Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VDroop er disablet i bios, men på GB kort betyr disablet egentlig bare litt mindre droop, har vel 1.44 idle.

Vurderer å bytte ut BIP'n med en litt bedre trippel rad, samt få tak i shroud til PA'n og 6 slipstream vifter.

Har ingen vinduer i pc rommet mitt, så liten mulighet til å regulere temps noe særlig.

Kjemper like mye med BCLK grensen på hk som med cpu MHz her, så venter veldig på at noen skal lage ett X58 kort som lett klarer 230+.

Maks jeg har kjørt SP1M på denne cpu'n er 4810, men det var på luft og DFI hk.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt meg:

ASUS P6T Deluxe V2

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB

Corsair Powersupply 750W Black

Gleder meg til jeg får det :new_woot:

Har ikke råd til og fleske til med dyrt skjermkort og nye harddisker enda, men jeg tror dette skal holde greit i første omgang.

Men, leste de første sidene i tråden, og der sto det noe om max ram hastighet og volt, blir dette noe problem med denne rammen? :hmm:

Også lurte jeg på en ting til, er det "ekte" 4 kjerners eller er det 2 som funker som 4? :)

Lenke til kommentar

Hadde gått for 6 gigs istedet for 3, prisforskjellen er vel ikke veldig stor? Den rammen kommer nok til å fungere bra i ett i7 system. Hvis rammen er beregnet å kjøre på 1.5v eller 1.65v så fungerer den med i7. Og ja, det er en ekte 4 kjerner, som i tillegg har 4 virtuelle kjerner.

Lenke til kommentar
Takker for svar! :)

Trenger ikke mer enn 3g atm. Da jeg enda kjører xp 32bit (orker ikke vista). Oppgraderer heller senere. :thumbup:

Edit, rammen kjører på 1.65v.

Jeg ville absolutt kjøpt 6 eller 12GB med minne. Prisforskjellen er minimal, og man vil få igjen for det på sikt. Det kan jo også være at du blir venner med Windows 7 utover høsten ;)

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort har du og hvilke instillinger på prosessorspenning, bclk, minnemulti og uncore?

Jeg har kjørt 4 GHz på min med minne på 6 GiB 1600 6 7 6 20 1T 1.21v VTT.

24/7 kjører jeg 3.6 GHz 12 GiB 7 7 7 20 1T 1.26v VTT

Får blåskjerm under last av windows med 12 GiB og default VTT så jeg må øke den bittelitt men med 6 GiB er det helt stabilt på default.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...