Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg er strengt tatt komfortabel med å ha 1,3 uansett.

Jeg klager ikke!

Min E8400 var strengt tatt.. crap, men denne gangen har jeg vært tilsynelatende heldig med chippen.

var ikke så heldig med min.. 4ghz 200x20 (4ghz uncore) på 1.3v(i bios som viser 1,29 i Eleet).. har ikke prøvd høyere ennå.. men har lyst til å prøve å få 240bclk.. høyeste til nå var 235.. høyeste temp på linx 57grader..

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Blir i9 en ny sokkel?

Eneste nye sokkel jeg har hørt om er LGA 1567, men dette blir for xeon-prosessorer i servermiljøer. Skal kjøpe ny gamer-PC selv når det nærmer seg jul, og jeg har et skikkelig dilemma når det gjelder hvilket hovedkort/prosessor jeg skal gå for. Det ryktes at USB 3.0 og PCIe 3.0 kommer nærmere sommeren 2010, så gå for noe veldig billig til jul med middels skjermkort, for så å oppgradere kraftig når dette kommer og NVidia 300-serien forhåpentligvis er sunket en del i pris. Har enda ikke bestemt meg, blir lettere å ta en avgjørelse når jeg ser hva "Supreme Commander 2" og lignende kommer til å kreve av systemet....

Edit: ang. PCIe 3.0 er det bare spesifikasjonene som er klare til Q2 2010, produktene kommer visstnok opp imot et år senere.... Sånn går det når man leser en ting og husker en annen ;)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Ja, USB 3 kommer kanskje til sommern, men å sitte på gjerde å vente blir nesten litt for dumt. Det vil vel komme etterhvert på hovedkort med usb 3, men det vil jo også gå litt tid før diverse produkter får usb 3 også. Ikke alle har engang behov for usb3. Det er stort sett lagringsdisker osv der hastigheten blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Trippel radiator, single loop. :c

Riktig nok med et 4870X2 samt chipset på samme loopen da, men skjermkortet topper ikke 40 grader under load engang.

Tenker jeg enten kjøper ny CPU-blokk senere, eller dropper HT.

- Dog blir sannsynligvis til at jeg kjøper ny CPU-blokk i november/desember, når 5870X2 + vannblokk kommer. (Det blir diiigg.)

EDIT;

Vurderer nesten å kjøpe en ny radiator. Men skjønner ikke hva det skal ha å si heller. Som sagt, 4870X2 topper ikke 40 grader, men CPU nådde 87 på 4,2ghz HTe 1,282 vcore.

Kan vel kanskje være fordi at CPU er nr2 i loopen, men tviler på at skjermkort-blokka har spesielt mye motstand, det er nemlig nokså stormfult i tanken.

Ble til at jeg slo av HT, tror ikke jeg har spesielt nytte av det uansett. 70 grader prime på 4,3ghz 1,282 vcore.

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

ye :fun:

Har kjørt prime95 i 24t på 3,8ghz klokk, og det gikk bra. Intillinger i bios er sikkert ikke heeelt optimale, så jeg poster noen bilder av bios i spoiler med håp om kommentarer.

Har også lagt til bilder av CrystalDiskMark(2x 80GbB X-25M raid0) og score på 3DMark05.

Etter handling av hw hinsides all fornuft, bygging, klokking og testing føler jeg at jeg endelig er delvis i mål, dvs. skal få på plass vannkjøling i løpet av høst/vinter.

Vil samtidig takke de som har gitt meg gode svar i denne tråden,

og hjulpet meg dit jeg er i dag :thumbup:

C0 trenger mye vcore, men jeg synes temp er ok.

(bruker True Copper med 2 stk SilenX 120x35 push/pull)

1.jpg

2.jpg

IMG0793.JPG

IMG0794.JPG

kunne vel fått oppmot 32000 med 4 ghz på CPU og 700mhz på GPU ?

3dmark05.jpg

OS (w7rc) installert på raid i april 09, ingen HDDerase siden da.

crystal.jpg

Endret av flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...