Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mye større EVGA Classified er enn vanlig ATX?

Ganske Nøyaktig 2cm

Da går det ikke :/ Blir veldig knapt å få kortet skrudd fast i platen og sata + ide-kontakten vil bli utilgjengelig.

Hmm, nå er det så jeg begynner å lure på om jeg gjorde et dårlig valg med å kjøpe DFI-kortet i forige uke. :p

Det har du vel ikke.

Sikkert bare jeg som har vært uheldig. Det er fin byggekvalitet på kortet. Solid festeanordninger på kjølingen. Ryddig og fin layout. 6 viftetilkoblinger. Brukbar kvalitet på lydmodulen. Eneste jeg ikke liker er plasseringen av 8pins 12v kontakten og de kunne spart seg å ha så mange jumpere, men det er noen kjekke funksjoner slik som safeboot jumper som setter siste bootbare innstillinger istedet for å viske ut innstillingene.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, nå er det så jeg begynner å lure på om jeg gjorde et dårlig valg med å kjøpe DFI-kortet i forige uke. :p

Hvorfor det? har du fått problemer?

Personlig så har jeg ikke hatt et problem etter jeg byttet minne og mange andre syns det er et bra kort.

Så ikke ta sorgene på forskudd:P

Har jo ikke fått prøvd det engang. :p

Satser på at jeg får strømforsyningen i dag, så kanskje jeg får prøvd alt i helga.

Lenke til kommentar

Beklager, jeg formulerte meg dårlig.

Jeg mener om man kan sette ned spenningen <1.06V Vet at kortene fra Gigabyte undervolter men er det virkelig så mye som 0.1-0.2 volt. Eller DFIet undervolter også. Ser jo det når jeg kjører OCCT, har dog ikke teset med vDROOP disable.

Blir dyrt dette. Angrer jeg ikke kjøpte i7 975 og EVGA Classified med en gang. Iallefall glad jeg kjøpte meg ordentlig PSU for en gangs skyld.

Tror forresten du bør overtale meg over på vannkjøling, fikk slipset i vifta her om dagen :blush:

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Testet bare raskt Heatkiller-blokka nå, med en trippel raddis uten vifter. Da hadde jeg 45 i bios.

Når jeg brukte AQ-blokka med 2xtrippel med vifter så var jeg ikke i nærheten av den tempraturen en gang.

Så en nedgang på ca.10 grader:)

Blir litt mer nøyaktig når jeg får på vifter osv., men at blokka fra Heatkiller er bra er det null tvil om:D

Lenke til kommentar
Testet bare raskt Heatkiller-blokka nå, med en trippel raddis uten vifter. Da hadde jeg 45 i bios.

Når jeg brukte AQ-blokka med 2xtrippel med vifter så var jeg ikke i nærheten av den tempraturen en gang.

Så en nedgang på ca.10 grader:)

Blir litt mer nøyaktig når jeg får på vifter osv., men at blokka fra Heatkiller er bra er det null tvil om:D

holder på å lekkasje teste selv.. etter 13timer so far so good.. gleder meg til å se hva Heatkiller klarer med en trippel og dobbel feser.. ennå ikke tørt ¨å starte opp alt..

@mrNilsen..

når du får slipset nedi vifta er det på tide med vannkjøling ja hehe:P

Lenke til kommentar

hvis du har gjort det i 13 timer så kan du trygt sette på pcen:P

Du kan prøve og trykke på slangen som er rundt niplen foreks. for hvis det kommer ut vann da så må det strammes bedre.

Men hvis du ikke har hatt noe lekasjer hittil så kan du trygt klaske opp systemet.

Heatkiller blokka virker som et monster hittil ihvertfall, gleder meg til og load-teste litt:)

Må bare få hivd inn hdene osv., jeg tar alltid en kjapp test før alt blir koblet opp. Er så dritkjedelig hvis man plugger alt inn og så virker det ikke:P

Pcen nektet og starte først, feilmeldingen jeg fikk på led-skjermen var at enten så var det cpu eller minne.

Men det var skjermkort:P

Lenke til kommentar

Amantia Muscaria:

Vi får se når jeg får et system som virker om det ikke blir litt vannkjøling. Har hull for slanger i tårnet, men må ha ekstern radiator og pumpe for det er neppe plass innvendig.

Hvor mye må man ut med for noe dugelig? Tenker da først og fremst bare på vannkjøling av CPU.

Men må ha noe dugelig som kan senke temp med minst 10 grader vs luftkjøling.

Har iallefall bestilt UD5 og 12 GiB 16000 7 7 7 20 1T

Skulle til å bestille en 975 i samme slengen, men fant ut jeg skal se hvordan det går med det jeg har før jeg tar det helt ut. Må vel komme litt lenger med 2 hovedkort og 3 minnesett.

Håper egentlig at det er feil på det hovedkortet jeg har for jeg likte både funksjoner, farge og layout bare ikke oppførselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...