Det0x Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Jeg husker feil, det jeg mente var jumpere for "CPU FSB Select" mine kom med FSB 1333 mens i manualen står det at default er "by CPU". Så langt har jeg bare stabilt 3.6 GHz. 4 GHz feiet etter ca 30 minutter. Egentlig så blåser jeg i 4 GHz bare jeg får hovedkort/minne uten bugs og hyperthreading. Uten hyperthreading kunne jeg liksågodt satt inn en q9650 i gamlemaskina for den var veldig stabil. Ytelsesmessig er jeg i mål nå for jeg har regnet om binærtall til desimaler og satt kjerneaffinitet på programene mine, men det hjelper så lite når systemet ikke virker som det skal. EDIT: Stilig minnekjøler det der Amentia. Jeg lurer på om jeg kanskje burde skaffe noe skarpere kjøling for jeg lurer på om ikke Noctuaen er en liten smule oppskrytt. Altså, den er ikke dårlig men det er litt lite varmerør i den og spørs om rillene i toppen er optimale. Tror ikke den greier å transportere bort nok varme fra CPU. Ser de skarpeste på luft har TRUE 120 med lappet base. Mulig det bare så slik ut pga refleksjoner osv, men så ut som varmesprederen min var langt fra rett. Mulig det er normalt, men den første kjernen min blir noen grader varmere enn resten. Jeg fikk en del lavere temperatur etter at jeg remonterte kjøleren og hadde på mindre pasta. Kan godt være det er for mye nå også (ca 1/4 ert). Får ikke se det før jeg demonterer igjen. Skal ikke store mengdene til før det blir for mye. Det kan se lite ut men det sklir godt utover når det kommer under press. Jeg lurer litt på hvordan minnehastighet du kjører, kan nesten virke som om du kjører minne på 1866mhz eller 2000mhz, og viss det er tilfellet er det ikke så rart du ikke får boota. Min W3520 klarer iallefall ikke 3857mhz~4123 mhz på uncore. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Kjører 1600 / 3200 på minnet. Samme problemene uansett om minnet står på 1066 eller 2000. Nå blinker det ivrig 88 med stock instillinger og så tror jeg sender inn. Memtest86+ v2.11: Stock speed - 1066 7 7 7 28 - OK 200x18 - 2000 7 8 7 24 - OK Det booter med HT:on dersom kontrolleren står som raid. Har floppystasjon men ikke diskett så får ikke installert XP x64 med raid atm, men kan kjøre inn Windows 7. Egentlig er det ikke vits siden det fortsatt vil blinke 88 etter at maskinen har vært avskrudd. Spørs om jeg ikke skal kjøpe Gigabyte UD5 og et sett med 1600MHz minne. Blir 3600 kr, men da har jeg iallefall noen deler i backup. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Jeg krysser fingrene for at hket funker som det skal med nytt minne Lenke til kommentar
Det0x Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Dette er iallefall min 24/7 klokk med Gigabyte GA-EX58-UD5 + OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz 6GB (7-7-7-24) Er Prime/OCCP stabilt, og har ikke oppleved noen problemer med dette oppsettet. Eneste jeg kunne ønsket forbedret var kortere "boot" tid av bios når man har forandret noen settings i bios og vdroop, får ca 1.28vcore under 100% load mens idle vcore er 1.31 som bilde viser. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Det0x, åssen bakgrunn? Hva er det? Smud som få. Sorry off-topic:( Endret 12. august 2009 av snakzz Lenke til kommentar
Det0x Skrevet 12. august 2009 Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Det0x, åssen bakgrunn? Hva er det? Smud som få. Hehe begynner vel å bli ganske off-topic dette, men har uploada noen her: http://www.dump.no/files/b43e0ec5dd4d/Wallpapers.rar Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Amanita Muscaria: Minnet består memtest og OCCT 1hour på 2000 MHz 7 8 7 24 1T 200BCLK x 18 1.2 V og 1.36 VTT 1.65 V så det er lite trolig noe galt med minnet. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Var ikke noe gale med minnet mitt heller for og si det sånn:P Men og si hva konkret problemet er ikke så lett. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Skjønner hva du mener, men kortet mitt krangler liksom i det jeg trykker inn powerknappen. Minnet får vel ikke noe innvirkning umiddelbart? Dessuten er det flere som kjører dette minnet uten problemer, dog er vel ingen chiper like. Dette er den høyeste klokken jeg greier. 3.8 GHz @ 1.19V (1.67-1.7 ved last) med minnet på 2000 7 8 7 24 1T. Mulig jeg greier lavere spenning også. Synes dette er en fin klokk og personlig vil jeg heller ha 3.8 GHz med lav spenning enn å pumpe opp spenningen for å komme forbi 4GHz. Kan nok muligens greie 4 dersom jeg sliper varmesprederen, men det tror jeg ikke at jeg orker. En del greier 4.2-4.8 på sine i7 men de er også mer opp med spenningen og har bedre kjøling. Feks lappet TRUE med push pull 2000 RPM-vifter. Endret 13. august 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Skjønner hva du mener, men kortet mitt krangler liksom i det jeg trykker inn powerknappen. Minnet får vel ikke noe innvirkning umiddelbart? Dessuten er det flere som kjører dette minnet uten problemer, dog er vel ingen chiper like. Dette er den høyeste klokken jeg greier. 3.8 GHz @ 1.19V (1.67-1.7 ved last) med minnet på 2000 7 8 7 24 1T. Mulig jeg greier lavere spenning også. Synes dette er en fin klokk og personlig vil jeg heller ha 3.8 GHz med lav spenning enn å pumpe opp spenningen for å komme forbi 4GHz. Kan nok muligens greie 4 dersom jeg sliper varmesprederen, men det tror jeg ikke at jeg orker. En del greier 4.2-4.8 på sine i7 men de er også mer opp med spenningen og har bedre kjøling. Feks lappet TRUE med push pull 2000 RPM-vifter. Amentia Muscaria: Jeg tror jeg bytter minnet som du sier. Om feilen skulle vise seg å ikke skylde minne, så kommer jeg likevel bedre ut med 12 GiB 1600 enn 6 GiB 2000MHz. Kan sette mye lavere vtt i tillegg. Kommer til å kjøre 3.6 1.14V (testet stabilt) eller lavere spenning som 24/7 da stabiliteten er viktigere enn ekstra hastighet. Bruker mindre strøm også. Endret 13. august 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Manger bare minne før jeg kan få liv pcn. kommer sikert ikke før mandag :/ Har dd3 minne, men 1.95v. blir sikker ustabil kjører ned volten. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Synes du kunne kosta på oss et par bilder av Herligheten din Agrop? (HK'et) Endret 13. august 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kan ta bilder når jeg er ferdig. Ser ut så minne kommer Morgen :> Venter også på Scythe CPU-kjøler Ninja Mini rev.B, er ikke så hast med denne. Stock kjøler for holde stund. http://www.evga.com/articles/00487/ Ser du bildene Giallorossi Siden jeg har bare mobil camera her. Gidder ikke ta bilder of laste opp. Endret 13. august 2009 av Agrop Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Performance scaling of i7 Les denne før dere kjøper ram til 3k Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Ikke nødvendigvis dumt å kjøpe minne til 3000 hvis man bytter hardware årlig. 2000 MHz minne kan muligens overleve en fremtidig oppgradering. Hvis en kjøper 1333/1600 MHz til 1500 kr nå og 2000 MHz om 1-2 år og det potensielt koster 1500 kr for 2000 MHz har en likevel brukt 3000 kr men laget dobbelt så mye søppel. I tillegg hvis ingen kjøper bleeding edge produkter så får man ingen valgfrihet til slutt. Det er fint å kunne velge noe annet enn mainstreammodeller dersom man føler behovet. Det samme gjelder skjermkort til 1500 vs 3000. Ja muligens det ikke er så mye raskere, men sett at det kommer et spill der det rimeligste skjermkortet var akkurat i knappeste laget så holder det dyreste skjermkoret stand en stund til. Hvis en da kjøper et til budsjettkort til 1500 så har man likevel brukt 3000 kr. Skjermkorteksempelet er kanskje ikke det beste siden gode skjermkort kostet 6000 kr for 3 år siden 8800 Ultra osv, mens man i dag kan få 4890 for 1500 kr, men det var poenget jeg var ute etter. Tro det eller ei, men man får det man betaler for. Forsåvidt enig i at det er dumt å kjøpe minne til 3000 for personer som har samme system i 3år eller mer. Innen den tid har det kommet mye nytt og DDR3 er kanskje faset ut. I tilleg så taper pengene verdi over tid pga eksponetiell inflasjon. Å spare penger fører kun til tap. Endret 14. august 2009 av mrNilsen Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Vil påstå at du får mer spillytelse per krone for skjermkort enn for DDR3. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Jepp svarer seg mer per krone forutsatt at det er spille man skal gjøre, det er dumt å kjøpe dyrt minne dersom man er på budsjett. Er det noen som vet hvor mye større EVGA Classified er enn vanlig ATX? Jeg tviler jeg får plass da jeg kun har et par cm å gå på. Er lettere frustrert over dette hovedkortet her nå så jeg lurer på å kjøpe noe nytt. Lurer litt på Gigabyte UD5, men skulle helst hatt sort PCB. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Hmm, nå er det så jeg begynner å lure på om jeg gjorde et dårlig valg med å kjøpe DFI-kortet i forige uke. Endret 14. august 2009 av Rattpjusker Lenke til kommentar
Toad Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Er det noen som vet hvor mye større EVGA Classified er enn vanlig ATX? Ganske Nøyaktig 2cm Endret 14. august 2009 av Chr1steR Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. august 2009 Rapporter Del Skrevet 14. august 2009 Hmm, nå er det så jeg begynner å lure på om jeg gjorde et dårlig valg med å kjøpe DFI-kortet i forige uke. Hvorfor det? har du fått problemer? Personlig så har jeg ikke hatt et problem etter jeg byttet minne og mange andre syns det er et bra kort. Så ikke ta sorgene på forskudd:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå