Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde nå, med disse innstillingene:

- 180 x 20: 3,6 GHz

- QPI Link: x36

- Load-Line Calibration: Disabled (?) - Default

- CPU vCore: 1,25

- QPI/VTT: 1,24

- QPI PLL: 1,20

- DRAM: 1,62

- CPU Clock Drive: 700mV (?) - Default

- Resten av volt instillinger på AUTO.

- Uncore Freq.: AUTO (3600 MHz)

- Isochronous Support: Enabled (?) - Default

- RAM: 1440 MHz (7-7-7-24 - Default)

Når jeg gjorde dette, så kom jeg forbi POST, men Windows ville ikke boote.

Setter jeg all volt instillinger tilbake til AUTO (bortsett fra CPU), så booter Windows helt fint, men Prime95 lager Bluescreen.

Noen tanker?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Mener ikke deg, men alle de som kommer inn og skal klokke :).

Ellers, rask repetisjon til de som ikke gidder å lese seg inn i basisen.

hentet fra en av våre poster i denne tråden i mars
Second, the multipliers are very important for a successful overclock. QPI link,Uncore and Memory all work within a ratio of their clocks. Out of the ratio will not be stable. QPI link 36X,Uncore 16X , mem 8X is what needed for a 4ghz OC. I was very common Im not sure currently. If you have loadline, enable it.

multiplier rule is following: (quote from member at XS)

DRAM speed must be in a 1:2 ratio or less to Uncore speed which in turn must be in 1:1 or less ratio to QPI link speed (8:9 Uncore to QPI or lower is preferred as the more you approach 1:1 the more unstable the system becomes).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Får bare beklage at jeg har fulgt med like godt som deg Theo, problemet er at det "litt" mye info i denne tråden. Ikke alt er like relavant heller, som krangling osv. Forventer du virkelig at jeg skal kunne få meg vært eneste ord, når det plutselig er 6 sider med krangling om batcher? Man kan fort hoppe over slikt, og da er det lett at man går glipp av info. Dette er heller ingen overklokkingstråd, så ALT er ikke relatert til klokking.

Du kan jo prøve å lese 187 sider med forumsider selv, for å så komme tilbake å si hvor lang tid du har brukt? Dager? Jeg har ikke vært med i tråden siden begynnelsen, slik som kanskje du og flere andre har.

Men som sagt, beklager, jeg skal prøve å sanke så mye info jeg kan. Dvs med den tiden jeg har til rådighet.

Lenke til kommentar

Jeg sa, les deg opp i førsteposten. Alt du trenger å vite for å komme godt i gang og bli nogenlunde selvhjulpen står der. Vi må alle offre tid for å drive med dette på egenhånd og forventer man at vi da skal offre tid på andre i tillegg så får man i det minste gidde å lese seg opp på basisen.

Ikke vondt ment, men noen ganger må man si fra.

I tillegg kan jeg informere deg om en fin funksjon i dette forumet. Du har et søkefelt for tråden, det brukte jeg nå for å hente opp informasjon til deg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tro meg, det gjør jeg!

Det virker bare som om noe alltid er litt forskjellig. Veit ikke om det er pga de forskjellige produsentene av hovedkort, men BIOS instillingene i en guide f.eks, er ikke alltid 1:1 med det jeg har virker det som. Dette leder til at jeg tviler, og må begynne på nytt hver gang. Drit lei av det, derfor spurte jeg her, om hva som var galt med mine instillinger.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke lei av at folk spør, jeg er lei av at de ikke forstår basisen :). Det blir som at en kar sier han er kapabel nok og skal sette opp et TCP/IP nettverk uten å ha lært seg subnetmasking, routing, nat, pat osv. og kommer til å meg å spør hvorfor ting ikke virker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...