Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der har jeg betilt meg Intel Core i7 920 2,66Ghz D0 + EVGA X58 SLI Micro

Blei lei av den gamle, så selger den!

Dette faent jeg ut etter på: evga.com forumet.

Halloween just took a $200 EVGA micro atx board and beat his best ever classified score on Vantage. True the Classified has some advantages but for gaming....that micro board did awefully well in my book.

Endret av Agrop
Lenke til kommentar

Du får nok ikke så mye for den fordi 975 D0 er på markedet.

Dette som er en av bismaken med å kjøpe så høye modeller, for når neste modell og stepping er ute på markedet så faller interessen og verdien på forrige modell da de som kjøper slike ekstrem-prosessorer praktisk talt ikke har noen økonomiske budsjettrammer.

4-5000 maks IMO med mindre du kan friste med noen gode overklokkingsresultater.

Noen som vet ca hvor mye jeg kan rekne med å få for en i7-965?
Lenke til kommentar

Kjøpte en i7 920 sammen med en Thermalright Ultra 120(sort) og 2stk 120mm mist vifter som står i push/pull. Jeg vet ikke hva som er vanlig temperatur i idle eller under stress med syns tallene virket litt høye?. Tror neppe jeg tør å klokke den da?. Hadde håpet å klokke opp til 3.6ghz når jeg valgte denne kjøleren, men det går kanskje ikke?. Kan dere se over tallene i testen?. Jeg brukte realtemp 3.00 og prime95 for å teste. Viftene står på full guffe og temperaturen i rommet var 25c.

post-27198-1249136752_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil nå, jeg har ikke fått mitt oppsett ennå, men i7 skal visst være bygd for 100 grader. Og jeg har sett opptil flere rundt om på nettet som skryter av sine 80grader, så jeg tror du har ennå mye å gå på, ikke vær redd. ^^

Det er jo en trøst, men den er jo ikke overklokket enda og 67c uklokket ved 100% cpu bruk, er ikke det ganske mye?. Hvordan vil det gå om jeg klokker til si 3.6ghz?. Mulig jeg har lagt lista litt høyt med tanke på cpu og kjøler.... :blush:

Lenke til kommentar
Jeg må nok ærlig innrømme at jeg er usikker på den du, men det er vel mulig at det er litt høyt.

Har du husket å bruke en god kjølepasta?

Personlig bestilte jeg Noctua-kjøleren som hardware har testet.

Det er satt sammen i butikk. Regner med de brukte kjølepasta av ok kvalitet... Ja ja.. Tror jeg dropper overklokkingen da. Den er forsåvidt rask uten klokking også :blush:

Endret av fei
Lenke til kommentar
Kjøpte en i7 920 sammen med en Thermalright Ultra 120(sort) og 2stk 120mm mist vifter som står i push/pull. Jeg vet ikke hva som er vanlig temperatur i idle eller under stress med syns tallene virket litt høye?. Tror neppe jeg tør å klokke den da?. Hadde håpet å klokke opp til 3.6ghz når jeg valgte denne kjøleren, men det går kanskje ikke?. Kan dere se over tallene i testen?. Jeg brukte realtemp 3.00 og prime95 for å teste. Viftene står på full guffe og temperaturen i rommet var 25c.

Det trenger ikke bli varmere enn dette selv ved 3,6GHz overklokk. Mest sannsynlig kjøres spenningen på prosessoren _alt_ for høyt som standard. Dermed blir det mye varmere enn det trenger å være. Du skal ikke se bort fra at du kan kjøre stabilt på 3,6GHz med den spenningen du allerede har. Og da vil temperaturen bli minimalt høyere grunnet den økte frekvensen.

Du taper i alle fall absolutt ingenting på å prøve. 67 grader er _ingenting_ for en slik prosessor.

Lenke til kommentar
67c er ingenting å bry seg om! Fortsett fram til 90 du :p

Det trenger ikke bli varmere enn dette selv ved 3,6GHz overklokk. Mest sannsynlig kjøres spenningen på prosessoren _alt_ for høyt som standard. Dermed blir det mye varmere enn det trenger å være. Du skal ikke se bort fra at du kan kjøre stabilt på 3,6GHz med den spenningen du allerede har. Og da vil temperaturen bli minimalt høyere grunnet den økte frekvensen.

Du taper i alle fall absolutt ingenting på å prøve. 67 grader er _ingenting_ for en slik prosessor.

Takker for oppmuntring :thumbup: . Som sagt så vet jeg ingenting om klokking, men det er betryggende å vite at ikke temperaturen nødvendigvis går opp så mye mer. Gutta på digitalimpuls som jeg kjøpte pc av så jeg kunne ringe ned så skulle de veilede meg gjennom prosessen.

OFF TOPIC:

Jeg har et kabinett hvor lufta blir sugd passivt inn fra bunn og går ut bak. jeg har fremdeles 2 tilgjengelige plasser hvor jeg kan montere vifter. Tror dere det vil gi noe mer effekt eller er det bortkastede penger?.

Legger ved et bilde så dere kan se hva jeg prøver å si.

post-27198-1249148036_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle er det nok mest snakk om å kjøre flere instanser.

I rollespill osv så er det ofte mye mer effektivt å spille flere instanser om gangen.

De villeste folkene har en 30" LCD per instanse, men det krever jo at man har et stort rom til disposisjon slik at man kan sette opp bord i midten av rommet og så plassere monitorene i en bue langs veggen.

Jeg tror det beste er å ha 1x 24" 1920x1080 til hovedskjerm og så en stor 30" med oppløsning 2560x1600 og ha de 4 ekstra instansene i vindu på den skjermen.

De som er på budsjett kan sikkert få 4 instanser på en god 26" til ca 3500 kr hvis man kan akseptere vinduer på 800x600 (blir litt kornete, men ser vel hva som skjerm igrunnen).

Personlig så bruker jeg bare 1 skjerm til 5 instanser og bytter isteden vilken instanse som vises. Det funker for meg, men hvis en av karakterene setter seg fast, (noe som ikke skjer så ofte) så blir det litt ekstra sjekking for å finne ut vilken instanse det gjelder. Med to skjermer kan man klikke rett i det vinduet som representerer karakteren som sitter fast og få den løs.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale å spille med 5 instanser, men jeg vil definitivt anbefale 2-3. Jeg startet med 3 for så å utvide til 5.

2 instanser i MMO krever lite over å spille 1 og er tilnermet dobbelt så effektivt så det er iallefall mye mer fornuftig å få dobbelt så mye ut av tiden dersom en skal spille.

Det smarteste er selvfølgelig å la være å spille og bruke tiden mer fornuftig.

Enkelte spill støtter flere skjermer, i tillegg så hender det at fans av spill lager egne patcher for å få støtte for flere skjermer.

Feks så har de fleste førstepersons-spill field of view på 90 grader. Hvis man kan koble inn 2 ekstra skjermer kan man få 180 graders fov.

Edit:

Det er pga flere instanser at jeg har kjøpt meg i7 nå. Det må bli utrolig mye bedre med 5 instanser på 8 threads enn med 5 instanser på 2 threads slik som jeg har nå. Greit at det funker på 2 - noe som jeg har brukt i mer enn et år - men det er ikke optimalt.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Noen som har et tips eller to? Jeg er nesten helt ny på dette her, og jeg får ikke en stabil klokk på 3,6GHz. (Med prime95) Hva gjør jeg galt?

RAM er satt til default timings, med 13xx MHz.

Oppsett er:

- Gigabyte EX58-UD4

- i7 920 D0 med Noctua NH-U12P - Max load temp 65C.

- 6 GB OCZ Platinum 1600 7-7-7-24

- Corsair HX850

- Gainward GTX 260 1792MB

I BIOS har jeg satt volten CPU'en til 1,2. CPU-Z viser derimot 1,16, og BIOS viser 1,25.

Videre så har jeg satt de andre volt settingsene til AUTO, sånn til å begynne med.

Likevel så får jeg bluescreen når Prime95 har holdt på en times tid.

Så, noen tips til evntuelle settings? Hvor bør jeg begynne?

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...