Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2150 er jo litt, men vil helst ha noe som ikke støyer så mye og en strømforsyning skal man jo gjerne ha noen år. Regner det er verd pengene for den Seasonicen da den har to kraftige rails og kvalitetskomponenter. Skal være meget bra kondensatorer i den. Corsair bruker jo 3 forskjellige fabrikat på HX-serien. Etter hva jeg har hørt så støyer HX1000 ganske mye allerede med halv last.

 

Kjøpte W3520 i en tilfeldig webshop. Var sisten de hadde. Ser ut som det kommer inn W3520 i slutten av måneden hos de fleste netbutikker som fører Xeon. Er vel bare å få ut fingeren og bestille for de som skal ha.

Lenke til kommentar

Endelig ferdig :)

 

-W3520

-VelociRaptor® 300GB SATA

-DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58

-Seasonic M12D Powersupply 850W

-12 GiB DDR3-16000, 2x OCZ TECH DDR3 PC3-16000 2000MHz Platinum 6GB Kit(3x2048MB) 9-9-9-30 1.65V (i7) (OCZ3P2000LV6GK)

-SilverStone Fortress

-2x1 TB Samusung F2

-diverse

Lenke til kommentar
Endelig ferdig :)

 

-W3520

-VelociRaptor® 300GB SATA

-DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58

-Seasonic M12D Powersupply 850W

-12 GiB DDR3-16000, 2x OCZ TECH DDR3 PC3-16000 2000MHz Platinum 6GB Kit(3x2048MB) 9-9-9-30 1.65V (i7) (OCZ3P2000LV6GK)

-SilverStone Fortress

-2x1 TB Samusung F2

-diverse

 

Det blir spennende å se om du klarer å kjøre 12gig på 2000mhz :)

Lenke til kommentar
Endelig ferdig :)

 

-W3520

-VelociRaptor® 300GB SATA

-DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58

-Seasonic M12D Powersupply 850W

-12 GiB DDR3-16000, 2x OCZ TECH DDR3 PC3-16000 2000MHz Platinum 6GB Kit(3x2048MB) 9-9-9-30 1.65V (i7) (OCZ3P2000LV6GK)

-SilverStone Fortress

-2x1 TB Samusung F2

-diverse

Nesten synd at du ikke vurderer noen SSDs i stedet for VR i et ellers fint oppsett :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Endelig ferdig :)

 

-W3520

-VelociRaptor® 300GB SATA

-DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58

-Seasonic M12D Powersupply 850W

-12 GiB DDR3-16000, 2x OCZ TECH DDR3 PC3-16000 2000MHz Platinum 6GB Kit(3x2048MB) 9-9-9-30 1.65V (i7) (OCZ3P2000LV6GK)

-SilverStone Fortress

-2x1 TB Samusung F2

-diverse

 

Klokk den rett til 4ghz som jeg gjorde med min w3520, funka fint det :)

 

Mulig jeg ikke tenker så mye på støy lengre, merker ikke om HX1000 støyer da alt annet lager lyd..

Lenke til kommentar

Kom over denne artikkelen i Stavanger Aftenblad. http://aftenbladet.no/data/1013546/Satte_v...mmingraquo.html

Fordi som ikke gidder å lese, så står det om Kinc og Crotale som overklokket på TG i år.

Nederst i komentarfeltet sto det et litt spesielt utsagn:

 

Avgifter

 

Innsendt av Petter Olaussen, 13.04.2009 19:38:30

Med effektøkning kommer vel avgiftene? Hvor er likestillingsombudet? Vi som har bil som hobby må betale dyrt for å trimme litt, men ikke disse datanerdene. Denne type trimming bør også ha tilbakevirkende kraft slik at disse kinc og crotale kan vente seg en tilleggsavgift i posten!

Lenke til kommentar
Kom over denne artikkelen i Stavanger Aftenblad. http://aftenbladet.no/data/1013546/Satte_v...mmingraquo.html

Fordi som ikke gidder å lese, så står det om Kinc og Crotale som overklokket på TG i år.

Nederst i komentarfeltet sto det et litt spesielt utsagn:

 

Avgifter

 

Innsendt av Petter Olaussen, 13.04.2009 19:38:30

Med effektøkning kommer vel avgiftene? Hvor er likestillingsombudet? Vi som har bil som hobby må betale dyrt for å trimme litt, men ikke disse datanerdene. Denne type trimming bør også ha tilbakevirkende kraft slik at disse kinc og crotale kan vente seg en tilleggsavgift i posten!

 

FÅr ikke svart, står "innlegget kunne ikke lagres på grunn av en feil".

 

Fyren er jo på jordet. Tenkte jeg skulle foreslå at han kunne trimme en elbil, det er vel muuuuuligens avgiftsfritt. Men får altså ikke postet :nei: Jævla amatørnettside...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte egentlig å kjøpe Intel X25-M, så kom jeg til å tenke på at en VelociRaptor 300 gir bedre oppstartstid på OS enn X25-M men at enkelte programmer kanskje laster et sekund raskere på SSDen. I tillegg har VelociRaptor plass til alle programmene mine mens på SSD må jeg inn med kompromiss. I tillegg så dobles kapasiteten på SSD hvert andre år og mens VR300 dekker lagringsbehovet mitt i dag, gjør ikke SSD det med mindre jeg setter opp raid. Har en Raptor 150 fra før som jeg er veldig fornøyd med.

 

Hovedgrunnen til at jeg velger å ikke kjøpe Intel X25-M i denne omgang er at skrivehastigheten er for lav. Får ikke noe god ytelse på den når jeg skal skrive store datafiler.

 

Jeg skal nok ha SSD en gang, men tror jeg vil vente til det er å få i 320 GB og med raskere skriving enn Intel leverer på mainstreammodellen.

 

 

I denne omgang blir det

1x VR300

2x Seagate F2 1TB RAID1. (Fine drev med plateter på 500 GB, riktignok bare 5400 RPM men de ligger ikke mer enn 15-20% bak i ytelse enn vanlige 7200 RPM 337 GB plater og den luftbårn støyen er bortimot 5-6 dB lavere og mindre vibrasjonsstøy. Trenger ikke maks hastighet der jeg skal lagre data over tid, men en fin balanse mellom ytelse, støy og effektbruk.)

 

Skal nok ha RAID0 når det kommer gode 7200RPM 500 GB på en plate. Seagate 7200.12 er ute, men ytelsen var ikke som forventet og søketiden er høyere enn hos konkurrentene.

Lenke til kommentar

MiRaCL: Måtte du opp med spenningen for å få 4GHz?

 

Tror ikke jeg skal gå for høy klokk men 3.7 med lavest mulig spenning.

Skal ha HT på så regner med det blir varmt på 4+.

 

Blir luftkjøling. Noctua med push pull, 800 RPM Noctua over systemminnet.

SilverStone Fortress miditower med 2x180mm inn og 120mm ut. Overtrykk pga mer luft inn enn ut.

 

Igrunnen på tide jeg prøver meg på vann eller fase en gang, klokket på luft i 13 år nå.

Lenke til kommentar

Amanita Muscaria: Cooler Master 83X er fine og stilfulle kabinetter.

Lette å jobbe med, men de er satt sammen av veldig mange deler som ikke nødvendigvis har like god kvalitet som selve kabinettet og det finnes kabinetter som luftmessig kjøler bedre med ferre vifter. Det følger ikke med så mange vifter, spå hvis en skal fylle opp med kvalitetsvifter så må en regne med 1000-1500 kr ekstra.

 

Diskbrakettene er i stål og lever ikke helt opp til kvaliteten av resten av kabinettet. Litt tungvindt å bytte disker i forhold til nyere kabinetter der man bare skyver inn disken isteden for å fikle med et brakett.

 

Hvis det dekker behovene dine mtp å snu hovedkort og har plass til kjølingen din så er det alt i alt et meget fint kabinett og godt å jobbe i.

Ser veldig fint ut når alt er montert og den utvendige finishen er upåklagelig, men det er en god del plast dilldall og stål her og der innendig.

 

Kan lønne seg å sjekke ut hvor mange harddisker du skal montere og fnne ut om du må kjøpe med ekstra 4-in-3 braketter til å ha disker i.

 

Når det er en butikk som selger 831 til omtrent halve prisen så er det ikke mye å tenke over igrunnen.

 

Skulle egentlig kjøpe 832 selv men gikk for

Silverstone Fortress FT01B

Black with window, Alu, 2x 180mm fans, 1x 120mm fan, 18 dBA

Til mitt bruk så har det bedre kjøleløsning, smartere montering av harddisker, mindre dilldall innvendig. Satt sammen av færre deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...