Nizzen Skrevet 10. september 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Merker ingen super merkbar forskjell fra Amd 4400+ x2 socket 939 til min nye i7 quad 920 . Den eneste merkbare forskjellen er at cpu`n belastes mye mindre i %. Den virker ikke veldig mye raskere. Men, merker mye at jeg har nytt skjermkor. Hadde 8800gts, nå har jeg Ati 4890. Det eneste jeg ikke har byttet er harddisker. Men de er bare 1-2 år gamle, bortsett fra raptoren som har rundet 4 og et halvt år Hvis du "idler" i windows, så merker man ikkje forskjell på en p2 300 mhz og en i7 @ 4 ghz heller. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Nå har jeg kjørt mange spill og div crapp da. Men, har vell strengt tatt ikke kjørt noen tunge programmer enda. Men, er jeg på bærtur når jeg sier at de utdaterte harddiskene blir flaskehalser på nyere systemer som det jeg akkurat har skaffet meg?. Virker som om man må skaffe seg ssd før man virkerlig føler forskjellen. Endret 10. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Harddisken er jo dessidert den største flaskehalsen, med mindre du har stappa inn en anstendig SSD disk til OS. Om AMD cpuen din aldri var på maks load, så vil du ikke merkes stort ved å oppgradere, da den tok unna ditt behov. Du har jo større minnebåndbredde nå også, så systemet er nok mye raskere om du tar syntetiske tester, men ikke alltid man merker så mye i praksis. Kjører du Vista er det omtrent samme hvor rå hardware du har, der går det smått uansett. Lurer på om det er en skjult service kalt handbrake i Vista Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Nå mangler jeg bare to SSD disker. Tenkte på to Intel x25 gen2 i raid0 til os og spill. Men var det sånn at de ble trekt fra markedet pga noe bugs? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Jeg liker disse. Har du klokket de noe? Evt hvor langt vil de med "slakkere" timings? Jeg har 2 av det settet. Med 1 så kjørte jeg 1600MHz 6 7 6 20 1T og de slo systemytelsen vs OCZ Blade 2000 7 8 7 24 1T når bladen kjørte både 2000 7 8 7 24 1T og 1600 6 7 6 20 1T. Blade gikk i retur mao når det blir slått av et minnesett som kostet 2100 kr mindre. Jeg betalte 2800 for 2 sett XMS3 1600 7 7 7 20 1T vs 3500,- for BLADE 2000 7 8 7 24 1T. Bladen har selvsagt en del bedre latency og bedre båndbredde i tester, men fikk bedre score i feks 3DMark 06 osv med Corsair XMS3. Så vidt jeg vet så er det ELPIDA Hyper i Blade 7 og en annen ELPIDA i XMS3. XMS3 er et veldig godt kjøp om ikke det beste kjøpet du kan gjøre nå. Mulig det går an å kjøre ennå bedre timinger på det, men jeg hadde ikke mer tid til å teste og jeg greier ikke så lave timinger med to sett. Endret 10. september 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 Harddisken er jo dessidert den største flaskehalsen, med mindre du har stappa inn en anstendig SSD disk til OS. Om AMD cpuen din aldri var på maks load, så vil du ikke merkes stort ved å oppgradere, da den tok unna ditt behov. Du har jo større minnebåndbredde nå også, så systemet er nok mye raskere om du tar syntetiske tester, men ikke alltid man merker så mye i praksis. Kjører du Vista er det omtrent samme hvor rå hardware du har, der går det smått uansett. Lurer på om det er en skjult service kalt handbrake i Vista Kjører IKKE Vista. Kjører Xp, skifter til Win 7 når det kommer ut Til det behovet jeg har akkurat nå, så var det liten vits og oppgradere til nyere hardware. Men, hadde så utrolig lyst på noe nytt. Kjøper en ssd disk til neste mnd regner jeg med. Bytter ut raptoren med en 32 eller 64gb ssd Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 X2'ene til AMD funker greit til det meste fortsatt, kjører en sånn selv til 24/7-maskin. Men til f.eks. spill har jeg en annen PC med litt mer hestekrefter Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Litt Ot. Men, lyden hakker i vlc. Sånn ca hvert 5 sek. Har googla i en time nå, men ikke funnet noe som har hjulpet. Noen som vet hva det kan være? prøvd forskjellige vlc versjoner, også prøvd og sette ned kvaliten på lyd, ingen ting som fungerer. Er det lydkortet på Hk som kan være problemet?. Asus p6t deluxe v2. Endret 10. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 sjekk om det er slik med windows media player (hvis det funker da) eller med winamp kan hende det er filmen (riper i plata.. på en rar måte/eller den er fra "Bukta" ) Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. september 2009 Rapporter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Har de på en partisjon som jeg aldri formaterer. Nekter og laste ned 190gb med serier på nytt . De er fra bukta ja/diverse venner Aldri hatt problemer før nå, og nå har jeg jo byttet alt Hw utenom Harddisker. Edit: Funker i Windows media player. Da gidder jeg ikke tenke på det lenger. Intill jeg får problemer med Media playeren da Endret 10. september 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 er det nok med en 1x120 radiator for å kjøle bare en i7 920 C0 ? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Klart det er, men det vil naturligvis ikke være like gode resultater som med f.eks. 3x120, men du skal neppe være redd for å gå varm. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Det spørs på om han klokker det, en godt klokket 920 dumper en god del varme. Så har man singel da så blir det kraftige vifter på, jeg hadde sagt dual som det minste du bør gå for. Da har du litt slingringsmonn også og prisforskjellen er ikke stor heller. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) veit ikke om det har noe å si, men den radiatoren jeg har tenkt å bruke er ikke som andre radiatorer, den bruker et 1 cm kobberrør som går fram og tilbake mellom finner, istede for den vanlige typen der det går flate rør i en bue rundt raditoren Endret 16. september 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) er det nok med en 1x120 radiator for å kjøle bare en i7 920 C0 ? ...funderer på noe av det samme sjøl, skal også vannkjøle i7 920 C0 @ 3,8 ghz og 3 stk GTX 285 @ 680 - 700 Mhz så det jeg lurer på er om 3x120 radiator holder mål til min hardware Mr.A...har du produkt-link til kjøleren du snakker om, ble nysjerrig jeg... Endret 14. september 2009 av flu Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) aner ikke hva den heter, for det er egentlig en kompis sin, og han husker ikke hvor han kjøpte den en gang sorry skal prøve å lete etter den, sier ifra hvis jeg finner noe. kan legge ut et bilder når jeg finner us kablen til telefonen min ville ha hatt mere en 3x120mm for 3 skjermkort og en prosessor Endret 14. september 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Jeg ble også litt nysgjerrig på den radiatoren Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) er det nok med en 1x120 radiator for å kjøle bare en i7 920 C0 ? ...funderer på noe av det samme sjøl, skal også vannkjøle i7 920 C0 @ 3,8 ghz og 3 stk GTX 285 @ 680 - 700 Mhz så det jeg lurer på er om 3x120 radiator holder mål til min hardware Mr.A...har du produkt-link til kjøleren du snakker om, ble nysjerrig jeg... Hos deg vil jeg si en trippel er minimum, jeg hadde kjørt 2xtrippel på 3x285 og en 920. Jeg har kjørt med en singel på min 920, kunne like godt ha luft da istedenfor:P Endret 14. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 Ville vel også pælma den andre radiatoren ca midt i loopen, blir vel sånn tålelig varmt vann på den siste komponenten dersom du har de rett etter hverandre. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. september 2009 Rapporter Del Skrevet 14. september 2009 (endret) yupp, kanskje vurdere dual-loop faktisk på et slikt oppsett. Kopføer: Msn roter, hver gang jeg prøver og skrive til deg så kommer den ikke fre mtil deg. Endret 14. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå