Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flu: Har du testet med mindre volt?

ja, men da med andre verdier på vtt og pll...

har da hatt ett til to hakk lavere på vcore, men ustabilitet

(BSOD/freeze) kan vel likegjerne ha vært pga vtt/pll ?

Før og etter sist endring på vtt/pll var vcore på samme verdi(1.325)

Satte så vtt ett hakk ned (1,35 -> 1,34) og pll ett hakk opp (1,85 -> 1,86), så var den stabil...

Slik jeg har forstått det så er det ikke bare å endre på vcore uten å måtte endre på noea annet (vtt/pll), fordi at hver chip behøver sin egen combo for å være stabil.....?

...ser ut til at jeg har en combo som fungerer nå.

Holder på med Anno 1404 på full pupp nå, temp ligger på ca 55c ved spill load.

Joda, men det er fortsatt "bare" 3.8 :D

hehe, sant sant :whistle: men tror jeg gir meg på 3,8, man kan vel ikke forvente så mye mer av en C0 med tanke på vcore vs temp på luft ? eller har jeg kanskje såpass å gå på med tanke på temp ? og hva da med vtt/pll? max på vtt er vel 1.35 ?

Endret av flu
Lenke til kommentar

Fått testet litt I7 920 D0 i noen dager nå.

Foreløbig har jeg fått den stabil på 4,4 gjennom LinX og Prime på 1,28v. dropper litt ned på 1,272 og på denne innstillingen.

Alt kjøres på et Asus Rampage 2 Exstreme, vannkjølt av Swiftech blokker og 2 HW labs radiatorer, en dual og en trippel..

post-132901-1253727952_thumb.jpg

post-132901-1253727966_thumb.jpg

post-132901-1253727972_thumb.jpg

Leter nå etter en stabil 4,5 ghz klokk

Lenke til kommentar
Hvordan er takler raid-oppsett klokking?

Joda, vanligvis går det fint, det er bare det om man skal leve på kanten så kan det fort gå ad undas, riktignok beskytter Windows dataene da loadinga av RAID driveren er det første som skjer og når det da går galt så stopper det opp.

Men problemet med å få Win installasjonen til å funke igjen er faktisk å få inn driveren... Når disse ligger på disker som allerede er i RAID så blir det straks verre enn om det var en singel disk på en RAID kontroller siden man ikke kan lese en disk som er medlem i ett RAID array uten riktig driver.

Lenke til kommentar
Hvordan er takler raid-oppsett klokking?

Joda, vanligvis går det fint, det er bare det om man skal leve på kanten så kan det fort gå ad undas, riktignok beskytter Windows dataene da loadinga av RAID driveren er det første som skjer og når det da går galt så stopper det opp.

Men problemet med å få Win installasjonen til å funke igjen er faktisk å få inn driveren... Når disse ligger på disker som allerede er i RAID så blir det straks verre enn om det var en singel disk på en RAID kontroller siden man ikke kan lese en disk som er medlem i ett RAID array uten riktig driver.

Lag deg en egen disk for oc testing, og flytt boot over til raid når du er ferdig. Det pleier jeg gjøre ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...