Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Det rimeligste x58-koret til Gigabyte skal være greit. Hvis du kan greie deg med 3 minnespor til feks 3x2 GiB = 6 GiB og ikke trenger reset- og powerknapp på selve hovedkortet så er det et absolutt kurrant kjøp.

Elitegroup har et kort til 1300,- Kanskje du ikke får klokket det like langt som andre kort, men skal være kurrant for folk flest fordet.

Gigabyte GA-EX58-UD3R

ECS X58B-A

Tror at SLI support har blitt fjernet fra det billigste gigabyte kortet, så hvis du har bruk får dette så styr unna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer i7 på P55 også, som i5?
i7 er på LGA1366 og bruker x58, P55 kommer for annen sokkel LGA1156.

P55 kommer faktisk overraskende nok for LGA775 (bare et par uker siden jeg leste det) mens det er P56 eller P57 som kommer for Ci5 og LGA1156.

Ellers får man flere gode X58 kort til 2000,- også nå om dagen, man trenger ikke gå for de aller billigste for å komme ned i pris. DFI har noen alternativer til 1900,- bla.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tror at SLI support har blitt fjernet fra det billigste gigabyte kortet, så hvis du har bruk får dette så styr unna

Det er ikke helt nøyaktig. Alle X58 til Gigabyte støtter SLI, bortsett fra GA-EX58-DS4, slik det ser ut iallefall. (Kilde: Gigabyte) Dette kortet har "ingen pris" i prisguiden, så er vel ikke mange nettbutikker her til lands som selger det.

Det billigste av Gigabyte er iflg prisguiden: Gigabyte GA-EX58-UD3R

Lenke til kommentar
Ser dårlig ut, men er jo helg snart. Prøver å finne bilde av kjerneplasseringen så jeg kan finne ut hvor jeg skal påføre "kremen":p

Ci7 er slik at hvis du har den "gyldne triangel" opp mot venstre så ligger kjernene horisontalt. Med AS5 legger man da eks. en stripe horisontalt. I tillegg er det optimalt at kjernene krysser alle heatpipsene på kjøleren og ikke ligger på langs med dem

i7_dipicting_tim_across_the_chip.jpg

http://www.arcticsilver.com/ins_route_step2intelas5.html

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk. Var akkurat dette jeg var ute etter. Mulig det blir like bra å fordele jevnt, men det føles litt bedre på denne måten ;)

EDIT:

Håper jeg rekker en tur ned i byen etter minnet som kommer i dag.

Prosessoren må klokke bra for det har jeg ikke opplevd siden Celeron 300A.

Mon tro om det blir smiling eller om det blir grining i kveld/morgen. :hmm:

Blir smiling;)

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Har ikke sett forskjell i temperatur på kjerner om jeg legger et "riskorn" i senter på kjølesprederen, eller om jeg legger en stripe med pasta. Etter kort tids bruk, har pastaen uansett trekt seg mot varme området og er jevnt fordelt. Men løft aldri på kjøleren igjen, etter at den har vært lagt på cpu. Da er sjansen stor for luftlommer.

Heretter legger jeg alltid riskornet i senter. Enklest slik.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Jeg la et riskorn, slik Noctua anbefalte. Temp er 38C idle, og 71C full load i Prime95.

Dette er med i7 @ 3,8GHz - D0, satt viftene til å blåse oppover. Kabinettet er CM HAF 932.

Om dette er bra eller ikke, i forhold til en strek, vet jeg ikke, men da har man iallefall noe å sammenligne med. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...