007CD Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Har gjort det før ja, 2x 3850 kort faktisk. Siden jeg satte i 280'n så er det ene 3850 kortet til utlån til en kompis så nå er det single kort om jeg må tilbake til 3850 mens jeg venter. Nei, vi får se imorgen om det er noe ordning på 280'n, hvis ikke så får jeg begynne med å teste kortet skikkelig i andre maskiner. Feiler det der så går det i retur. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) AI Tweaker Menu ---------------------- Ai Overclock Tuner => Manual Intel Speed Step Tech => Disabled Intel Turbo Tech => Disabled CPU Ratio => Auto BCLK Freq => 186 PCIE Freq => 100 DRAM Freq => DDR3-1491MHz UCLK Freq => Auto QPI Link Data Rate => Auto De skal du ha i biosen din, den som det står Intel Turbo Tech skal du slå av. Drit i tallene:P 007d: Hva syns du om ytelsen på det? Hvis du går utifra mid-end pc. Dama har et 3870 nå, vurderer og se om jeg kan skaffe et til billig til henne:P Endret 10. august 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 De er greie så lenge du ikke planlegger å dra opp i oppløsning. 1680x ett eller annet begynner 3850 å hoste og harke i allefall og holder ikke så veldig godt følge med andre kort mer beregnet på den prisklassen. Om HKet tar det fint så hadde jeg nok tatt ett ekstra 3870 for mer ytelse ja, gav i allefall forskjell hos meg og med 2x 3850 så går det greit å holde unna moderne spill på lavere oppløsninger. Eneste er varmen da, i enkelte tilfeller kan du få bugs av at de koker over, men det får du med ett kort også. Før i verdenen når Unwinder mente SLi og CF ikke hadde livets rett og kun støtte vifte profil på ett kort så var det vanskelig å justere vifter for å kompensere for varmen når man hadde CF. Ett kort kjørte kjølig og var stabilt mens kort nr 2 koket over og gjorde at spillet krasjet. Eneste kjipe er strømforbruket på tomgang da, vil si det er en liten forskjell på forbruket fra full load til idle. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Takker 007, det 3870et madammen har er gigsbyte med annen kjøler enn stock-kjøler og tempen er fin på det. Men ser fort at med 2 blir det kanskje litt mye:P Dead space er kanskje ikke det beste eksemplet, men det er det hun spiller for tiden og det går bra på 1680x1050 med det meste på maks. Men som sagt, vet ikke hvor tungdrevet det spillet er. Kan jo sjekke ut noen gamle reviewa osv. og se hva plan jeg kommer opp med:) Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Jeg satt vcoren ned til 1.8V og tok av turbo, men den ligger fremdeles på 73c Lenke til kommentar
wim Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 1.8v vcore? woaoaoaoaoaoaoa Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Håper du mener 1.18;) Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 haha ja seff Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Six-core 32nm Westmere Full Review @ HKEPC http://translate.google.com/translate?js=y...history_state0= Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Amanita Muscaria: Jeg flashet med bios 6/19. Fikk flere problemer nå. HT vil fremdeles ikke opp dersom BCLK er rørt pluss at hvis jeg kjører en moderat klokk med HT=off så virker systemet, men hver gang jeg skrur av og på blinker det 88 på leden som er koden for RMA. Jeg kan ikke si 100% at noe er galt med hovedkortet, men det første jeg tenkte da jeg skrudde på første gang var at "her er noe galt." Dette fordi den nektet å gå opp med 145 BCLK og samme hva jeg satte så ville den ikke opp. Dette var alle helt moderate innstillinger under 3GHz. Jeg har testet innstillinger i 3 dager nå og ny bios for hver dag. Kommer ikke noe lenger. For ordens skyld skal jeg montere alt på nytt og teste med 1 minnebrikke. Lenke til kommentar
WallStreet Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Slenger inn ett spørsmål her: Hvor mye kan man egentlig få ut av stock kjøleren som følger med på i7 920? Eller er det en nødvendighet at man kjøper seg en vifte ala Noctua NH-U12P SE1366? Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Slenger inn ett spørsmål her: Hvor mye kan man egentlig få ut av stock kjøleren som følger med på i7 920? Eller er det en nødvendighet at man kjøper seg en vifte ala Noctua NH-U12P SE1366? Personlig har eg klart 3,8 HT:ON, men det blir ganske varmt! (Sånn typ 100c etter 2.5min, så vet ikke om det er stabilt xD) Endret 11. august 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Slenger inn ett spørsmål her: Hvor mye kan man egentlig få ut av stock kjøleren som følger med på i7 920? Eller er det en nødvendighet at man kjøper seg en vifte ala Noctua NH-U12P SE1366? Det er jo bare å teste selv Jeg tipper 3,6ghz med i7 d0 og 1.16 volt Lenke til kommentar
wim Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Om du ikke er som de andre freaksa her og har 10 highend cpuer liggende i skuffen tilfelle en skulle ta knekken (eller mere som rester fra leting etter toppklokkeren) så tror jeg at jeg ville holdt meg unna å klokke noe særlig på stock kjøleren. Den er rett og slett ikke egnet til det. Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Fikk mitt Evga X58 SLI HK i dag (micro atx) (kjøpte det i usa, siden ikke har kommet til norge) Bare vente på resten av delen fra netshop :> Bygge med Lian Li PC-V351B tower. Først gang prøver mATX build. Endret 11. august 2009 av Agrop Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Hvilken butikk kjøpte du av og måtte du bruke jetcarrier? Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 ebay. http://stores.shop.ebay.com/iMicros__W0QQ_armrsZ1 Han sender til EU. om du spør han. Kortet er helt nytt. 215$+ 55$ porto. ingen toll på det enda Skall vist clocke like bra så EVGA x58 SLI/Classified. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Nå har jeg demontert systemet og tatt meg god tid med å sette det sammen igjen. Tok på mindre termisk pasta denne gangen, noe som resulterte i 10 grader lavere temperatur i OCCT. Med BIOS 6/19 (siste ofisielle) så blinker LED 88 = RMA når jeg skrur på. Riktignok starter det opp etter litt når hyperthreading er av og det går an å laste os og bruke systemet. Med hyperthreading på så henger den på 141 BCLK med kode 94 og når man trykker reset så skrur den seg av og 88 blinker. Tror ikke 88 blinket med beta BIOS 7/27, det blinket 88 med den BIOSEN som fulgte med og 6/19 som jeg har nå. Det har vært problemer her fra første stund. BCLK 145 nektet i fra første stund og det er en moderat clock på 2900 GHz, det er vel omtrent slik som med turbo på ved stock. Selvfølgelig skal dette starte. Det har det aldri gjort. Jeg har prøvd med 1 minnebrikke og et annet skjermkort uten hell. Ritignok kom det forbi 94 med det andre skjermkortet men systemet startet på nytt rett etterpå. Jeg har OCZ BLADE 7 8 7 24 minne, desverre har jeg ikke noe annet minne å teste med og jeg har vanskelig for å tro at dette skal være relatert til minnet. Er det noen som har noen tips eller skal jeg sende hovedkortet i retur? Lurer på å skaffe meg 12 GiB 1600MHz 7 7 7 20 minne isteden for BLADE. Tror Det er bedre å kjøre 3600 QPI og 3200 Uncore. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Nedtur. Men er det sånn at alt funker på Stock, ink Hyperthreadning osv, men ikke med litt OC? Isåfall blir det vanskelig med RMA på Hk'et Endret 11. august 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Hvis du kjører alt på stock så funker alt fint? men med en gang du prøver og klokke så går det ikke( med ht altså)? For jeg opplevde samme styret som deg og hadde 88 på leden flere ganger, et par ganger så klikka den så seriøst at jeg trodde det var dødt. Men med en gang jeg skiftet minne gikk det over og siden da har det vært beste hket jeg har testet. Vet ikke om det og skifte minne kommer til og hjelpe deg, men kan godt hende. Etter det jeg opplevde da og flere nektet på at det kunne være det...og det var det så kan det meste skje tror jeg:P Minne har han fremdeles angrerett på, er ikke 2 uker siden han fikk de. Endret 11. august 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå