 2.6, 920. Mye kjekt og lese her i denne tråden Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Man kan jo spørre seg om hvorfor det plutselig ble så poppis å flytte pinnene nedi sokkelen. Pinner på CPUen er MYE lettere å fikse enn pinner i en sokkel. Pinnene på dagens amd-cpuer tåler en støyt, og det gjorde de da Intel hadde pinner på 478 også. Forøvrig er ikke en knøttliten forflytning noe å stresse over, sålenge den ikke går helt over til et annet kontaktpunkt burde det være safe.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Er mest bekymret for å bøje de helt flatt nede i sokkelen slik at det ikke blir kontakt og helbøyde pinner er oftest enda enklere å skylde på forbruker for butikker en lettere bøyde pinner. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Har det "nye" Classified kortet kommet i butikkene nå altså? Det med 4 stk full 16x hastighet på PCIe portene? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 nope, er ihvertfall ikke i prisguidem. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 26. september 2009 Rapporter Del Skrevet 26. september 2009 Vel vel.. Får vel bare smøre seg med tålmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå