Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

950 er fin å klokke med. 3.8-4.0 GHz bør gå rett opp på 1.18-1.20v. Du burde iallefall ikke trenge så mye over 1.2 for å få 4GHz stabilt, men dette må selvfølgelig testes trinnvis med OCCT, Prime eller Linpack.

Så lenge du ikke skal kjøre minnet over 1600 MHz eller bruke 6 minnebrikker så burde det ikke være nødvendig å stille på mer enn BCLK, prosessorspenning og multiplikator. (Kanskje skru av Turbofunksjonen.

Feks kan du prøve dette

200*18=3,6 GHz 1.17v

200x19=3,8 GHz 1.18-1.19v

200x20=4 GHz 1.22v

Spenningene er selvfølgelig bare veiledende og må finjusteres ved hjelp av overnevnte stabilitetstester.

Hvis du skal øke minnet over 1066 MHz bør du sette minnespenningen til 1.64-1.65v.

Du bør (MÅ) ikke kjøre over 1.65v på minnet.

Hvis du for eksempel har 1600MHz minne så setter du minnemulti til 200x8=1600 og Uncore til 16 som gir 3200 MHz. Hvis du har laver enn 1600 MHz minne så setter du minnemulti til et lavere tall som passer til minnehastigheten feks 6. Da bør du sette uncore til 12.

Uncore skal/bør være dobbelt hastighet av minnet.

Personlig kjører jeg min W3520 med 24/7 klokk på 3.6GHz HT=On 1.16V (spenningen faller en del under last). Jeg har riktignok pga hovedkortet har en slik funksjon skalerbar spenning etter last med speedstep så jeg har 6% ekstra spenning i forhold til standardverdier, slik at jeg også får spenninger under 1v på 12x multi når maskinen er idle.

Synes 3.6 GHz gir grei nok ytelse og bra forhold mellom varme, ytelse og strømbruk.

Med 3 minnebrikker kan jeg kjøre VTT på default 1.21v men med 6 brikker må jeg ha 1.26v eller så blir det blåskjerm når jeg skal laste os.

Lenke til kommentar

ok.

takker for hjelpen.

jeg får prøve meg litt frem.

ikke at den behøver og klokkes.synes den er ganske rask fra før. :grin2:

edit:

muligens dette ikke er rette tråden men tar en sjanse:

core i9 er dette på vei??32mm??

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Vel, er ikke festene på E-ATX forskjellige fra vanlig ATX? I så fall er jo et sjansespill av dimensjoner. :p

Niks, de ligger på akkurat samme plass... Har lagt mitt ABIT IX38 QuadGT på akkurat samme festene som det nå døde Classified kortet lå på.

Ingen problemer der.

Og ja, forskjellen mellom 759 og 760 er NF200 og litt i bundle mener jeg det var.

Ellers er det like, har selv og skal fortsette med 759 varianten!

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

*Sikle på i7*

Kan knapt vente til den 12 slik at jeg får hovedkortet avgårde og får i7 riggen tilbake i aksjon igjen...

Ikke en dårlig frekvens det der OldMan, med VDroop eller har du bedt den å ryke og reise?

Begynner å fundere på om i7 chipen min er ganske så bra, fikk til en god frekvens på den med lav spenning synes jeg da og i tilegg LinX stabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...