Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg forslår at du lar denne diskusjonen ligge, fordi du har ikke en dritt erfaring med Core i7. Du kan ikke avvise core i7 og komme deg unna meg, fordi jeg har bevis at den er en flott overklokker med overlegne egenskaper.

Hvis du skal avvis Core i7, eller mine dokumenterte resulterer, da bør du ha litt mer enn å mase på Linpack. Jeg vil dokumentere hva enn du eller din gode venn klarer å dokumentere.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forslår at du lar denne diskusjonen ligge, fordi du har ikke en dritt erfaring med Core i7. Du kan ikke avvise core i7 og komme deg unna meg, fordi jeg har bevis at den er en flott overklokker med overlegne egenskaper.

Du er en relativt sær mann, det skal du ha, men ordet "overlegen" har blitt regelrett voldtatt og misbrukt av deg slik at det har mistet sin betydning.

Igjen, jeg avviser ikke I7 (!), det jeg avviser er forherligelsen din og den lave ytelsesøkningen iforhold til tidligere oppsett for normal-brukerne, i syntetiske tester og i enkelte spill viser I7 ofte at den er overlegen, ja. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du skal avvis Core i7, eller mine dokumenterte resulterer, da bør du ha litt mer enn å mase på Linpack.

Du mener din overklokk?

3.8 Ghz kunne du også finne på en Pentium CPU, det forklarer allikevell ikke den praktiske ytelsen , for det er den jeg og de fleste andre er ute etter.

Så du gidder ikke teste systemet ditt på Linpack?

Lenke til kommentar
Hvis du skal avvis Core i7, eller mine dokumenterte resulterer, da bør du ha litt mer enn å mase på Linpack.

Du mener din overklokk?

3.8 Ghz kunne du også finne på en Pentium CPU, det forklarer allikevell ikke den praktiske ytelsen , for det er den jeg og de fleste andre er ute etter.

Du aner ikke hva du prater om, 3.8GHZ er 50% overklokk. Du er så full av fornektelse om alt som er bra og flott. Jeg håper at det ikke utvikler sg til komplekser, etterhvert.

Som sagt, jeg skal dokumentere det samme som du eller din gode venn kan dokumenter på deres utdaterte CPU.

Dokumenter 50% overklokk, eller hva du klarer å få til, på din puslete og utdatert CPU ( med hva du ønsker), og jeg skal dokumenter akkurat det samme på min overlegen CPU, deal?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Her er et bilde av LinX med 7058mb minne på 1 test. Merk at problemstørrelsen og Kompleksiteten 3 dobles og at 1 test på 7058mb tar lenger tid enn 20 på 772mb.

Forøvrig så er det snodig å se så lav GFlops på Ci7, mulig det er fordi HT er på....

Verdien er i henhold til teoretisk maksverdi. HT har ingenting å si på denne.

Lenke til kommentar
Du aner ikke hva du prater om, 3.8GHZ er 50% overklokk. Du er så full av fornektelse om alt som er bra og flott. Jeg håper at det ikke utvikler sg til komplekser, etterhvert.

Som sagt, jeg skal dokumentere det samme som du eller din gode venn kan dokumenter på deres utdaterte CPU.

Dokumenter 50% overklokk, eller hva du klarer å få til, på din puslete og utdatert CPU ( med hva du ønsker), og jeg skal dokumenter akkurat det samme på min overlegen CPU, deal?

Hehe, du har da ikke 50 Prosent overklokk på din CPU?

Jeg lar denne diskusjonen ligge, da hjelper jeg både mods'a og leserne av dene tråden :)

Når det er sagt, jeg sitter på 107 Prosent overklokk av min CPU ;)

Klarer du å se at du har en evig forherligelse av I7?

Over til Topic: Sammy, du kan ikke poste noen bilder av Riggen din? :D

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Du mener din overklokk?

Denne overlegenhetsdiskusjonen har vi tatt før, og jeg stiller meg en smule tvilende til den fortsatt. Du må gjerne ha bevis, men det er en smal sak å finne bevis for at f.eks. Deneb er det foretrukne valget i gitte situasjoner.

Ellers er jo ikke 50% OC noe nytt, egentlig. Har da selv kjørt AMD på 50% OC stabilt, og de lavere ratede Intel-modellene greier jo langt høyere enn det også.

Forøvrig synes jeg du kan jekke deg ned et par hakk, bare fordi du har en CPU med tri-channel minne og HT så gjør ikke det alt annet til noe utdatert. Som nevnt i en 100+ sider lang tråd så fins det flere eksempler hvor disse "utdaterte" CPUene slår "mesterstykket" i7.

Edit: det jeg er MEST overrasket over er at du klarer å vri en Linpack vs prime-diskusjon over til en for/mot i7-debatt. Ingen har fornektet noe som helst, men det er jo helt rett at en linpack-stabil i7-rig har mindre sjanse for feil enn en prime95-stabil, tilsvarende PC. Det som er spørsmålet er jo vitterligen kun om denne ekstra stabiliteten er så fordømt viktig. Jeg har hørt at denne testen er så fæl at den kan ødelegge overvoltede CPuer/HK pga det ekstra stresset (jeg påstår ikke at jeg har hørt sannheten, men kanskje er det noe i dette - det høres ikke helt på viddene ut hvertfall). Jeg nekter å kjøre en sånn test for å få en stabilitet ved et stressnivå man ikke havner i nærheten av når man bruker pcen likevel.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Ja, ja, dere bare ønsker å hjelpe meg med å få ett stabilt system. Dere har ingenting imot Core i7, nei nei.

Ta dere dere sammen, vær modig nok, og si det rett ut. Dere tåler ikke å se at Core i7 kan klokke så bra på så lave spennetinger. Derfor finner dere på alt mulig tull for å avvise mine dokumenterte resultater. Bare for å få dere til å svi litt mer, here vi go again:

@3.8GHZ HT:on 1.23v(Load) - 8 timer primestabilt :new_woot:

38ghzht8hourprimeuf9.th.jpg

@1200MHZ 6-6-6-18 1.6v, 4 instans av Memetest - Stabilt

mem3xb1.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ta dere dere sammen, vær modig nok, og si det rett ut. Dere tåler ikke å se at core i7 kan klokke så bra på så lave spennetinger. derfor finner dere på alt mulig tull for å avvise mine dokumenterte resultater. Bare for å få dere til å svi litt mer, here vi go again:

*Bilder*

Det svir kun et sted og det er i lommeboka di (Og på Selve CPU'n) :whistle:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Synes holdningen til Sam_Oslo er latterlig. Hvorfor tar du deg nær av at folk foreslår Linpack/Linx?

Her har du noen fakta:

Core i7 er verdens raskeste forbrukerorienterte x86 CPU

Core i7 er dyr

Core i7 er god til å klokke

Core i7-plattformen er dyr (DDR3, X58)

Istedenfor å være så ufattelig kranglevoren rundt Prime95 kan Sam_Oslo heller akseptere at det fins andre måter å teste stabilitet på. Ingen tvinger deg til å slutte og bruke Prime95. Ingen tvinger deg til å bruke Linpack, Orthos, Memtest eller noe som helst, men du må forstå at alt roterer ikke rundt Prime95.

Lenke til kommentar

Det finnes andre metoder ja, men jeg vil alltid slo tilbake til de som setter tvil på Core i7 og mine dokumenterte resultater med sine tull om all slags mulige andre test metoder.

De som prater så varmt om alle disse alternative metoder, og vil gjerne sette tvil på mine resultater, har ikke klart å vise en dritt av dokumentasjon av sine overklokking ennå.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du hopper til helt feil konklusjon og tar deg nær av et uskyldig forslag om andre testmetoder. Du må jekke deg ned noen hakk.

Det eneste det er tvil om her er deg; hvorfor hisser du deg så opp over dette?

Min vurdering er noe helt annet, det er få i denne tråden som prøver å avvise mine flotte og dokumenterte resultater. Disse forslagene blir ikke nevnt for å hjelpe meg med å få stabilt system, det nevnes av Core i7-hatere for å sette tvil på Core I7's overklokkings egenskaper. Dette er mitt inntrykk av denne diskusjonen og disse fortvilte få som føler seg banket ut av mine dokumenterte resultater og Core i7.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du hopper til helt feil konklusjon og tar deg nær av et uskyldig forslag om andre testmetoder. Du må jekke deg ned noen hakk.

Min vurdering er noe helt annet, det er få i denne tråden som prøver å avvise mine flotte og dokumenterte resultater. Disse forslagene blir ikke nevnt for å hjelpe meg med å få stabilt system, det nevnes av Core i7-hatere for å sette tvil på Core I7's overklokkings eganskaper.

Det er bare tøv. Du misforstår med vilje og vil bare kverulere og lage kvalm. Ignore.

Ps: Jeg skal hente min Core i7 + HK og DDR3-minne på Posten i morra. Core i7-hatere, du liksom.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Min vurdering er noe helt annet, det er få i denne tråden som prøver å avvise mine flotte og dokumenterte resultater. Disse forslagene blir ikke nevnt for å hjelpe meg med å få stabilt system, det nevnes av Core i7-hatere for å sette tvil på Core I7's overklokkings eganskaper.

Det er bare tøv. Du misforstår med vilje og vil bare kverulere og lage kvalm. Ignore.

Ps: Jeg skal hente min Core i7 + HK og DDR3-minne på Posten i morra. Core i7-hatere, du liksom.

Med Core i7-hatere mener jeg Ourasi og Giallorossi som har gjort sitt beste for å sette tvil på mine dokumenterte resulter på en flott Core i7 overklokk , og når jeg ba dem å dokumentere sine egne resulter, forsvant de. Hvis du leser litt vil oppdage at de benytter enhver anledning til å sette tvil til core i7.

Normale folk vil bli glad når de ser gode overklokkings resultater, men disse 2 har blitt forbanne av mine flott resultater og prøvde sitt beste for å sette tvil på den med sine "forslag" om alternative test metoder. Om du ikke skjønner det, driter jeg i.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Testet LinX (4096mb) og Prime Large på min i7 nå. Maks temp ifølge realtemp ble:

LinX : 82-82-77-77

Prime: 78-77-74-73

Ikke så stor forskjell som på andre systemer jeg har testet, men den er der helt klart.

Skjekket du Taskmanager for å se at den maxer kjernene, har vel sett noen anntydninger på XS at den kanskje ikke er helt kompatibel med HT.. Mulig det er under forbedring, ikke fulgt så nøye med idet siste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...