Theo343 Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) MrNilsen: Du har neppe behov for den enorme IOPS ytelsen Intel sine SSD gir så du kunne nøyet deg med en 256GB SuperTalent UltraDrive ME til 5200,- som har mer en god nok IOPS samt også MYE bedre overføringshastighet. Du legger mye penger i lav støy, god ytelse, kvalitet mm. og dermed ville dette vært et godt valg i tillegg. Evt. en 128GB G.Skill Falcon til 2900,- Det kommer dog snart et planlagt priskutt over hele linja EDIT At en VR starter opp OS raskere enn en SSD er jeg ikke helt overbevist om. Vi har oppstartstider på Vista nede i 9sek eller mindre i SSD tråden. I tillegg har noen ICHxR bugs som gir treg OS oppstart på SSD, men dette er rettet opp i for en stund siden med nyere firmwares. Jeg kjører ellers SSD på alle spill og programmer og forskjellen i leveloading i spill er enorm. Det samme sier de som har testet store og tunge programmer. For SSD er jo så sykt billig og ALLE kjøper jo det.+1Hmm den forstår jeg ikke helt. 1. Prisene er ikke så ille som du skal ha det til lenger. 2. "Alle"? Er det alle som kjøper W3520, 850W PSU til 2200,- osv da? Jeg henviste meg ikke til "Alle", men til MrNilsen. Dog ble dette mye off-topic. Endret 21. juli 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Skulle egentlig kjøpe 832 selv men gikk forSilverstone Fortress FT01B Black with window, Alu, 2x 180mm fans, 1x 120mm fan, 18 dBA Til mitt bruk så har det bedre kjøleløsning, smartere montering av harddisker, mindre dilldall innvendig. Satt sammen av færre deler. Her må jeg si du er helt på bærtur. Kabinettet har på ingen måte en Genial Kjøling (..Med mindre du liker 3dgameman-kisen så altfor godt ). Frintvifta, 180 mm'ish, er av elendig kvalitet, den flytter omtrent ikke luft, men det holder til kjøling av Harddisker, men er på ingen måte ideelt mtp luft til Skjermkort og resten av systemet. Den "Positive Airflow'n" har blitt mot argumentert en rekke ganger Edit: VR 300 Gig raskere oppstartstid enn Intel X25-M? Her knuser (Selvsagt) Intel SSD'n en kjip mekanisk VR. Har selv prøvd begge to og Vista-Boop'up'n går 2-3 ganger imotsetning til VR'ns 7-8 ganger (kommer litt an på) - Dessuten har du ikke noe Delay når du først kommer inn i Vista Endret 21. juli 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Jeg tenkte egentlig å kjøpe Intel X25-M, så kom jeg til å tenke på at en VelociRaptor 300 gir bedre oppstartstid på OS enn X25-M Anbefaler deg å lese litt seriøse tester før du trekker konklusjoner som dette, dette er så feil som det kan få blitt...... Hva med å lese/spørre litt i SSD tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042854 Bildet under er fra Anandtech: http://www.anandtech.com/storage/showdoc.a...i=3531&p=29 Er fra kaldboot, med null optimeringer eller tweaks...... PS: Sorry for "Off Topic", men noen ganger så må man bare Endret 21. juli 2009 av Ourasi Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Samtlige nettsteder jeg har lest review for X25-M oppgav at os lastet raskest på VR og det var snakk om 5+ sekunder så det var ikke så små marginer heller. Siden jeg ikke har sett en eneste test i X25-M sin favør velger jeg å ta dette for god fisk. Jeg sa ikke at det har best kjøleløsning, jeg sa for MEG så har det en bedre kjøleløsning da jeg får tilstrekkelig kjøling med 3 vifter isteden for 9. Det ville også ha kostet dobbelt så mye for 832 + vifter av god kvalitet + harddiskbraketter så det var og en medvirkende faktor. Det var weekendpris på Fortress med en del rabatt i tillegg. Senere har 832 vært på tilbud til 1295,. kr og jeg vurderte å bestille et par stykker, men kan jo ikke dra huset fult av hardware selv om det er tilbud. Har hatt dette kabinettet i 2 måneder nå og jeg er veldig fornøyd. Det er folk som har både 2 og 3-veis sli i dette kabinettet så jeg ser ikke helt problemet. Jeg har bare 1 skjermkort så jeg kan ikke uttale meg om hvordan kjølingen blir på sli. Det utlimate kabinettet der alle detaljer faller i smak finnes rett og slett ikke, for min del stod det mellom 832 og Fortress og jeg valgte Fortress. Fortress er kanskje ikke det beste tower i eksistens, men du får det til å høres som det er ubrukelig 11-05-2009 Produkter: 1 PCS 415878 Silverstone Fortress FT01B Black with window, Alu, 2x 180mm fans, 1x 120mm fan, 18 dBA Totalt: Netto 1.116,00 Frakt 171,16 MVA (25%) 321,79 Totalum 1.608,95 _____________________________________ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, det kan være at de tester jeg har lest har hatt dårlig oppstartstid pga kontroller issues osv. Dere som driver med SSD til daglig har sikkert mer solide erfaringer og jeg har kanskje stolt for mye på tall fra diverse siter. Det har vel også kommet ny firmware til X25-M siden de tallene jeg så. Hvis X25-m hadde mer enn 70 meg på les så hadde jeg kjøpt den tvert. Venter til neste generasjon før jeg kjøper. Imed at maskinen alltid står på eller i dvale så lastes ikke os mer enn et par ganger i året uansett. Per i dag får jeg mer bang for the buck ut av VR. Jeg hadde hele tiden tenkt å ha X25-M i neste maskin, å velge VR var en last minute change. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg sa ikke at det har best kjøleløsning, jeg sa for MEG så har det en bedre kjøleløsning da jeg får tilstrekkelig kjøling med 3 vifter isteden for 9. Det ville også ha kostet dobbelt så mye for 832 + vifter av god kvalitet + harddiskbraketter så det var og en medvirkende faktor.Det var weekendpris på Fortress med en del rabatt i tillegg. Senere har 832 vært på tilbud til 1295,. kr og jeg vurderte å bestille et par stykker, men kan jo ikke dra huset fult av hardware selv om det er tilbud. Har hatt dette kabinettet i 2 måneder nå og jeg er veldig fornøyd. Det er folk som har både 2 og 3-veis sli i dette kabinettet så jeg ser ikke helt problemet. Jeg har bare 1 skjermkort så jeg kan ikke uttale meg om hvordan kjølingen blir på sli. Det utlimate kabinettet der alle detaljer faller i smak finnes rett og slett ikke, for min del stod det mellom 832 og Fortress og jeg valgte Fortress. Fortress er kanskje ikke det beste tower i eksistens, men du får det til å høres som det er ubrukelig Overlater SSD-diskusjonen til Ourasi, men har selv prøvd begge diskene, og det selvsagt i favør Intel sådan Når det gjelder Fortress kabinettet så kommenterte jeg kun kjøleløsningen (ikke alt det andre gode med det), som har blitt hauset opp noe helt vanvittig (Og feilaktig). Har også hatt Fortress kabinettet tidligere (Tok vel også noen Crappy bilder og la ut her?). Just For The Records: Det er definitivt det nærmeste du kommer et perfekt kabinett (...slikt jeg ønsker at et kabinett skal være bygd opp). Og siden vi allerede er langt over til Off Topic så velger jeg å ikke kommentere alt det gode Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, ja det begynner å bli en del off topic. Misforstod og trodde du mente kabinettet var søppel, og det var jeg ikke enig i da det er ett av de fineste jeg har hatt til nå. Beklager at jeg hisset meg opp. Beklaget at jeg også var så bastant på diverse VR vs SSD. Prøvde å argumentere for hvorfor jeg valgte VR. Har hatt lyst på SSD i flere år nå så det var et vanskelig valg. Skal prøve å holde meg unna off topic nå og heller komme med noen resultater når jeg får resten av komponentene til i7-systemet i hus. Beklager til alle som føler at jeg har hisset meg opp. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 sikle sikle Gigabyte X58 EVGA X58 CLASSIFIED De fås jo sefølgelig i svart også, ikke bare plexi Lenke til kommentar
Toad Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Har den Classified blokka med Acetal topp.. Ser vanvittig bra ut på kortet Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Theo: Ser nå at innlegget mitt ble spydig og det var ikke meningen, mente bare at ssd er dyrt iforhold til Raptor( eksempel) når man går utifra hva man får for pengene. Jeg må seriøst bli flinkere med innleggene mine. Så beklager den Theo. Ek-blokkene er dødspene, er bare dypt skuffet over at ingen har laget noe slikt til DFI sitt kort ennå:S ( fulldekkende blokker ) Endret 21. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Sitter på jobb i Tromsø og drømmer om å selge i7 chip'en min og gå over til en D0 W3520 når eg går over til vannkjøling med f.eks TFC Xchanger Monsta Extreme og liknende godbiter.. Lurer på om det er verdt pengene (W3520 altså og evnt. kanskje nytt hovedkort ). Hadde vært fint med et større kabinett i samme slengen for å få plass til alt, så denne off topicen deres er faktisk hjelpsom Endret 21. juli 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Sitter på jobb i Tromsø og drømmer om å selge i7 chip'en min og gå over til en D0 W3520 når eg går over til vannkjøling med f.eks TFC Xchanger Monsta Extreme og liknende godbiter.. Lurer på om det er verdt pengene (W3520 altså og evnt. kanskje nytt hovedkort ). Hadde vært fint med et større kabinett i samme slengen for å få plass til alt, så denne off topicen deres er faktisk hjelpsom @Crazymech OBS: drit høy lyd på denna dærre linken din asså....hehehe....anlegget sto på bånn rulle....cola over hele meg....OBS OBS OBS folkens hahaha...."coming soon at a theatre near you"-mannen jo !! LMFAO liker å se at det er større åpning mellom finnene for lavere friksjon/rpm på vifte (støy) som igjen kompanserer med bredde for å opprettholde samme kjøleeffekt... Endret 21. juli 2009 av flu Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Har du 920 Do fra før? og klokker den bra? For du kan være uheldig og få en 3520 som er dårligere, som jeg opplevde:P Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Er vel den 3520 som du returnerte og som de nå har sendt til meg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Neida, den ble solgt...den var ikke dårlig;) jeg klarer 4 på 1.20, den trengte 1,22 eller noe. Men til du som trengte stort kabinett til vannkjøling så er jo dette kanskje noe: http://www.dangerden.com/store/dd-tower-26.html#tabs Endret 21. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) OBS: drit høy lyd på denna dærre linken din asså....hehehe....anlegget sto på bånn rulle....cola over hele meg....OBS OBS OBS folkens Haha! Unnskyld Men må bare si at eg digger den stemmen ^^ Har du 920 Do fra før? og klokker den bra?For du kan være uheldig og få en 3520 som er dårligere, som jeg opplevde:P Nei, er en C0 kjøpt i desember, b#3838(3837?)A eller noe sånt husker ikke helt (500km hjemmefra). Har vært pengelens og bare kjørt stock kjøling hittils, og slitt med å klokke over 3,8ghz@ca 1,33vcore (HT: AV pga varme) som sikkert er en fin blanding av kjølinga og min uerfarenhet. Men virker ikke som eg klarer å få den stabil på under den vcoren og siden den alt er ganske høy er eg skeptisk til videre klokking oppover. Så siden eg endelig får litt penger igjen vurderer eg enten TRUE eller bare hoppe rett på vannkjølinga, og den frister egentlig mer. Og når eg først begynner med vannkjøling kan eg like så godt brenne av penger til en god vannkjøling og.. Holder jo tross alt noen år. Kan jo egentlig bare kjøpe vannkjølinga først og så selge cpu'en og gå for W3520 hvis den viser seg å ikke klokke noe bedre etter mange timer prøving og feiling på vann da. Edit: Satser sikkert på en av Intels nye 34nm X25-M også, for å gjøre boot tid litt mer tolerabel Endret 21. juli 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Gjort til testing av cpu nå i 3dmark06. Testet litt forskjellig, og fikk et fint resultat på luft. Kjører kansje noen tester til hvis jeg orker Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Amanita Muscaria: 1.22 er jo ikke så ille. Er dette med eller uten HT? Min vil greie på 1.15, det er jeg overbevist om, men jeg glemte å kjøpe neonlys Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Yay Endelig Core i7 i hus her. Har ikke prøvd lenge å klokke på luft, men ble stopp på 3.33GHz @ 1.22V (1.20V i CPU-Z). Har ikke testa lenge med Prime osv, men den virker i hvertfall stabil. Den drar 8-tråders kompilering av Linux-kernelen ganske smud i hvertfall Fikk til en grei klokk på 3.5GHz, men måtte opp på 1.25V på CPU (fikk 80 grader under load med Prime = uaktuelt ) En veldig dårlig klokk? Bør jeg få presset ut mer? Har på HT. Endret 22. juli 2009 av TheMaister Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Edit: Satser sikkert på en av Intels nye 34nm X25-M også, for å gjøre boot tid litt mer tolerabel Har selv en Intel SSD, jeg hadde ikke kjøpt den pga bott-tid alene, så vanvittig stor forksjell merker man ikke, og hvorfor boote så ofte uansett? Jeg lar alltid min maskin stå på, og om man ikke vil det kan man jo i det minste stille det in så maskine går in i S3 power state når du "slår av" så starter den veldig fort igjen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå