Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvis du har gjort det i 13 timer så kan du trygt sette på pcen:P

Du kan prøve og trykke på slangen som er rundt niplen foreks. for hvis det kommer ut vann da så må det strammes bedre.

Men hvis du ikke har hatt noe lekasjer hittil så kan du trygt klaske opp systemet.

Heatkiller blokka virker som et monster hittil ihvertfall, gleder meg til og load-teste litt:)

Må bare få hivd inn hdene osv., jeg tar alltid en kjapp test før alt blir koblet opp. Er så dritkjedelig hvis man plugger alt inn og så virker det ikke:P

Pcen nektet og starte først, feilmeldingen jeg fikk på led-skjermen var at enten så var det cpu eller minne.

Men det var skjermkort:P

hehe prøvde istad men da gikk strømmen:P litt for liten kurs men skal teste det i morgen.. bare kjøre 24timer.. skal feste ikveld så får ikke tid allikevel:P

Lenke til kommentar
hehe prøvde istad men da gikk strømmen:P litt for liten kurs men skal teste det i morgen.. bare kjøre 24timer.. skal feste ikveld så får ikke tid allikevel:P

Gikk sikringen når du koblet til/skrudde på PSU?

Hva slags PSU har du? Ikke en Tagan vel?

Jeg hadde aldri hørt om at en strømforsyning til PC fikk en 10A sikring til å gå, ikke før jeg kjøpte meg en Tagan SuperRock 780w. Ganske nøyaktig halvparten av gangene ryker sikringen i det jeg slår på hovedbryteren.

Det er en helt vanlig 10A automatsikring, og jeg har testet den siden jeg vet at noen kan være litt overnærvøse.

Nå kan det riktignok se ut til at jeg har funnet grunnen, for her om dagen fant jeg plutselig maskinen min avslått. Når jeg prøvde å slå den på skjedde det pent lite og lyset på PSU gikk fra orange til rødt istedenfor grønt.

Om jeg holder PWR-ON inne i 5sek går lampen tilbake til organge, men rett over til rødt om jeg prøver å starte den igjen.

Det er mildt sagt fristende å skru den opp for å snoke litt, men da ryker nok garantien.

Skulle likt å vist hva som er galt. Kan være jordfeil, for det er en kombiautomat. Men en kortslutning gjør nok samme nytten. Defekt likeretter kanskje?

Det var litt synd også, for en liten stund så jeg PSU og forsterkeren der oppe i krever-16A-sikring-klassen :p

Så var det nok bare en defekt.

Lenke til kommentar

Jeg vet om en annen Tagan (900w) som har et lignende problem. Bare synd den ikke tok sikringen, men istedte grillet 754-hovedkortet mitt :( Skjønt, når den først kom i gang funket den upåklagelig, om jeg ikke husker helt feil. Den hadde også sikring-syndromet, bare ikke akkurat på det hovedkortet.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

begynner å bli lei av originalkjøleren på i7en min, så jeg lurte på hvordan kjøler jeg burde gå for, har ikke så mye plass i, så kjøleren kan ikke være så høy

takker for svar

Edit: har akkurat målt avstanden, det er 14,5 cm fra hovedkortet of til nermeste ting den kan komme borti

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
begynner å bli lei av originalkjøleren på i7en min, så jeg lurte på hvordan kjøler jeg burde gå for, har ikke så mye plass i, så kjøleren kan ikke være så høy

Thermalright AXP-140 (14cm vifte og 1366 mount kit kjøpes i tillegg)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Jeg vet om en annen Tagan (900w) som har et lignende problem. Bare synd den ikke tok sikringen, men istedte grillet 754-hovedkortet mitt :( Skjønt, når den først kom i gang funket den upåklagelig, om jeg ikke husker helt feil. Den hadde også sikring-syndromet, bare ikke akkurat på det hovedkortet.

Rart den drepte hket ditt, men jeg hater den psuen ja. Forbanna travel og klokke med :(

Lenke til kommentar

Thermalright AXP-140 (14cm vifte og 1366 mount kit kjøpes i tillegg)

finner ikke Thermalrighten noen steder, men hva med Cooler Master Gemin II ? tror den gir ganske god kjøling

Lenke til kommentar
Mr. A:

Tror samtlige x58 hovedkort (ikke workstation og server) støtter de aller fleste socket 1366-kjølere som er ute nå. Da er det kabinettet det står på.

det vet jeg da, men i kabinettet er den en så skjermkortholder som står i veien for store kjølere, det er derfor jeg trenger en litt mindre kjøler, og siden jeg har så lite erfaring med luftkjøling så lurer jeg på hvordan kjøler som gir best effekt på så liten plass som mulig

har 14,5 cm å gå på fra hovedkortet til holderen

:)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Nå er det virkelig en første gang for alt her.

Holder på å montere Core i7 riggen min akkurat nå, fikk kabbisen og minnet idag så nå er det montering.

Kan IKKE si at jeg vil anbefale Prolimatech Megahalem kjøleren om du ikke har en drill for hånden (Har ikke det selv).

Platene som skal gå mellom skruene på toppen for å montere trykk plata som skal over sentrum av kjøleren er ett helvete å få på plass.

Og for første gang har jeg måttet ty til HAMMER, ja du leste riktig, måtte frem med hammeren og hardt underlag for å sikre at trykket gikk i kjøler montasjen og ikke i hovedkortet og skadet det for å få på plass de der platene.

Tror nesten at Prolimatech hadde regnet med det, for de sitter ikke tight inntil hovedkortet heller selv om du skrur dem helt inn.

Men gruer meg til jeg skal ha av kjøleren igjen ja :p Skal tro om jeg må finne frem ett brekkjern til den jobben?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
finner ikke Thermalrighten noen steder

Tror både Netshop og Digital Impuls har den inne. AXP'en er fin fordi den gir god kjøling og bygger ikke mer enn 10cm med vifte, men har du hele 14cm å gå på er antagelig Noctua'n (som Rattpjusker nevner) like bra eller bedre (har ikke prøvd den selv).

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hørt om at en strømforsyning til PC fikk en 10A sikring til å gå, ikke før jeg kjøpte meg en Tagan SuperRock 780w. Ganske nøyaktig halvparten av gangene ryker sikringen i det jeg slår på hovedbryteren.

Det er en helt vanlig 10A automatsikring, og jeg har testet den siden jeg vet at noen kan være litt overnærvøse.

Nå kan det riktignok se ut til at jeg har funnet grunnen, for her om dagen fant jeg plutselig maskinen min avslått. Når jeg prøvde å slå den på skjedde det pent lite og lyset på PSU gikk fra orange til rødt istedenfor grønt.

Om jeg holder PWR-ON inne i 5sek går lampen tilbake til organge, men rett over til rødt om jeg prøver å starte den igjen.

Det er mildt sagt fristende å skru den opp for å snoke litt, men da ryker nok garantien.

Skulle likt å vist hva som er galt. Kan være jordfeil, for det er en kombiautomat. Men en kortslutning gjør nok samme nytten. Defekt likeretter kanskje?

Det var litt synd også, for en liten stund så jeg PSU og forsterkeren der oppe i krever-16A-sikring-klassen :p

hehe har en corsair hx1000.. er ikke noe med psu'n det er bankers.. hadde en mist 500w, corsair 1000w, 42' plasma og ps3 på samme kurs samt 2laptopper og alt var på^^

startet opp alt i stad uten 500w og da gikk det fint..

har 28grader idle på 920'n min med 4ghz @ 1.275v med 4ghz uncore og minne på 2ghz..

bruker heatkiller og en feser 360 og 240 single loop med 2stk gtx280 på..

er meget fornøyd med resultatet:D

Lenke til kommentar

hehe har en corsair hx1000.. er ikke noe med psu'n det er bankers.. hadde en mist 500w, corsair 1000w, 42' plasma og ps3 på samme kurs samt 2laptopper og alt var på^^

startet opp alt i stad uten 500w og da gikk det fint..

har 28grader idle på 920'n min med 4ghz @ 1.275v med 4ghz uncore og minne på 2ghz..

bruker heatkiller og en feser 360 og 240 single loop med 2stk gtx280 på..

er meget fornøyd med resultatet:D

hvor mange amp har du på den kursen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...